| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
bjeriv
Ble Medlem: 14 Feb 2012 Innlegg: 5
|
Skrevet: Tir Feb 14, 2012 8:16 pm Tittel: Vrang arbeidsgiver.. |
|
|
Vi venter barn i mars og jeg har planlagt 6 mnd pappaperm fra august siden kona da gjenopptar studiene sine og ikke vil få noen inntekt (fra NAV) hvis hun skal være hjemme. Jeg har nå, 6mnd før tiden gitt beskjed til arbeidsgiver om at jeg skal ha permisjon i 6 mnd og fikk deretter beskjed om at det ikke kunne la seg gjøre, men han sa at han kunne "strekke" seg til å godta permisjon i 3 måneder som han mener er "normalt"... Jeg vil ha 6 mnd delvis pga økonomi og fordi jeg vil være mest mulig sammen med barnet
Kan arbeidsgiver virkelig bestemme når og hvor lenge jeg skal ha permisjon??
Noen som har erfaring? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Litago
Ble Medlem: 19 Feb 2012 Innlegg: 1
|
Skrevet: Søn Feb 19, 2012 3:37 pm Tittel: |
|
|
Hei.
Jeg er ikke noen jurist på saken, men jeg tror ikke arbeidsgiver skal godkjenne noe.
Det er en rettningslinje som sier at arbeidstaker skal varsle arbeidsgiver i rimeig tid, noe som betyr så for som mulig, men jeg tror ikke han kan bestemme lengde på permisjon.
NAV derimot er en annen nøtt
Jeg har hatt permisjon fra arbeid da min kone studerte, og du har krav på det, men første gang jeg gikk på NAV, fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde krav på det.
Jeg fant noe regeverk selv på internett og gikk tilbake på NAV, og da vart det en annen lyd.
Dette er 2 år siden nå, så ting kan ha forandret seg ltt, men jeg holder på med ny runde med NAV i disse dager, og nå er min kone selvstendig næringsdrivende, og det er heller ikke bare enkelt da jeg skal ta ut alt, bortsatt fra mors del.
Fikk permisjon, men det krevde litt, ikke bare gå på NAV og få ett ja.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjeriv
|
Skrevet: Man Feb 20, 2012 7:08 pm Tittel: |
|
|
Har fått beskjed fra NAV om at arbeidgiver ikke kan nekte noe som helst når det gjelder permisjon så lenge jeg overholder varslingsplikten på 1 mnd før permisjonen starter. Arbeidsgiver begrunnet det hele med at han ville ha problem med å finne vikar +++ han sa også at det ikke var sikkert det var jobb til meg når jeg kom tilbake.. Men slik ståa er idag så har jeg gitt beskjed til min arbeidgiver om at jeg tar min permisjon på 6 mnd fra august. Har ihvertfall gitt beskjed i god tid så får han gjøre som han vil
Så får jeg gå på jobb i mellomtiden å gjøre det jeg skal
Når det gjelder søknaden til NAV så ser det ut som den og er i boks. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 755 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Tir Feb 21, 2012 10:55 am Tittel: |
|
|
Han kan ikke si deg opp på grunnlag av at du har pappaperm, så er du fast ansatt kan du bare gi beng i hele fyren.  _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk
Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir? |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjeriv
|
Skrevet: Tir Feb 21, 2012 4:09 pm Tittel: |
|
|
Hehe, Ja jeg gir beng i fyren
Ikke umulig at jeg søker ny jobb i permisjonstia og evnt sier opp når jeg er tilbake hvis jeg skulle få noe  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|