| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
kjas

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1152 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Man Jul 05, 2010 8:25 am Tittel: Sykkelvogn |
|
|
Jeg er på utkikk etter en sykkelvogn. Raske undersøkelser både her på forumet og på nettet generelt har gitt meg flere svar enn jeg ønsket, så derfor spør jeg her:
Vi trenger en sykkelvogn med plass til to barn. Vognen skal primært brukes til å sykle til og fra barnehagen, hvilket ikke utgjør så veldig mange kilometer per dag totalt.
Vognen skal i liten eller ingen grad brukes til lengre turer, da er vi to voksne som tar ett barn hver. Om vognen brukes på lengre turer, vil det i stor grad være på tilnærmet flate og asfalterte veier i fint vær. Vognen skal ikke brukes som sovevogn, trille, joggevogn eller pulk. Med andre ord stiller vi få krav utover at den ruller og at den holder totalt 25-30kg barn.
Noen tips? Det skader ikke om vognen er billig. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer

Ble Medlem: 07 Jan 2006 Innlegg: 919 Bosted: Sandnes
|
Skrevet: Man Jul 05, 2010 9:03 am Tittel: |
|
|
Spectra vognene fra DBS er greie vogner til dine krav. Kommer i 2 utgaver; stål eller alu. Koster henholdsvis ca 2000,- og 3000,-. _________________ Hipp hurra for 17. mai og 2. januar
Snakkes på den andre siden, far |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

|
Skrevet: Man Jul 05, 2010 11:58 am Tittel: |
|
|
Finner ikke den på noen nettbutikker. Selges den under et annet navn? _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer

|
Skrevet: Man Jul 05, 2010 5:27 pm Tittel: |
|
|
| kjas skrev: | | Finner ikke den på noen nettbutikker. Selges den under et annet navn? |
Du må nok til en DBS-forhandler. For info sjekk www.dbs.no
Edit: Hehe, fant ingenting om hengerne på siden. Men Sverre Mysen Sport er vel i Tønsberg og bør ha dem. _________________ Hipp hurra for 17. mai og 2. januar
|
| Til Toppen |
|
 |
Kuraffen
Ble Medlem: 08 Nov 2009 Innlegg: 27
|
Skrevet: Man Jul 05, 2010 11:41 pm Tittel: |
|
|
Vi kjøpte den billigste på G-Sport (husker ikke navnet, men den ligger fast i soritmentet, tror jeg). Kostet 1300,- og fungerer alldeles utmerket! Brukes ofte til korte og middels lange turer. Plass til to barn og har eget bagasjerom. Enkel å demontere etter bruk.
Anbefales! |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

|
Skrevet: Tir Jul 06, 2010 8:18 am Tittel: |
|
|
Kuraffen: Det høres ut som Aretti barnetilhenger. Den var utsolgt på den lokale sjappen i går da jeg sjekket, men pris og annet stemmer overens med det du sier. Fint at den er enkel å slå sammen, jeg trenger forsåvidt det.
Godt det finnes litt billige alternativer som anbefales. Kom over en nokså omfattende test på en av de største nettavisene; den billigste vognen som var testet kostet 4000 kr.
Jeg tror jeg må lage meg et jobbærend ute i dag, slik at jeg kan få sjekket DBS-forhandleren i løpet av dagen. Så har jeg et sammenligningsgrunnlag før jeg slår til. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
Kuraffen
Ble Medlem: 08 Nov 2009 Innlegg: 27
|
Skrevet: Tir Jul 06, 2010 3:50 pm Tittel: |
|
|
| kjas skrev: |
Det høres ut som Aretti barnetilhenger. Den var utsolgt på den lokale sjappen i går da jeg sjekket, men pris og annet stemmer overens med det du sier. Fint at den er enkel å slå sammen, jeg trenger forsåvidt det.
|
Stemmer, Aretti var det =) |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

|
Skrevet: Ons Jul 07, 2010 1:42 pm Tittel: |
|
|
Faktisk virker det som at hele byen er utsolgt. Det var visstnok storsalg med sykkelvogner til 700-800 kr i mai, hvilket gjorde store innhugg i lagrene rundt om kring.
Er for øvrig flere forhandlere her som fraråder bruk av kombivognene. De vil heller selge meg de billigste modellene med færrest bruksområder, siden det er så mange reklamasjoner på kombivognene.
Homer: Spectra er det absolutt ingen som fører. Og som nevnt står den ikke oppført på DBS' hjemmesider heller. Jeg tror vi kan anta at den har gått ut av produksjon. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007 Innlegg: 649 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Ons Jul 07, 2010 2:40 pm Tittel: |
|
|
| kjas skrev: | Faktisk virker det som at hele byen er utsolgt. Det var visstnok storsalg med sykkelvogner til 700-800 kr i mai, hvilket gjorde store innhugg i lagrene rundt om kring.
Er for øvrig flere forhandlere her som fraråder bruk av kombivognene. De vil heller selge meg de billigste modellene med færrest bruksområder, siden det er så mange reklamasjoner på kombivognene.
Homer: Spectra er det absolutt ingen som fører. Og som nevnt står den ikke oppført på DBS' hjemmesider heller. Jeg tror vi kan anta at den har gått ut av produksjon. |
jeg så spectra på Gsport her på os idag tidlig. men har du sjekket på XXL sport?! _________________ Tarzan 16.08.2005
Turbo 19.06.2008
Lynet 18.02.2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

|
Skrevet: Ons Jul 07, 2010 3:01 pm Tittel: |
|
|
Da må jegevt. reise til Drammen eller Oslo. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
pAppaNorD

Ble Medlem: 13 Mai 2008 Innlegg: 188 Bosted: Oppegård
|
Skrevet: Ons Jul 07, 2010 5:14 pm Tittel: |
|
|
Dersom du vil vurdere en kombivogn som kan brukes hele året rundt, så kan jeg varmt anbefale Nordic Cab sin vogn...men; den er sannsynligvis i en prisklasse noget over det du ser etter.
Hva med Biltema, de har billige vogner?
http://biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=sykkelvogn _________________ Galskap? Det er å tilbringe et liv i sofaen...
Pappa til Cecilia, født 3. Januar 2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer

|
Skrevet: Fre Jul 09, 2010 5:34 pm Tittel: |
|
|
Spectra er fortsatt i salg jo. Men syntes også det var rart at den ikke er på hjemmesiden. Har den på lager vi Hehehe _________________ Hipp hurra for 17. mai og 2. januar
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

|
Skrevet: Fre Jul 09, 2010 6:37 pm Tittel: |
|
|
pAppaNorD: NordicCab er fullstendig overkill i forhold til behovet og budsjettet. Biltema sine sykkelprodukter har jeg ingen tillit til, basert på tidligere erfaringer.
Homer: Jeg får kjøre til Sandnes da, he he.
Evt. bestiller jeg en av de som føres inn til sjappa nede i bakken. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
vidart@telia.com
Ble Medlem: 20 Jul 2010 Innlegg: 2
|
Skrevet: Tir Jul 20, 2010 9:23 pm Tittel: Sykkelvogn |
|
|
| Det er kanskje for sent men, jeg har en ubrukt sykkelvogn for to, som mangler regntrekk, som du (eller noen andre) kan få for kr. 500. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

|
Skrevet: Ons Jul 21, 2010 9:05 pm Tittel: |
|
|
Det er ikke for seint for meg, men spørsmålet er vel hvor du bor. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
vidart@telia.com
Ble Medlem: 20 Jul 2010 Innlegg: 2
|
Skrevet: Tor Jul 22, 2010 3:33 pm Tittel: Sykkelvogn |
|
|
| Jeg bor på Nordby i Strömstad, men har en sønn i Tønsberg som jeg muligens besøker neste helg. Du kan kontakte meg på vidart@telia.com, gir du meg telefonnummer skal jeg ringe deg. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|