| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
bjarte
Ble Medlem: 21 Feb 2010 Innlegg: 5 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Søn Feb 21, 2010 10:32 am Tittel: Pappaperm i Bergen jun-nov 10 -trille og kafe kompiser søkes |
|
|
Hei!
Det er enda en stund til jeg skal ut i Pappapermisjon men flagger allerede nå et ønske om å treffe andre Pappaer i permisjon. Jeg skal ta ut ca. 6 måneders permisjon fra midten av juni til et stykke ut i November 2010. Det hadde vært kjekt å treffe andre i samme situasjon (med både kortere og lengre permisjon!). Jeg er forholdsvis ny i Bergen, flyttet hit i mars 2009 fra Trondheim (er opprinnelig fra Stavanger) da jeg begynte i jobb på CMR. Jeg er friluftsinteressert, står på Telemark (men har ikke fått en dag på ski denne vinteren!), liker å reise, har diverse nerdegen og elsker dippedutter, svært lite fotballinteressert(....) og har fått interesse for verktøy (og bruken av disse) etter jeg ble huseier. Jeg gleder meg til permisjonstiden, men håper at det finnes andre Pappaer i Bergen som også ønsker litt sosial input når de er hjemme. |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1780 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Søn Feb 21, 2010 6:37 pm Tittel: |
|
|
Hei,
jeg skal ha perm fra september til desember, og bor i Bergen (Åsane). Jeg er gjerne med på sosialisering og trilleturer i den perioden. Ser forøvrig ut som vi deler mangelen på interesse for fotball, og endel nerdegen  _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjarte
|
Skrevet: Søn Feb 28, 2010 11:24 pm Tittel: kjempebra |
|
|
Hei!
Det høres glimrende ut! Høres ut som vi har et bra overlapp i tid for permisjon. Jeg ser ut fra et lite søk her på siden at du er rimelig aktiv på posting
Jeg er førstegangspappa og storkoser meg. Småtten er drøye 6 uker nå og smiler masse og er svært så "for seg" Til sin Pappas store skuffelse så likte han ikke Chlas Olson, men det kan nok og tenkes at det hadde noe med mengden klær og innetemperaturen på bystasjonen... Har du forresten noen tips om babyvennlige kafeer i byen? Vi får holde kontakten! |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Man Mar 01, 2010 10:47 am Tittel: |
|
|
Jeg startet dette forumet og websiden for drøye fire år siden, da jeg oppdaget at jeg skulle bli pappa. Så jeg er det første registrerte medlemmet, og det har blitt noen posts de siste årene
Det har ikke blitt så mye trilling på oss de siste par årene, da Filip stort sett går for egen maskin. Men nå som vi er igang med barnevogn igjen, har vi vært et par turer i byen med vogn. Det er en relativt ny cafe i/ved stenersenmuseet ved lille Lungegårdsvann, som ser ut til å funke bra med barnevogn. Ihvertfall om du er heldig og får plass "ytterst" hvor det er plass til et par barnevogner.
Superia er vel et standardsted for barnevogner såvidt jeg husker, ihvertfall den originale Superia. Vi hadde et pappatreff en gang på Brunello, der er det også greit med barnevogn.
-Sverre _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
|
| Til Toppen |
|
 |
jonnis

Ble Medlem: 24 Jun 2009 Innlegg: 30
|
Skrevet: Fre Mar 26, 2010 11:43 am Tittel: |
|
|
Jeg skal ha permisjon fra august så jeg er også med!
Bor i fyllingsdalen. Skal ha 10 uker fra midten august.  _________________ Pappa til Tilde født 18.09.09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
ivarhal

Ble Medlem: 21 Apr 2010 Innlegg: 6 Bosted: Nesttun
|
Skrevet: Ons Apr 21, 2010 9:11 am Tittel: |
|
|
jeg har permisjon nå, og kommer til å ha det en stund fremover.
så jeg blir gjerne med på sosialisering og trilleturer.
Det hadde vert hyggelig å treffe andre ferde i perm
Jeg bor på Nesttun |
|
| Til Toppen |
|
 |
Thomas82
Ble Medlem: 21 Jun 2009 Innlegg: 18 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Ons Apr 21, 2010 9:34 am Tittel: |
|
|
| jonnis skrev: | Jeg skal ha permisjon fra august så jeg er også med!
Bor i fyllingsdalen. Skal ha 10 uker fra midten august.  |
Akkurat det samme her.
Fyllingsdalen og 10 veker frå midten av august  |
|
| Til Toppen |
|
 |
jonnis

|
Skrevet: Ons Jul 28, 2010 3:18 pm Tittel: |
|
|
Ja folkens! Da er der 2,5 uker til jeg skal ha mine 10 uker
Så da er det vel på tide å begynne å tenke på hvor og når vi skal møtes?
En kaffe på formiddagen først kanskje?
Ville også bare restarte tråden sånn at vi som bor i Bergen kan gjøre seg opp tanker om sted/tid. _________________ Pappa til Tilde født 18.09.09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Tor Jul 29, 2010 3:14 pm Tittel: |
|
|
Hei,
kaffe høres ikke dumt ut. Edvard, ved Grieghallen, har god kaffe, og har god plass ute om været tillater det. Inne er det vel ganske trangt... Det er en plass nede ved lille lungegårsvann, i forbindelse med et av museene (Stenersen?), som også virker veldig ok. Tror de har litt bedre inne-plass.
-Sverre, som begynner permen i september. _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
|
| Til Toppen |
|
 |
ivarhal

|
Skrevet: Ons Aug 04, 2010 8:35 am Tittel: |
|
|
Hei
Kan og tenke meg å vere med på en kaffi en gang snart Jeg har vert en del på zupperia i olav kyrres gate, der har de god plass både til stelling og vogner
Ivar,som har permisjon nå |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjarte
|
Skrevet: Ons Aug 11, 2010 9:04 am Tittel: |
|
|
Fra og med neste uke, dvs fra 16. aug og til 2. des er jeg alene med småtten. Til nå har det vært ekstra lang ferie med frue og han som har vært programmet
Jeg er er klar for kafe-tur og sosialt. Mistenker at første uken "alene" hjemme kan bli litt kaotisk, men så er det fritt fram for min del. |
|
| Til Toppen |
|
 |
jonnis

|
Skrevet: Ons Aug 11, 2010 2:56 pm Tittel: |
|
|
Jeg begynner også neste uke. Men 10 uker går fort så vi får bare avtale noe så snart som mulig  _________________ Pappa til Tilde født 18.09.09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
jonnis

|
Skrevet: Fre Aug 20, 2010 10:02 am Tittel: |
|
|
Hei alle sammen!
Er vi klare for litt kaffe?
Jeg foreslår zupperia nå på mandag 23 august ca klokken 11:00.
Da har vi et utgangspunkt å gå etter. Jeg er selvfølgelig fleksibel på både dag, sted og tidspunkt
Zupperia har adresse Nordahl Brunsgate 9:
http://kart.gulesider.no/query?profile=no&mop=yp&what=map&advert_code=Z0HWC45A _________________ Pappa til Tilde født 18.09.09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjarte
|
Skrevet: Søn Aug 22, 2010 12:20 pm Tittel: kaffe på mandag zupperia 23.aug |
|
|
Hei!
Jeg er med Tror jeg skal klare kl 11 mandag 23 aug, kanskje noen minutter etter. Har et ærend på Nesttun 0930, så mat for småtten kl 10, og med en velfungerende bybane burde jeg være der til ca. 11. Kjører en sandfarget TFK joggster twist sportsvogn...
Når jeg klikket på linken fikk jeg opp den nye Zupperia (tror jeg), men gateadressen du skrev er gamle Zupperia nærmest lille Lungegårds-vannet.
Bjarte |
|
| Til Toppen |
|
 |
jonnis

|
Skrevet: Søn Aug 22, 2010 12:48 pm Tittel: |
|
|
Det er den gamle zupperiaen jeg mener tror jeg? Den rett over gaten fra musikkpaviljongen. Krysset Olav Kyrresgate og Nordahl Brunsgate.
Blir kjekt dette
Har en grå Mountain Buggy med en søt jente oppi! _________________ Pappa til Tilde født 18.09.09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
ivarhal

|
Skrevet: Søn Aug 22, 2010 6:33 pm Tittel: Pappaperm i Bergen jun-nov 10 -trille og kafe kompiser søke |
|
|
Hei
Jeg er med, Tror jeg skal klare kl 11 mandag 23 aug. Jeg og Aron kjører en blå BRIO sportsvogn.
Snakkes i morgen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
jonnis

|
Skrevet: Man Aug 23, 2010 7:20 pm Tittel: |
|
|
Takk til Ivar og Bjarte som stilte opp på såpass kort varsel.
Dette ga mersmak!
Ivar og jeg snakket om å ta Fløybanen opp og gå ned igjen i løpet av uken hvis været tillater det. Vi får sjekke væremeldingen dagen før og sjekke.
//John _________________ Pappa til Tilde født 18.09.09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
ivarhal

|
Skrevet: Ons Aug 25, 2010 8:28 pm Tittel: Fløybanetur |
|
|
Hei
Det kan se ut som det blir bra vær på fredag, så vi kan kanskje prøve å få til ein tur opp på fløyen da?
Vist været holder seg, skal vi møtes der ca 1100? Det var en grei tid synest jeg
Ivar |
|
| Til Toppen |
|
 |
jonnis

|
Skrevet: Ons Aug 25, 2010 8:37 pm Tittel: |
|
|
Ja det høres bra ut.
Vi kan jo ta sikte på å ta 11 banen opp. Men etter jeg sjekket tidene så går 11:15 banen rett opp.  _________________ Pappa til Tilde født 18.09.09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
jonnis

|
Skrevet: Fre Aug 27, 2010 5:12 pm Tittel: |
|
|
Da var andre tur i boks!
Det er jo flere fedre fra Bergen her ute, så det er bare å henge seg på.
Vi tok banen opp og gikk til Brushytten og spiste lunsj i det fine været. Helt til det begynte å regne...
Fin tur  _________________ Pappa til Tilde født 18.09.09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|