| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
SommerPappa

Ble Medlem: 18 Jan 2009 Innlegg: 69 Bosted: Moss
|
Skrevet: Tor Jan 28, 2010 11:14 am Tittel: MKV -> AVI |
|
|
Heisann!
Lesta på nettet at man kunne se hd-filmer gjennom xboxen ved å gjøre om MKV filer til AVI filer. Så vidt jeg forstår så kan dette gjøres uten kvalitetstap.
MEN:
Jeg fikk et tips om å bruke AVI-Mux GUI og prøvde dette men hver gang jeg skal starte så får jeg bare mkv som output. Noen som vet jeg kan gjøre? Er jeg nødt til å legge inn flere profiler eller er det noen enkle grep jeg bare har oversett i settings?
Default output står som AVI, men når jeg skal velge hvor jeg skal lagre filen så får jeg bare opp mkv som alternativ....
Please help a noob:p _________________ *Philip Kathir* 23.06.09:D
Jeg kom
Jeg så
Jeg sovna.... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gilberg
Ble Medlem: 11 Jan 2010 Innlegg: 10 Bosted: Ski
|
Skrevet: Tor Jan 28, 2010 2:20 pm Tittel: Hm... |
|
|
Enklere å ta filene til VOB? mkv2vob heter ett gratis program (google det) som gjør om filene uten kvalitetstap. Forsøk det  _________________ Pappa til Bastian (02/11/07) og Theodor (25/09/09)  |
|
| Til Toppen |
|
 |
SommerPappa

|
Skrevet: Tor Jan 28, 2010 9:39 pm Tittel: |
|
|
Men spiller xbox'en VOB da? _________________ *Philip Kathir* 23.06.09:D
Jeg kom
Jeg så
Jeg sovna.... |
|
| Til Toppen |
|
 |
redlama

Ble Medlem: 27 Nov 2007 Innlegg: 45 Bosted: Kristiansand
|
Skrevet: Lør Feb 06, 2010 11:42 am Tittel: |
|
|
Ikke for å vær fanboy :p men PS3 streamer MKV rett fra maskinen via PS3 mediaserver. Var totalt 360 fan før, men grunet dårlig media tilbud ble jeg "tvunget" til å bytte _________________ No one 26.12.07 kl 03:45
No two 27.09.10 ish... |
|
| Til Toppen |
|
 |
SommerPappa

|
Skrevet: Søn Feb 07, 2010 12:35 am Tittel: |
|
|
Æsj! Offtopic med ettersmak
Hver sin smak, vettu;)
Du har lov til å ha en mening...
Men du er fail:p _________________ *Philip Kathir* 23.06.09:D
Jeg kom
Jeg så
Jeg sovna.... |
|
| Til Toppen |
|
 |
redlama

Ble Medlem: 27 Nov 2007 Innlegg: 45 Bosted: Kristiansand
|
Skrevet: Søn Feb 07, 2010 8:05 am Tittel: |
|
|
heh, 100% klar over den, men kunne ikke dy meg  _________________ No one 26.12.07 kl 03:45
No two 27.09.10 ish... |
|
| Til Toppen |
|
 |
mariush
Ble Medlem: 13 Okt 2007 Innlegg: 20 Bosted: Modum :-(
|
Skrevet: Man Feb 08, 2010 8:19 am Tittel: |
|
|
http://sentry23.googlepages.com/
(Enkleste verktøyet for jobben du vil ha gjort.)
Mulig du trenger Matroska Splitter-codec i tillegg, en stund siden jeg har gjort dette. Ta en titt på siden der.
Verktøyet heter forøvrig GotSent. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gilberg
|
Skrevet: Tor Mai 06, 2010 11:00 am Tittel: |
|
|
| redlama skrev: | | Ikke for å vær fanboy :p men PS3 streamer MKV rett fra maskinen via PS3 mediaserver. Var totalt 360 fan før, men grunet dårlig media tilbud ble jeg "tvunget" til å bytte |
Du klarer vel ikke å streame full HD 1080P via trådløst nettverk uten hakking?
Selv har jeg rett og slett koblet en ekstern harddisk til PS3en. Filmer i formatet MKV lastes ned, konverteres med MKV2VOB - slik at de får M2TS extension. I tillegg deler jeg filene (Grunnet FAT32 begrensningen i PS3) slik at ingen filer blir større en 4 gig. Dette resulterer ofte i at en "langfilm" blir i 2 eller 3 deler - men det spiller da ingen trille. DTS og HD-surround dekodes også.
Nå er jeg i gang med Entourage (Dessverre er ikke de første sesongene i HD)...  _________________ Pappa til Bastian (02/11/07) og Theodor (25/09/09)  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Norum
Ble Medlem: 07 Des 2008 Innlegg: 22
|
Skrevet: Tor Mai 06, 2010 2:12 pm Tittel: |
|
|
| Med bra nok båndbredde og en god router så går det meget fint å streame full hd trådløst. Jeg satt opp en qos som gjør at all båndbredden skal gå til applikasjonen som tar seg av streaming. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gilberg
|
Skrevet: Tor Mai 06, 2010 2:40 pm Tittel: |
|
|
| Norum skrev: | | Med bra nok båndbredde og en god router så går det meget fint å streame full hd trådløst. Jeg satt opp en qos som gjør at all båndbredden skal gå til applikasjonen som tar seg av streaming. |
Hva slags ruter har du som takler HD-5.1 + 1080P? Jeg mener, vanlige optisk kabling klarer jo ikke ta unna disse to - jeg kan ikke fatte at man da skal klare det ved hjelp av en trådløs ruter... QoS er greit nok det for prioritering av trafikk, men det hjelper ikke prioritere hvis båndbredden i utganspunktet er for liten  _________________ Pappa til Bastian (02/11/07) og Theodor (25/09/09)  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Norum
Ble Medlem: 07 Des 2008 Innlegg: 22
|
Skrevet: Tor Mai 06, 2010 2:46 pm Tittel: |
|
|
| Gilberg skrev: | | Norum skrev: | | Med bra nok båndbredde og en god router så går det meget fint å streame full hd trådløst. Jeg satt opp en qos som gjør at all båndbredden skal gå til applikasjonen som tar seg av streaming. |
Hva slags ruter har du som takler HD-5.1 + 1080P? Jeg mener, vanlige optisk kabling klarer jo ikke ta unna disse to - jeg kan ikke fatte at man da skal klare det ved hjelp av en trådløs ruter... QoS er greit nok det for prioritering av trafikk, men det hjelper ikke prioritere hvis båndbredden i utganspunktet er for liten  |
Nå bryr jeg meg ikke noe om HD lyd og den slags da jeg kjører stereo oppsett, men har en cisco router. Klart det ikke hjelper å prioritere båndbredden hvis man har en elendig linje. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gilberg
|
Skrevet: Tor Mai 06, 2010 2:52 pm Tittel: |
|
|
| Norum skrev: | | Gilberg skrev: | | Norum skrev: | | Med bra nok båndbredde og en god router så går det meget fint å streame full hd trådløst. Jeg satt opp en qos som gjør at all båndbredden skal gå til applikasjonen som tar seg av streaming. |
Hva slags ruter har du som takler HD-5.1 + 1080P? Jeg mener, vanlige optisk kabling klarer jo ikke ta unna disse to - jeg kan ikke fatte at man da skal klare det ved hjelp av en trådløs ruter... QoS er greit nok det for prioritering av trafikk, men det hjelper ikke prioritere hvis båndbredden i utganspunktet er for liten  |
Nå bryr jeg meg ikke noe om HD lyd og den slags da jeg kjører stereo oppsett, men har en cisco router. Klart det ikke hjelper å prioritere båndbredden hvis man har en elendig linje. |
Det forutsetter da selvsagt at du har mye trafikk (i hvert fall) trafikk på linjen i utgangspunktet. Hvis du har 56 Mbit/s tilgjengelig - så kan du selvsagt velge å prioritere Video foran alt annet - men det hjelper svært lite dersom du skal overføre video som krever 60 Mbit/s... Get it?
Dersom du allokerer all båndbredde til Video, så vil du få ett stort problem om andre skal bruke nettet samtidig. Selvsagt lar QoS-mekanismen å tilgjengeliggjøre ledig båndbredde dersom det er mulighet for det, men en videofil har ganske konstant stream. _________________ Pappa til Bastian (02/11/07) og Theodor (25/09/09)  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: akkurat nå Tittel: Lignende saker |
|
|
Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.
--------- Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|