Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden
Naviger og bli medlem
Siste artikler
Fedre på helsestasjonen Hva snakkes det om? Mor bryter privat avtale
Spørsmål om oppsigelsestid for leiet bolig Når eksen får ny samboer 50/50 for ett av barna?
Nå vil mor ha barna Surrogatmor og foreldrepenger Fulltidsstudent og foreldrepenger

MKV -> AVI

Start Nytt Tema   Svar på Tema   RSS for emnet Del på facebook    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Gadgets og leketøy
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
SommerPappa

Ble Medlem: 18 Jan 2009

InnleggSkrevet: Tor Jan 28, 2010 11:14 am    Tittel: MKV -> AVI Svar med Sitat

Heisann!

Lesta på nettet at man kunne se hd-filmer gjennom xboxen ved å gjøre om MKV filer til AVI filer. Så vidt jeg forstår så kan dette gjøres uten kvalitetstap.

MEN:

Jeg fikk et tips om å bruke AVI-Mux GUI og prøvde dette men hver gang jeg skal starte så får jeg bare mkv som output. Noen som vet jeg kan gjøre? Er jeg nødt til å legge inn flere profiler eller er det noen enkle grep jeg bare har oversett i settings?

Default output står som AVI, men når jeg skal velge hvor jeg skal lagre filen så får jeg bare opp mkv som alternativ....

Please help a noob:p

Jeg kom
Jeg så
Jeg sovna....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Gilberg

Ble Medlem: 11 Jan 2010

InnleggSkrevet: Tor Jan 28, 2010 2:20 pm    Tittel: Hm... Svar med Sitat

Enklere å ta filene til VOB? mkv2vob heter ett gratis program (google det) som gjør om filene uten kvalitetstap. Forsøk det Smile
SommerPappa

InnleggSkrevet: Tor Jan 28, 2010 9:39 pm    Tittel: Svar med Sitat

Men spiller xbox'en VOB da?

Jeg kom
Jeg så
Jeg sovna....
Til Toppen
redlama

Ble Medlem: 27 Nov 2007

InnleggSkrevet: Lør Feb 06, 2010 11:42 am    Tittel: Svar med Sitat

Ikke for å vær fanboy :p men PS3 streamer MKV rett fra maskinen via PS3 mediaserver. Var totalt 360 fan før, men grunet dårlig media tilbud ble jeg "tvunget" til å bytte
No one 26.12.07 kl 03:45
No two 27.09.10 ish...
Til Toppen
SommerPappa

InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 12:35 am    Tittel: Svar med Sitat

Æsj! Offtopic med ettersmak Razz

Hver sin smak, vettu;)
Du har lov til å ha en mening...

Men du er fail:p

Jeg kom
Jeg så
Jeg sovna....
Til Toppen
redlama

Ble Medlem: 27 Nov 2007

InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 8:05 am    Tittel: Svar med Sitat

heh, 100% klar over den, men kunne ikke dy meg Wink
No one 26.12.07 kl 03:45
No two 27.09.10 ish...
Til Toppen
mariush

Ble Medlem: 13 Okt 2007

InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 8:19 am    Tittel: Svar med Sitat

http://sentry23.googlepages.com/
(Enkleste verktøyet for jobben du vil ha gjort.)

Mulig du trenger Matroska Splitter-codec i tillegg, en stund siden jeg har gjort dette. Ta en titt på siden der.
Verktøyet heter forøvrig GotSent.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Gilberg

InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 11:00 am    Tittel: Svar med Sitat

redlama skrev:
Ikke for å vær fanboy :p men PS3 streamer MKV rett fra maskinen via PS3 mediaserver. Var totalt 360 fan før, men grunet dårlig media tilbud ble jeg "tvunget" til å bytte

Du klarer vel ikke å streame full HD 1080P via trådløst nettverk uten hakking?

Selv har jeg rett og slett koblet en ekstern harddisk til PS3en. Filmer i formatet MKV lastes ned, konverteres med MKV2VOB - slik at de får M2TS extension. I tillegg deler jeg filene (Grunnet FAT32 begrensningen i PS3) slik at ingen filer blir større en 4 gig. Dette resulterer ofte i at en "langfilm" blir i 2 eller 3 deler - men det spiller da ingen trille. DTS og HD-surround dekodes også. Smile

Nå er jeg i gang med Entourage (Dessverre er ikke de første sesongene i HD)... Smile
Norum

Ble Medlem: 07 Des 2008

InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 2:12 pm    Tittel: Svar med Sitat

Med bra nok båndbredde og en god router så går det meget fint å streame full hd trådløst. Jeg satt opp en qos som gjør at all båndbredden skal gå til applikasjonen som tar seg av streaming.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post AIM Adresse
Gilberg

InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 2:40 pm    Tittel: Svar med Sitat

Norum skrev:
Med bra nok båndbredde og en god router så går det meget fint å streame full hd trådløst. Jeg satt opp en qos som gjør at all båndbredden skal gå til applikasjonen som tar seg av streaming.

Hva slags ruter har du som takler HD-5.1 + 1080P? Jeg mener, vanlige optisk kabling klarer jo ikke ta unna disse to - jeg kan ikke fatte at man da skal klare det ved hjelp av en trådløs ruter... QoS er greit nok det for prioritering av trafikk, men det hjelper ikke prioritere hvis båndbredden i utganspunktet er for liten Smile
Norum

Ble Medlem: 07 Des 2008

InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 2:46 pm    Tittel: Svar med Sitat

Gilberg skrev:
Norum skrev:

Hva slags ruter har du som takler HD-5.1 + 1080P? Jeg mener, vanlige optisk kabling klarer jo ikke ta unna disse to - jeg kan ikke fatte at man da skal klare det ved hjelp av en trådløs ruter... QoS er greit nok det for prioritering av trafikk, men det hjelper ikke prioritere hvis båndbredden i utganspunktet er for liten Smile

Nå bryr jeg meg ikke noe om HD lyd og den slags da jeg kjører stereo oppsett, men har en cisco router. Klart det ikke hjelper å prioritere båndbredden hvis man har en elendig linje.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post AIM Adresse
Gilberg

InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 2:52 pm    Tittel: Svar med Sitat

Norum skrev:
Gilberg skrev:
Norum skrev:

Nå bryr jeg meg ikke noe om HD lyd og den slags da jeg kjører stereo oppsett, men har en cisco router. Klart det ikke hjelper å prioritere båndbredden hvis man har en elendig linje.

Det forutsetter da selvsagt at du har mye trafikk (i hvert fall) trafikk på linjen i utgangspunktet. Hvis du har 56 Mbit/s tilgjengelig - så kan du selvsagt velge å prioritere Video foran alt annet - men det hjelper svært lite dersom du skal overføre video som krever 60 Mbit/s... Smile Get it?

Dersom du allokerer all båndbredde til Video, så vil du få ett stort problem om andre skal bruke nettet samtidig. Selvsagt lar QoS-mekanismen å tilgjengeliggjøre ledig båndbredde dersom det er mulighet for det, men en videofil har ganske konstant stream.
Forumet

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Gadgets og leketøy Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
rss feed rss feed topics only