verdens beste pappa boken

Må ha ny bil, erfaringer?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Barn og bil
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
froded

Ble Medlem: 07 Okt 2011

InnleggSkrevet: Lør Okt 08, 2011 10:08 am    Tittel: Må ha ny bil, erfaringer? Svar med Sitat

Fikk gladmeldingen i går, så nå må lekebilen selges og noe nytt må i hus!

Ser mye av diskusjonene går på plass til barnevogner og seter, er det noen som har erfaringer med BMW 3-serie og Audi A4 av nyere årgang? Dårlig plass til bakovervendt sete? Snakket med en kamerat som ble pappa tidligere i år, og han begynte bare å le når jeg nevnte sedan Smile han har jo også bikkje i tillegg til krabaten han skal ha plass til. Vil en sedan uansett bli i minste laget?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Harleypappan

Ble Medlem: 06 Okt 2011

InnleggSkrevet: Lør Okt 08, 2011 7:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tja.....spørs jo hva du skal ha med deg! Er dere bare tre så får du vel lagt sammen de fleste barnevogner i bagasjerommet på disse bilene, og så kan du jo ha kofferter og sekker i resten av baksetet! Takbokser finnes det jo også et mangfold av!
Vi har en Pt Cruiser, som fint rommer oss fire,bikkja og ei barnevogn, men vi ser oss tvunget til å bruke takboks til bagasjen til langturer!
Hadde nok valgt ei stasjonsvogn hvis jeg hadde kjøpt bil i dag, men alt gårWink
Til Toppen
Gnubel
Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007

InnleggSkrevet: Tir Okt 11, 2011 3:12 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg kjenner noen som greide seg med en FIAT punto.
Sjøl ville jeg aldri greid å få med meg alt som skal med på en overnatting med kone og et barn i en sedan. Men jeg har jo hund også.

La meg si det på en annen måte, jeg hadde sikkert tilpassa meg, men hvis jeg likevel skulle kjøpe ny bil, så hadde jeg ikke satsa på noe der man må demontere barnevogna. Finn deg en der du kan sette inn en barnevogn i et stykke, da sparer du mye stress.

Og husk at du skal ha plass til å hamstre bleier på Obs! Razz
Hoitur

Ble Medlem: 24 Nov 2011

InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 9:46 pm    Tittel: ny praktisk bil. Svar med Sitat

Hei, og gratulerer.

Hadde samme problemstilling som deg, fant meg da en Skoda Octavia. Erfaringen er rett og slett kanongod. Alt av utstyr, skinnseter, DSG automatgir osv til prisen av en dårligere utstyrt passat. Også plass til barnevogn på langs og på tvers bak.
Bilstolen gikk fint bak førersetet, og jeg har.mine 1.90 m å pakke inn i bilen.
Kan sterkt anbefale deg denne og så har du noen kroner til overs til noen fine weekends også.
Til Toppen
Hoitur

InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 9:48 pm    Tittel: ny praktisk bil. Svar med Sitat

Hei, og gratulerer.

Hadde samme problemstilling som deg, fant meg da en Skoda Octavia. Erfaringen er rett og slett kanongod. Alt av utstyr, skinnseter, DSG automatgir osv til prisen av en dårligere utstyrt passat. Også plass til barnevogn på langs og på tvers bak.
Kan sterkt anbefale deg denne og så har du noen kroner til overs til noen fine weekends også.
Til Toppen
Hoitur

InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 9:49 pm    Tittel: ny praktisk bil. Svar med Sitat

Hei, og gratulerer.

Til Toppen
Hoitur

InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 9:49 pm    Tittel: ny praktisk bil. Svar med Sitat

Hei, og gratulerer.

Til Toppen
hedmarking

Ble Medlem: 19 Jul 2011

InnleggSkrevet: Lør Nov 26, 2011 1:01 am    Tittel: Re: Må ha ny bil, erfaringer? Svar med Sitat

froded skrev:
Fikk gladmeldingen i går, så nå må lekebilen selges og noe nytt må i hus!

Ser mye av diskusjonene går på plass til barnevogner og seter, er det noen som har erfaringer med BMW 3-serie og Audi A4 av nyere årgang? Dårlig plass til bakovervendt sete? Snakket med en kamerat som ble pappa tidligere i år, og han begynte bare å le når jeg nevnte sedan Smile han har jo også bikkje i tillegg til krabaten han skal ha plass til. Vil en sedan uansett bli i minste laget?

BMW 3-serie og Audi A4 er begge av de mindre stasjonsvognene når det gjelder bagasjeromsplass. Tviler på at du får en barnevogn på langs baki, og med den på tvers er det begrenset plass til annen bagasje. Alt avhenger av hva man trenger å ha med seg, og hvor flink man er til å pakke.

Det finnes også sedaner med kjempestore bagasjerom, f.eks nye VW Jetta har stooort bagasjerom, og et vennepar her har en slik som de fint får barnevogn baki. Selv har vi også gått til innkjøp av ny bil, og valgte en Mazda 6 stasjonsvogn. Kjempegod plass i både bagasjerom og baksete!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
SuperFattern

Ble Medlem: 05 Jul 2010

InnleggSkrevet: Søn Feb 05, 2012 8:54 am    Tittel: Svar med Sitat

To ord: Skoda Superb! Prøv den, og du vil aldri vurdere noe annet Wink

Bakovervendt sete frem til 4 år er ikke noe problem bak noen av forsetene(!), den har den største bakseteplassen av alle stasjonsvogner på markedet. Og bagasjeplassen på 660 liter er det få andre som matcher Wink Takboks i tillegg så kan du flytte inn i den.

Du får den brukt fra 269.000 (37.000km med navi):

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32997546

(Ja, jeg har akkurat kjøpt en selv..)
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Finn det beste utstyret på foreldreguiden.no
Vinn en barneklokke på foreldreguiden
Forberedelser - hva har vi glemt?

Lignende diskusjoner:

Noen erfaringer med Citroen Berlingo?
ASX - erfaringer?
På utkikk etter familiebil til rundt 100 000,- Erfaringer?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Barn og bil Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro