| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1734 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Søn Feb 07, 2010 6:55 pm Tittel: Linker til relevante artikler |
|
|
Hei,
jeg har lagt til funksjonalitet som gjør at det vil vises en post i slutten av hver tråd, med linker til relevante artikler på "innholdssidene".
Det vil naturligvis variere hvor bra denne "treffer", men jeg tror den kan være nyttig i mange tilfeller, f. eks. her.
Foreløpig vises denne bare når man ikke er innlogget. Mange av de som leser forumet, kommer via google etc, og er ikke innlogget. Disse kan ha god nytte av å få info om lignende saker.
Jeg valgte å ikke vise denne til innloggete brukere, da jeg var redd den kunne virke forstyrrende. Si gjerne ifra om du kunne tenke deg å ha den alltid, eller andre tilbakemeldinger. _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Tor Feb 11, 2010 9:42 pm Tittel: |
|
|
Jeg har nå skrudd på denne funksjonaliteten for alle, også innloggete brukere. Håper dere synes den er nyttig, si gjerne ifra om du har tilbakemeldinger.
-sverre _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1049 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tir Feb 16, 2010 6:23 pm Tittel: |
|
|
En grov bommert: En skulle forvente at under fanen: Far på Kjøkkenet, så viser denne funksjonaliteten tråder om matlaging o.l. under relevante artikler, men det stod bare om pappaproblemer andre steder enn på kjøkkenet.... _________________ Olav kom 31.01.07 klokken 05.07
Sigrid kom 22.03.09 klokken 03.03 |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Tir Feb 16, 2010 6:35 pm Tittel: |
|
|
Noen ganger treffer den bra, andre ganger dårlig. Dette er et automatisk søk i databasen, ikke noe jeg genererer manuelt.
her traff den brukbart på lignende tråder. Den bommet fullstendig på artiklene, det er nok få artikler som tekst som algoritmen mener passer...
Jeg skal fortsette å prøve å forbedre søket, men det vil alltid være (en god del) tilfeller hvor den foreslår ting som ikke er relevant.
-Sverre _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Tir Feb 16, 2010 8:48 pm Tittel: |
|
|
Jeg tenkte litt på det du sa, at forventet tråder i samme kategori, samme underforum.
Nå har jeg modifisert det litt, slik at den først prøver å finne treff innen samme underforum. Dette gir noe bedre resultater, f. eks på denne tråden om en gratinert pastarett:
Før:
Nå:
Takk for tilbakemeldingen  _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1049 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tir Feb 16, 2010 9:08 pm Tittel: |
|
|
Fungerte bedre det der ja:)
Artig funksjonalitet. Jeg er meget imponert over hvor mye du legger ned i arbeid i å stadig forbedre forumet. _________________ Olav kom 31.01.07 klokken 05.07
Sigrid kom 22.03.09 klokken 03.03 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Strand

Ble Medlem: 17 Nov 2007 Innlegg: 330 Bosted: Ålesund
|
Skrevet: Ons Feb 17, 2010 8:59 am Tittel: |
|
|
*flire litt*
| Sitat: | | Jeg er meget imponert over hvor mye du legger ned i arbeid i å stadig forbedre forumet. |
Artikler med lignende innhold
Ukens tidsfordriv for fedre
Koble av mellom bleieskiftene
Pass på medisinskapet
[/b] _________________ 3 April kom prinsen vår til verden!
Pappa er glad i deg Christian  |
|
| Til Toppen |
|
 |
tusjmann
Ble Medlem: 01 Jan 2006 Innlegg: 66
|
Skrevet: Man Feb 22, 2010 4:20 pm Tittel: |
|
|
Hei!
Personlig syns jeg dette "forumtrollet" bare skaper støy og styggdom. Det er min mening!
Ellers syns jeg forumet er ett kjempebra initiativ, men med ett, kanskje litt, hovmodig navn ... |
|
| Til Toppen |
|
 |
pAppaNorD

Ble Medlem: 13 Mai 2008 Innlegg: 154 Bosted: Oppegård
|
Skrevet: Tir Feb 23, 2010 8:51 am Tittel: |
|
|
Sorry, jeg synes ikke noe om dette tillegget. Er jeg inne på forumet så er det for å lese forumet, ikke mye annet. Blir mest i veien... _________________ Galskap? Det er å tilbringe et liv i sofaen...
Pappa til Cecilia, født 3. Januar 2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
BompiBjørn

Ble Medlem: 25 Aug 2007 Innlegg: 303 Bosted: Kolbotn
|
Skrevet: Tir Feb 23, 2010 11:26 am Tittel: |
|
|
Jeg må nok si meg enig med pAppaNorD og tusjmann.
Var bedre når det ikke vistes for innloggede brukere. Kan man evt deaktivere tillegget selv? _________________ Stolt pappa til to, 050608 og 311209  |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1067 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tir Feb 23, 2010 2:32 pm Tittel: |
|
|
Litt enig med siste talere. Funksjonen passer best for brukere som ikke er logget inn, siden de bare leser er de på jakt etter å klikke videre uansett.
For innloggede brukere kunne det vært nyttigere med en bedre og mer synlig søkefunksjon, gjerne en egen søkeboks i stedet for lenken "Søk" i toppmenyen. Man kunne gjerne hatt "Avansert søk" også.
Men nå bare fantaserer jeg om hva Kong Snokle bør bruke verdifull fritid på, he he. Så hør ikke på meg. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Tir Feb 23, 2010 6:44 pm Tittel: |
|
|
Takk for tilbakemeldingene folkens. Jeg skal fjerne den for innloggete, om ikke noen sterke tilhengere melder seg
Søk er en god ide kjas, kanskje et google-søk som bare går på forumet, ala det på forsiden (www.pappa.no forsiden altså)? _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|