Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden
Naviger og bli medlem
Siste artikler
Fedre på helsestasjonen Hva snakkes det om? Mor bryter privat avtale
Spørsmål om oppsigelsestid for leiet bolig Når eksen får ny samboer 50/50 for ett av barna?
Nå vil mor ha barna Surrogatmor og foreldrepenger Fulltidsstudent og foreldrepenger

Jeg har 50/50 deling med moren til VÅR datter.

Start Nytt Tema   Svar på Tema   RSS for emnet Del på facebook    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Mammahjørnet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Tigern28

Ble Medlem: 19 Jul 2010

InnleggSkrevet: Tor Jul 22, 2010 3:20 pm    Tittel: Jeg har 50/50 deling med moren til VÅR datter. Svar med Sitat

Jeg har 50/50 deling med moren til VÅR datter, og likevel ønsker/vil ikke moren at jeg skal ha min datter mer en 2 dager i uken, et par timer om gangen.
Hvilke rettigheter har jeg her?

Jeg ønsker å være med VÅR datter minimum 4 dager i uken, hvor en av disse dagene kan hun sove over til meg.

Moren har etter eget ønske valgt å ikke gi pupp til vår datter, så mating er ikke noe diskusjon en gang.

Hun ønsker at VÅR datter skal bli kjent med meg gradevis og mener dette er en bra start, og mener jeg ikke er klar for det store annsvaret.

Det er grunnen til at jeg sa, greit bestem du frem til møte med familievern kontoret, så får vi bli enige om hva vi gjøre fremover der.

Har dere noen gode tips til argumenter, fremgangs metoder eventuelt diplomatiske begrunnelser for hvordan jeg kan få se VÅR datter mer?

Da hadde jeg blitt veldig glad, vennlig hilsen:

En STOLT pappa! =)))
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
pfn314

Ble Medlem: 03 Aug 2010

InnleggSkrevet: Ons Aug 04, 2010 9:04 am    Tittel: Re: Jeg har 50/50 deling med moren til VÅR datter. Svar med Sitat

Tigern28 skrev:
Jeg har 50/50 deling med moren til VÅR datter, og likevel ønsker/vil ikke moren at jeg skal ha min datter mer en 2 dager i uken, et par timer om gangen.

Jeg ønsker å være med VÅR datter minimum 4 dager i uken, hvor en av disse dagene kan hun sove over til meg.

Moren har etter eget ønske valgt å ikke gi pupp til vår datter, så mating er ikke noe diskusjon en gang.

Hun ønsker at VÅR datter skal bli kjent med meg gradevis og mener dette er en bra start, og mener jeg ikke er klar for det store annsvaret.

Det er grunnen til at jeg sa, greit bestem du frem til møte med familievern kontoret, så får vi bli enige om hva vi gjøre fremover der.

Har dere noen gode tips til argumenter, fremgangs metoder eventuelt diplomatiske begrunnelser for hvordan jeg kan få se VÅR datter mer?

En STOLT pappa! =)))

Hei...

Jeg råder deg til og overveie nøye hva du sier til moren når hun er på det stillet. Hun er i forsvarsposisjon ovenfor barnet. Og da er mødre flest ute med piggene hele tiden...

Men la henne bestemme frem til møtet med familievernkontoret. I det møtet tar du opp at barnet har rett til samvær med deg som far. Du kan ikke KREVE noe. Du må følge barneloven og hele tiden ordlegge deg i den dur at det er barnet som har retten og kravet og ikke du.

Lag en god samværsavtale som evt kan øke med tiden. Begynne med noen timer 2-3 dager og øk det deretter med overnatting. Er bare et forslag.

Ellers vil jeg bare si at det er ikke opp til moren og fortelle om du er klar for annsvaret eller ikke. Og vist hun mener at du ikke er det så hva er hun??

Stå på og forbered deg på at det kan bli flere omganger med familievernkontoret fremover. Det kom ikke frem alderen på barnet, men det virker som at vi snakker om et lite barn her. Og da er det altids enklere for mor!

Lykke til...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tigern28

Ble Medlem: 19 Jul 2010

InnleggSkrevet: Fre Aug 06, 2010 8:50 am    Tittel: Re: Jeg har 50/50 deling med moren til VÅR datter. Svar med Sitat

pfn314 skrev:
Tigern28 skrev:

En STOLT pappa! =)))

Hei...

Jeg råder deg til og overveie nøye hva du sier til moren når hun er på det stillet. Hun er i forsvarsposisjon ovenfor barnet. Og da er mødre flest ute med piggene hele tiden...

Men la henne bestemme frem til møtet med familievernkontoret. I det møtet tar du opp at barnet har rett til samvær med deg som far. Du kan ikke KREVE noe. Du må følge barneloven og hele tiden ordlegge deg i den dur at det er barnet som har retten og kravet og ikke du.

Lag en god samværsavtale som evt kan øke med tiden. Begynne med noen timer 2-3 dager og øk det deretter med overnatting. Er bare et forslag.

Ellers vil jeg bare si at det er ikke opp til moren og fortelle om du er klar for annsvaret eller ikke. Og vist hun mener at du ikke er det så hva er hun??

Stå på og forbered deg på at det kan bli flere omganger med familievernkontoret fremover. Det kom ikke frem alderen på barnet, men det virker som at vi snakker om et lite barn her. Og da er det altids enklere for mor!

Lykke til...

Takk for et godt svar!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Vanskelig 50/50 samarbeid
Delt bosted, 50/50
Rettigheter ved barnefordeling

Lignende diskusjoner:

50/50 deling
Da ble har min datter også bestemt seg for å komme ut :)
Vi har fått en datter!

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Mammahjørnet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
rss feed rss feed topics only