| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
ask
Ble Medlem: 06 Feb 2009 Innlegg: 184 Bosted: Vestfold
|
Skrevet: Fre Okt 30, 2009 9:45 pm Tittel: hva står i "dobbel-garasjen"??? |
|
|
lurer på hvilket bilvalg dere tvillingfedre falt for!
Selv valgte vi VW caravelle syncro (kort type) 9 seter, røsket ut 3 av dem pga tvillingvogn og bikkje!
men kan i prinsippet ta med svigerforeldre, foreldre, barn og kona på harrytur! Og likavel ha plass til en haiker!
Bilen, ikke verdens nyeste, men dog utrolig god å kjøre. Man sitter høyt og den flytter seg greit. Gleder meg egentlig litt til vinteren kommer for å se om denna syncro greia fungerer.... |
|
| Til Toppen |
|
 |
estrate
Ble Medlem: 15 Jul 2009 Innlegg: 3 Bosted: Sandefjord
|
Skrevet: Fre Okt 30, 2009 11:00 pm Tittel: Ford S-Max 7-seter |
|
|
Vi / jeg valgte Ford S-Max 7-seter for 2,5 år siden og har ikke angret et sekund. Har kjørt ca. 45.000 km i bilen.
Vi hadde Volvo 945 tidligere og selv om den er STOR, så slår S-Max'en den med flere lengder.
3. seterad er enkel å felle ned i gulvet og gir stort bagasjerom.
Vi dro på juleferie til Danmark med (vinter)feriebagasje til 2+3, julegaver OG tvillingvognen i bagasjerommet.
Jeg hadde ikke bruk for takboks.
Dette er bilen for kjøreglade storfamiliefedre / -mødre, som kjører som en drøm med en 125 hk - diesel, en stram gearkasse og undervogn. Undervognen er grunnleggende den samme som i Mondeo og Volvo V-70 og specielt Mondeo får skryt for kjøreegenskaper.
At den bare har forhjulstrekk har ikke vært et problem i Vestfold / Telemark / Buskerud. Om man må ha 4-hjulstrekk vet jeg ikke.
Jeg er flisespikker, hva angår biler, dekk, bremser mv. Og det har bare vært litt småproblemer med enkelte plastikk-deler som teppeholder og mansjetten rundt gearstangen, men det har blitt skiftet under garantien.
Er meget fornøyd med servicen på Bilservice i Sandefjord. |
|
| Til Toppen |
|
 |
iFar v1
Ble Medlem: 15 Jan 2009 Innlegg: 177 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Tir Nov 03, 2009 10:36 am Tittel: |
|
|
Renault Grand Scenic 7 seter her. (2 bakerste ligger under dørken stort sett hele tida). Genial bil med MYE plass innvendig og ikke minst MYE glassflater (som f.eks. panoramasoltak) som ungene DIGGER!
Kiddsa sitter høyt oppe og har god utsikt. Eldstemann på 5.5 år elsker den bilen, han blir nesten sur når vi skal kjøre A6n innimellom  |
|
| Til Toppen |
|
 |
wallacemania
Ble Medlem: 02 Feb 2010 Innlegg: 9 Bosted: Rogaland
|
Skrevet: Tir Feb 02, 2010 10:27 am Tittel: |
|
|
Vi har nylig fått meldingen om tvillingankomst en gang etter sommeren. Vi har en stasjonsvogn idag, men jeg er usikker på om dette er stort nok når vi skal ha tvillingens bilstoler og guttungen på 3 år sin bilstol, i baksetet.
Andre ting i bagasjerommet som tar opp plass, annet enn tvillingvogn? |
|
| Til Toppen |
|
 |
super-ss
Ble Medlem: 22 Jan 2010 Innlegg: 16
|
Skrevet: Tir Feb 02, 2010 4:54 pm Tittel: |
|
|
| wallacemania skrev: | Vi har nylig fått meldingen om tvillingankomst en gang etter sommeren. Vi har en stasjonsvogn idag, men jeg er usikker på om dette er stort nok når vi skal ha tvillingens bilstoler og guttungen på 3 år sin bilstol, i baksetet.
Andre ting i bagasjerommet som tar opp plass, annet enn tvillingvogn? |
Uten å vite hvilken bilmodell du har kan jeg garantere deg at to bakovervendte og ett vanlig bilsete er helt umulig å til i en vanlig personbil. Du klarer kanskje å få montert inn setene men det vil aldri fungerer i praksis |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1049 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tir Feb 02, 2010 8:59 pm Tittel: |
|
|
| super-ss skrev: |
Uten å vite hvilken bilmodell du har kan jeg garantere deg at to bakovervendte og ett vanlig bilsete er helt umulig å til i en vanlig personbil. Du klarer kanskje å få montert inn setene men det vil aldri fungerer i praksis |
Kan du kanskje gi konkrete eksempler på hva slags bil du har, og hva slags bilstolmerker du har brukt som viser at dette ikke går?
Til Wallacemania: Ta deg en tur til en barnebutikk og spør om du kan få prøvemontere setene i bilen. Det fikk vi lov til før vi kjøpte vårt. Da vet du med en gang mye mer. _________________ Olav kom 31.01.07 klokken 05.07
Sigrid kom 22.03.09 klokken 03.03 |
|
| Til Toppen |
|
 |
super-ss
Ble Medlem: 22 Jan 2010 Innlegg: 16
|
Skrevet: Tir Feb 02, 2010 9:22 pm Tittel: |
|
|
| Ost skrev: |
Kan du kanskje gi konkrete eksempler på hva slags bil du har, og hva slags bilstolmerker du har brukt som viser at dette ikke går?
|
Mine pøbler er det såpass mange år i mellom at jeg har sluppet problemet selv så støtter meg kun til hva venner har sagt og hva jeg har lest på nettet som denne f.eks http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726
Så helt umulig i vanlig personbil var det nok ikke men hadde selv gått for en såkalt flerbruksbil. |
|
| Til Toppen |
|
 |
wallacemania
|
Skrevet: Ons Feb 03, 2010 8:31 am Tittel: |
|
|
Takker for råd og tips. Jeg må si jeg liker engasjementet her på forumet. Vi har en Niissan Primera stasjonsvogn. Med tanke på vedlagte url til artikkel, ser det ut som vi må ha ny bil.
Forslag til hva som fungerer bra utenom nevnte biler dere har, eller hvilke 7-setere o.l. vi bør styre unna? Hva er viktig å se etter når vi skal ha en større bil? Er det andre ting enn tvillingvogn som skal plasseres i bagasjerommet til vanlig? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006 Innlegg: 730 Bosted: Langhus
|
Skrevet: Ons Feb 03, 2010 2:53 pm Tittel: |
|
|
Nå har vi riktignok ikke tvillinger, men kjører med både 3 og 4 barn med barnestoler i ny og ne.
Vi har en '02 VW Sharan.
Det eneste som er galt med den er at det er et VW produkt. har vært tildels mye issues hvor det alvorligste er 90 tusen km intervall på automat-bytte (byttet to ganger mens vi har hatt den, første gang på selgers regning, andre gang på If Superforsikring (kan virkelig annbefales hvis du har VW)
På den positive siden:
Aldri hatt nødstopp langs veien.
God plass til seter.
alle seter kan skyves frem/tilbake.
God å kjøre med god utsikt (men selvsagt ikke egnet for inspirert kjøring)
Den har ESP (IKKE kjøp bil uten ESP!!)
Den har (med enkelte avbrekk) automat
cruise control
Noe bedre plass mellom bakhodene og bakruta enn de minste 7-seterene.
For personbil med plass for flere seter kan jeg informere om at selv
- Mercedes E-klasse blir for trang til at 6-8 åringer klarer å få på seg beltet selv med tre barneseter i baksetet.
- Ford Mondeo (første generasjon) har for lite baksete til komfortabel montering av bakovevendt sete på passasjerplassen.
- Mitsubishi Space Star faktisk får plass til 2 forover + et bakoversete hvor de i foroversetene faktisk får på beltet selv.
- Octavia har dårligere plass enn Space Star'en
- Mazda 6 skal vistnok ha et "rett" baksete som forenkler problematikken med 3 barneseter (skålformede vanger presser setene mot midten og vanskeliggjør belte for egen maskin)
(Dette med at de litt større barna klarer beltet selv er en stoooor komfortfaktor ) _________________ Trebarnspappa som (endelig) har funnet ut at bæretøy er tingen framfor vogn har også begynnt å bygge bolig... |
|
| Til Toppen |
|
 |
ungfar22

Ble Medlem: 02 Aug 2006 Innlegg: 432 Bosted: Drammen
|
Skrevet: Ons Feb 03, 2010 10:51 pm Tittel: |
|
|
vw sharan(gjelder også seat og ford sin utgave alahambra og gamle galaxy) er jo en kjentproblem bil, vw touran er en mye mer driftsikker og mere solid bil, har selv touran og hatt to bakovervendte og en på beltestol uten problem, men ikke velg dsg kasser med lang kjørelengde, de må byttes mellom 200-250 tusen. sjefen min har 07 passat med tvillinger og en beltestol og er veldig fornøyd med den løsningen også.... _________________ Pappa til Angelica født 14.12.04
Amalie født 12.02.07
Celine født 16.06.08 |
|
| Til Toppen |
|
 |
wallacemania
|
Skrevet: Man Feb 08, 2010 12:11 am Tittel: |
|
|
| Takker for tips. Etter noen runder på nett, må jeg si det frister med en Ford S-Max. Må bare få ukene til å gå litt fortere slik vi kan gjøre litt mer alvor av bilkjøpet. Hvor lenge ventet dere før dere la en bil i handlevogna? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|