Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden
Naviger og bli medlem

Siste artikler
Delt bosted, 50/50 Verdens beste tv-pappaer Delt omsorg?
Foreldreansvar for samboers barn Foreldrestipend som student One Button Bob
Attføring, arbeidsavklaringspenger og foreldrepenger Uenige om barnebidrag ved delt omsorg Mor flytter

Huner er konstant grinete...tærer på...

Start Nytt Tema   Svar på Tema   RSS for emnet Del på facebook    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Allsidig

Ble Medlem: 02 Jan 2010

InnleggSkrevet: Lør Jan 02, 2010 11:30 am    Tittel: Huner er konstant grinete...tærer på... Svar med Sitat

Hei dere!

jeg er nye her og visste ikke om denne siden engang...

jeg er snart 40 og skal bli pappa for første gang:), hun har to gutter fra før, en på 14 og en på 11. De er begge greie gutter og vi har et godt forhold.

Hun er 36 og nå 14 uker på vei... vet om hormonsykluser osv... men hun går konstant i dårlig humør, grinete og ikke minst snerrete for den minste ting.. prøver til det ytterste å være der for henne med stryking på magen, kos og gjøre alle praktiske oppgaver.... men...

dette har vedvart en god stund nå og begynner å gå meg på nervene...og det allerede nå... må si at jeg er en svært tålmodig mann og det med null sex tenker jeg ikke så mye på nå...

Men er ikke lett dette å ha en "PMS" jente i huset 24-7.....

Gir dette seg etterhvert eller har jeg mer i vente???
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Junior

Ble Medlem: 09 Aug 2006

InnleggSkrevet: Lør Jan 02, 2010 9:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hadde mye av det der når kona gikk med første. Det eneste som hjalp for meg var å ligge på forskudd. Ta rydding, oppvask, handling, finne puter, ha teppe klart før hun spurte etter det.
Var fremdeles endel kjeft å få, men lenger ute i svangerskapet, hadde jeg opparbeidet så mye goodwill, at eg kunne forlate heimen for å være med kompiser uten at hun ble sur.

Altså: Prøv å lev med det så godt du kan, og håp at hun ser det selv i ettertid
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Homer Simpson

Ble Medlem: 30 Jul 2006

InnleggSkrevet: Lør Jan 02, 2010 9:19 pm    Tittel: Svar med Sitat

Veldig smart å ligge ett skritt eller to foran. Ta den kjeften du får og la den gå rett ut det andre øret. Lykke til. Det går snart over Very Happy Ta deg en løpetur eller en runde på trening for å få ut aggresjon og spenninger om du har behov for det Very Happy

Pappa til Tilde 30.05.2006
og Tomine 27.02.2009
Til Toppen
Allsidig

Ble Medlem: 02 Jan 2010

InnleggSkrevet: Søn Jan 03, 2010 10:07 am    Tittel: Svar med Sitat

hei

og takk for svar! Er ingen dum ide å ligge på forskudd med alt... skal legge meg i selene for å få det til...

Men må si det er ikke akkurat paradis å være i for tiden:) Men går vel over etterhvert... håper jeg da...
Til Toppen
Junior

Ble Medlem: 09 Aug 2006

InnleggSkrevet: Søn Jan 03, 2010 11:01 am    Tittel: Svar med Sitat

Det e ikke lett, og du vil ikke alltid klare det, men det e verdt det. Lykke til
Ost

Ble Medlem: 27 Sep 2006

InnleggSkrevet: Man Jan 04, 2010 10:58 am    Tittel: Svar med Sitat

Det er verdt alle penga, men du må ut med en god del...

Ligge i forkant er en kjempefordel. Bare husk at du ikke må ta det for gitt at din kjære vil huske hvor flink du har vært i etterkant. Sad

Du får prøve å trøste deg med at det som regel er de tre første mnd som er verst. Det blir som regel bedre i andre trimester.

Lykke til!

Når alt er over er slitet glemt:)
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Gutien

Ble Medlem: 17 Nov 2009

InnleggSkrevet: Lør Jan 09, 2010 11:44 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei du Smile

jeg kjenner meg veldig godt igjen i problemstillingen din, den er ikke så lett!
men hva kan vi gjøre?
Vi venter vårt første i slutten av juli, og hormonene flyr vilt rundt her i huset også.

Det første rådet jeg vil gi, som fungerer for oss, til en viss grad, det er å prate om hvordan dere prater. vi snakker ut om hvilke ting som er sagt og gjort av hormoner, og hva som er reelt.

Som jordmor sa til oss, " når man er gravid, så klarer man ikke helt å ta seg sammen, og man sier ting man ikke mener", men man mister ikke fornuften.

Så prøv å være den fornuftige.. når hun er sinna eller snerrete så kan du snakke rasjonelt til henne, forklar gjerne hvordan du opplever dette, hva du kan gjøre og hva du ønsker.. det er din oppgave å FINNE LØSNINGER! Smile
funkaholic

Ble Medlem: 11 Jan 2010

InnleggSkrevet: Man Jan 11, 2010 10:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

Føler med deg, 24-7 PMS må rett og slett være et rent lite mareritt.

En venn kom med et godt tips, se på det som en tung periode på jobben eller en ekstremt lang treningsrunde. Er forferdelig når det står på som verst, men resultatet er enda søtere når man har måttet slite litt.

Selv har jeg (så langt) vært utrolig heldig, hormonene har folkeskikk og det eneste utbruddet var når vi hadde gått tom for kaviar Very Happy

Føler med deg, du får bite tenna sammen og ligge et par skritt foran.
Daddy2010

Ble Medlem: 14 Jan 2010

InnleggSkrevet: Tor Jan 14, 2010 1:06 pm    Tittel: Svar med Sitat

At hun er sur og grinete ser ikke ut til å gå over. Vi har termin nå i januar og hun er fortsatt ikke i noe perlehumør. Men når det er sagt så har overhode ikke noe problem med å leve med at hun er sur og grinete, jeg synes mer syndt på henne for hun er fortsatt kvalm hele tiden. Hun må gjerne være sur for min del, går vel over etter at hun har født uansett, men for hennes del skulle jeg ønske hun snart slapp å være kvalm (det går vel også i og for seg over ved fødsel Smile )
Til Toppen
redlama

Ble Medlem: 27 Nov 2007

InnleggSkrevet: Lør Feb 06, 2010 10:47 am    Tittel: Svar med Sitat

Ja gutter dette er kjente "symptomer" Smile Jeg er nå inn i runde 2 og må si det er (frem til må) hakke bede.

Når det er sagt, kjenner jeg meg godt igjen i det du skriver. Mange gode råd med å ligge to skritt forran også videre, men det jeg fant som hjalp meg godt, var få få litt "meg" tid. Nå er madammen slik at hun er mye trøyy når hun går gravid, så jeg er flink til å pakke henne inn i teppet på kvelden (så sovner hun litt fortere Wink) Da begynner "pappa pleie" Cool

Det vktigste er å ta godt vare på seg selv tror jeg... Få satt av litt tid på slutten av dagen til å gjør noe for deg selv om det er snekkerboden, en god film, henge med noen kompiser eller rett og slett lese en god bok.

Og husk, alle svar skal i 9 mnd. starte med "ja selvfølgelig kjære" hehe (ok litt humor der...)

Men, det blir bedre og det er en fantastisk tid du har i vente etter fødselen Smile Lykke til!!
No one 26.12.07 kl 03:45
No two 22.09.10 ish...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Forumet

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Er det skadelig å la barna være lenge oppe?
Kan babyen sove på magen?
Humørsvingninger og graviditet

Lignende diskusjoner:

Konstant grining ?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
rss feed rss feed topics only