| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
OveKu

Ble Medlem: 29 Sep 2007 Innlegg: 62
|
Skrevet: Søn Jan 24, 2010 11:59 am Tittel: Det skal jaggu ikke mye til |
|
|
Vel, så mye for svinghopping og andre påfunn.
Nummer to er på vei, ifølge en 99% sikker sak.
Jeg startet dagen i sjokk, kvalm og uvel. Må prøve å finne glede i det, jeg vet jo at det blir utrolig kjekt, men nå er det altså 8 måneder med hormonhelvete.
Hvordan er deres erfaringer, jeg har en toåring fra før, nå må jeg forsøke å forklare han på en eller annen måte at han ikke kommer til å få all oppmerksomheten. Dette ser jeg for meg kan bli ganske så utfordrende. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer Simpson

Ble Medlem: 30 Jul 2006 Innlegg: 931 Bosted: Hetlevikåsen, Bergen
|
Skrevet: Søn Jan 24, 2010 3:25 pm Tittel: |
|
|
Nei nei nei..... ikke drive med å hoppe av i svingen vet du...... Du trenger ikke å forklare han det enda, at han ikke får full oppmerksomhet. Dette oppdager du at etterhvert så kommer han til å ville delta på alt fra amming, bleieskift etc etc.... så det faller seg naturlig at du tar han med ut for å gjøre ting du og han alene. Så får han din oppmerksomhet og så kan nå mor være hjemme med den lille "drittungen" som kommer inn i hans liv. Men viktig at han får "hjelpe" til ... hente bleie, smokk pluss sånne enkle ting som gjør at han ikke føler seg tilsidesatt. Lykke til. Alt ordner seg  _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
Pappa til Tilde 30.05.2006
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel
Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 719 Bosted: Modum
|
Skrevet: Søn Jan 24, 2010 4:23 pm Tittel: |
|
|
Det er jo bare positivt at du har lagd en til. Søsken er knall. Min lillebror var min viktigste leikekompis i oppveksten, vi har stor glede av hverandre fortsatt. Mine unger har også kjempestor glede av hverandre. Opp med haka kompis, dette blir knall!
snakk positivt om at det kommer en ny en i familien, ikke gi det den negative vrien. Nå kommer du til å få mindre oppmerksomhet er ikke riktig ting å si. _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Jamann
Ble Medlem: 11 Des 2009 Innlegg: 17
|
Skrevet: Tir Jan 26, 2010 9:27 am Tittel: |
|
|
| Passer jo egentlig bra med nummer to når den eldste er 2 år... |
|
| Til Toppen |
|
 |
OveKu

Ble Medlem: 29 Sep 2007 Innlegg: 62
|
Skrevet: Tir Jan 26, 2010 11:01 pm Tittel: |
|
|
Jaja, da har jeg fått ned pulsen litt, og har tenkt gjennom hva som skal skje.
Jeg har veldig lett for å kun tenke på det praktiske, dvs, hvordan har vi det med plass, hvordan skal vi gjøre det neste år når hun skal være hjemme og eldstemann skal i barnehagen osv.
Men såklart, jeg gleder meg jo enormt, selv er jeg enebarn, så jeg har ikke noen referanser til hvordan det er å være flere, men jeg skjønner jo at det må være kjekt å ha noen på noenlunde sin egen alder i huset.
Menmen, nå er det om å gjøre å finne en morsom måte å fortelle dette til slekt og venner.
Takk for kommentarer, det hjalp på i det verste stresset.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
redlama

Ble Medlem: 27 Nov 2007 Innlegg: 23 Bosted: Kristiansand
|
Skrevet: Lør Feb 06, 2010 11:26 am Tittel: |
|
|
Ja dette går bra. Jeg har også nummer 2 på vei (jentungen ble 2 i desember) Hadde også tenker runde "logistikken" på henting, bringing, jobb +++++ og alt det der. MEN så slo det meg at jeg hadde akkurat de samme tankene 1. runde og hva var det som skjedde? Jo ALT fallt på plass av seg selv uten problemer.
Så bare glede her i hemen i alle fall. Trenger av og til litt tid for å synke inn  _________________ No one 26.12.07 kl 03:45
No two 22.09.10 ish... |
|
| Til Toppen |
|
 |
eimo
Ble Medlem: 29 Jul 2009 Innlegg: 8 Bosted: oslo
|
Skrevet: Lør Feb 20, 2010 2:22 pm Tittel: |
|
|
Venter også nr 2( begynner å bli farlig nærme term 16/3).
Tenkte de samme tankene som deg i starten men når jr (2år og 4mnd) begynte å se mage og kjenne spark osv. merket jeg at dette kommer til å bli bra..
Han driver å deler med "lillebror" allerede og passer på at han ikke fryser når vi er ute( hvis han fryser på hendene og vil ha på votter spør han om lillebror fryser og lillebror kan låne vottene hvis det er kaldt i magen )
vi har bare pratet positive ting og han gleder seg mye..
eneste jeg har tenkt på er hvis jr tror han får en lekekompis 16 mars kan det bli noen skuffelser.. men det gjelder å ikke hause det opp så mye men ta med søster/bror i de naturlige samtalene som feks. hvis dere snakker om ferier som kommer etter fødsel osv.
Lykke til Dette går strålende   _________________ den hittils lykkeligste dagen i mitt liv: 04.12.07
Jr så dagens lys  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|