Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden
Naviger og bli medlem
Siste artikler
Fedre på helsestasjonen Hva snakkes det om? Mor bryter privat avtale
Spørsmål om oppsigelsestid for leiet bolig Når eksen får ny samboer 50/50 for ett av barna?
Nå vil mor ha barna Surrogatmor og foreldrepenger Fulltidsstudent og foreldrepenger

Brudgommens tale... jeg trenger dere boys!!!

Start Nytt Tema   Svar på Tema   RSS for emnet Del på facebook    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Generelt småprat
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008

InnleggSkrevet: Lør Jun 05, 2010 2:05 am    Tittel: Brudgommens tale... jeg trenger dere boys!!! Svar med Sitat

heisann folkens.

Jeg er så heldig at jeg om 5 uker skal holde brudgommens tale, noe som i seg selv er utrolig stas.Men..... Mitt problem er nå at jeg klarer ikke og komme igang med å skrive talen min. Er det noen som kan hjelpe meg i gang? Hva tar man med? Hvordan begynner man? Hva har dere gjordt og fungerte det?

Talen i seg selv er jo til min kommende kone, men hennes foreldre og familie skal jo også flettes inn i denne talen, med takk og det som hører med, er det lurt å begynne med dem kanskje?

Shit, jeg er stressa ang dette.... hehe

Takker for ALL hjelp og innspill Smile
Strand

Ble Medlem: 17 Nov 2007

InnleggSkrevet: Lør Jun 05, 2010 1:53 pm    Tittel: Svar med Sitat

trenger den samme hjelpen! Skal gifte oss den 7. August, og vil komme igang med talen, men vet ikke hvordan jeg skal begynne Confused
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Homer

Ble Medlem: 07 Jan 2006

InnleggSkrevet: Lør Jun 05, 2010 4:40 pm    Tittel: Svar med Sitat

Da jeg giftet meg skrev jeg talen kvelden før og lagde min variant av en takketale ala Spellemannsprisvinnertakketale. Takket bl.a. svigers for at de hadde seg en hyrdestund for X antall år siden, takket venner som introduserte meg for min kone, takket Peter Jackson for at han lagde Ringenes Herre-filmene (en av de første gangene jeg møtte henne var med vennegjengen på kino), osv osv. Åpnet med å juble, og si at endelig var det min tur til å takke og at jeg hadde sittet rundt bordet tidligere og lignende svada vinnere lir ut av seg før de takker ditt og datt.

Fikk gode tilbakemeldinger på den talen.

Lykke til.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
kjas

Ble Medlem: 06 Feb 2006

InnleggSkrevet: Tor Jun 10, 2010 9:50 am    Tittel: Svar med Sitat

Homer har en fin tilnærming til det. Humor, helst på egne vegne, løser opp stemningen siden man da slipper å spøke om folk som kan ta det ille opp. (Mange gjør det.)

Taler og presentasjoner bør på generell basis skrives og presenteres etter KISS-prinsippet (Keep It Simple, Stupid!). Ikke inkluder for mange tema, da mister du lett tråden. Apropos tråder, så er det fint om det er sammenheng mellom ulike tema du tar opp, siden talen glir mer av seg selv da.

Om du tenker på å skrive en hel tale i fulltekst og så lese den opp, er det en dum idè. Det gir lite rom for improvisasjon, samt at det hører rart ut når noen leser en bryllupstale. Det kan imidlertid også være en god idè å skrive talen, men da må du etterpå stryke halvparten av innholdet. Så må du stryke halvparten av det igjen, før du til slutt skriver den punktvis som stikkord på et ark som aldri må være større enn et halvt A4-ark.

Lykke til!

Moderator på forumet, så husk reglene.

Gi Blod! Bli blodgiver.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Daddy Dane

Ble Medlem: 02 Des 2009

InnleggSkrevet: Tor Jun 10, 2010 5:19 pm    Tittel: Svar med Sitat

Da jeg skrev min tale for fem år siden, googlet jeg temaet og fant en slags fasit. Hva som skal være med og når det skal nevnes. Også er det lurt å blande inn mye humor som er nevnt her.
Jeg startet vel med å takke for alle som var der og god mat etc, for så å henvende meg til konas familie og takke dem for hvor godt de har tatt imot meg. Og så min familie, litt om hver.
Også var det litt tull og selvironi der jeg blandt annet nevnte hvor elendig jeg var til å kysse i starten for så å snakke til kona mi til slutt. En eller to morsomme episoder dere har opplevd sammen kan være fint å få med.
Jeg fikk hvertfal veldig mye bra tilbakemeldinger på min tale. Folk lo, gråt og smilte Smile
Laumbr

Ble Medlem: 25 Aug 2009

InnleggSkrevet: Tor Jul 29, 2010 3:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

kjas skrev:
... stikkord på et ark som aldri må være større enn et halvt A4-ark.

Lykke til!

A5? ;-P
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger
Forumet

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

My boys can swim!
Barn trenger mer fett
Nye produkter i pappabutikken

Lignende diskusjoner:

Brudgommens tale - skål
Hva betaler dere i forsikring i året?
God jul og godt nytt år til dere alle

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Generelt småprat Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
rss feed rss feed topics only