|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008 Innlegg: 70 Bosted: Østsiden Fredrikstad
|
Skrevet: Lør Jun 05, 2010 2:05 am Tittel: Brudgommens tale... jeg trenger dere boys!!! |
|
|
heisann folkens.
Jeg er så heldig at jeg om 5 uker skal holde brudgommens tale, noe som i seg selv er utrolig stas.Men..... Mitt problem er nå at jeg klarer ikke og komme igang med å skrive talen min. Er det noen som kan hjelpe meg i gang? Hva tar man med? Hvordan begynner man? Hva har dere gjordt og fungerte det?
Talen i seg selv er jo til min kommende kone, men hennes foreldre og familie skal jo også flettes inn i denne talen, med takk og det som hører med, er det lurt å begynne med dem kanskje?
Shit, jeg er stressa ang dette.... hehe
Takker for ALL hjelp og innspill  _________________ Pappa til Elvira 20.05.2009 kl.14.07 - 3650gr/52cm |
|
| Til Toppen |
|
 |
Strand

Ble Medlem: 17 Nov 2007 Innlegg: 338 Bosted: Ålesund
|
Skrevet: Lør Jun 05, 2010 1:53 pm Tittel: |
|
|
trenger den samme hjelpen! Skal gifte oss den 7. August, og vil komme igang med talen, men vet ikke hvordan jeg skal begynne  _________________ -Moderator-
3 April kom prinsen vår til verden!
Pappa er glad i deg Christian  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer

Ble Medlem: 07 Jan 2006 Innlegg: 919 Bosted: Sandnes
|
Skrevet: Lør Jun 05, 2010 4:40 pm Tittel: |
|
|
Da jeg giftet meg skrev jeg talen kvelden før og lagde min variant av en takketale ala Spellemannsprisvinnertakketale. Takket bl.a. svigers for at de hadde seg en hyrdestund for X antall år siden, takket venner som introduserte meg for min kone, takket Peter Jackson for at han lagde Ringenes Herre-filmene (en av de første gangene jeg møtte henne var med vennegjengen på kino), osv osv. Åpnet med å juble, og si at endelig var det min tur til å takke og at jeg hadde sittet rundt bordet tidligere og lignende svada vinnere lir ut av seg før de takker ditt og datt.
Fikk gode tilbakemeldinger på den talen.
Lykke til. _________________ Hipp hurra for 17. mai og 2. januar
Snakkes på den andre siden, far |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1152 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tor Jun 10, 2010 9:50 am Tittel: |
|
|
Homer har en fin tilnærming til det. Humor, helst på egne vegne, løser opp stemningen siden man da slipper å spøke om folk som kan ta det ille opp. (Mange gjør det.)
Taler og presentasjoner bør på generell basis skrives og presenteres etter KISS-prinsippet (Keep It Simple, Stupid!). Ikke inkluder for mange tema, da mister du lett tråden. Apropos tråder, så er det fint om det er sammenheng mellom ulike tema du tar opp, siden talen glir mer av seg selv da.
Om du tenker på å skrive en hel tale i fulltekst og så lese den opp, er det en dum idè. Det gir lite rom for improvisasjon, samt at det hører rart ut når noen leser en bryllupstale. Det kan imidlertid også være en god idè å skrive talen, men da må du etterpå stryke halvparten av innholdet. Så må du stryke halvparten av det igjen, før du til slutt skriver den punktvis som stikkord på et ark som aldri må være større enn et halvt A4-ark.
Lykke til! _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

Ble Medlem: 02 Des 2009 Innlegg: 197 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tor Jun 10, 2010 5:19 pm Tittel: |
|
|
Da jeg skrev min tale for fem år siden, googlet jeg temaet og fant en slags fasit. Hva som skal være med og når det skal nevnes. Også er det lurt å blande inn mye humor som er nevnt her.
Jeg startet vel med å takke for alle som var der og god mat etc, for så å henvende meg til konas familie og takke dem for hvor godt de har tatt imot meg. Og så min familie, litt om hver.
Også var det litt tull og selvironi der jeg blandt annet nevnte hvor elendig jeg var til å kysse i starten for så å snakke til kona mi til slutt. En eller to morsomme episoder dere har opplevd sammen kan være fint å få med.
Jeg fikk hvertfal veldig mye bra tilbakemeldinger på min tale. Folk lo, gråt og smilte  _________________ 17 august er dagen vi skal bli foreldre!  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Laumbr
Ble Medlem: 25 Aug 2009 Innlegg: 14 Bosted: Kurland
|
Skrevet: Tor Jul 29, 2010 3:05 pm Tittel: |
|
|
| kjas skrev: | ... stikkord på et ark som aldri må være større enn et halvt A4-ark.
Lykke til! |
A5? ;-P |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|