| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Aznawar
Ble Medlem: 31 Des 2006 Innlegg: 29
|
Skrevet: Tir Jul 27, 2010 12:41 pm Tittel: Bil med god plass |
|
|
Eg er far til ei jente på 3, og ventar tvillingar i februar.
Eg har så smått begynt å sondera terrenget når det gjeld ny bil. Min Peugeot 307 SW duger nok ikkje etter nyttår.
Det er eit absolutt krav at det skal vera plass til tre isofix-seter utan altfor store problemer, samt tvillingvogn og diverse anna baggasje.
Eit kjapt søk viser følgande modellar oppfyller kravet til isofix:
Citroen C4 Picasso, Ford S-Max, Mondeo, Galaxy, Opel Zafira, Peugeot 807, VW Touran, Sharan og Volvo V70.
Eg har familie og venner som har Picasso, S-Max og 807, så dei skal eg nok få sjekka ut sjølv, men er det nokon som har erfaringar med dei øvrige?(Eller andre modellar for den del.) _________________ Aznawar |
|
| Til Toppen |
|
 |
Aznawar
|
Skrevet: Ons Jul 28, 2010 4:36 pm Tittel: Re: Bil med god plass |
|
|
| Aznawar skrev: | | Det er eit absolutt krav at det skal vera plass til tre isofix-seter utan altfor store problemer, samt tvillingvogn og diverse anna baggasje. |
Har etterkvart funne ut at dette kanskje er eit vel strengt krav, då eg endå ikkje har funne ein modell med 3 seter med isofix.  _________________ Aznawar |
|
| Til Toppen |
|
 |
mariush
Ble Medlem: 13 Okt 2007 Innlegg: 20 Bosted: Modum :-(
|
Skrevet: Lør Aug 14, 2010 10:50 pm Tittel: |
|
|
Har et par bekjente med S-Max, virker som en bil med svært god plass.
Picasso blir du aldri kvitt igjen om du kjøper  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007 Innlegg: 649 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Søn Aug 15, 2010 8:11 am Tittel: |
|
|
Leste i et Naf Blad på legekontoret der de testet 7 setere og det finnes en 7 seter med isofix på 2 seterad på alle 3 setene. mener å huske at det var Citroen men er ikke helt sikker. har du noen du skjenner som er naf medlemer så spør etter bladet motor. der de har testet det. bladet er av nyere dato... men den største bilen i den testen var S-max. _________________ Tarzan 16.08.2005
Turbo 19.06.2008
Lynet 18.02.2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1075 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Søn Aug 15, 2010 11:45 pm Tittel: |
|
|
Har du sjekka ut peugeot 5008? Ettersom du allerede kjører dette merket, så er du jo kjent med dem. Bilen bygger på citroen c4 grand picasso, men skal være noe stivere i kjørestilen.
Ellers må det være Mondeo av nyere dato for å ha tre isofixfester i baksetet, min fra 2005 har ikke det... _________________ Olav kom 31.01.07 klokken 05.07
Sigrid kom 22.03.09 klokken 03.03 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007 Innlegg: 649 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Man Aug 16, 2010 12:18 pm Tittel: |
|
|
| Ost skrev: |
Ellers må det være Mondeo av nyere dato for å ha tre isofixfester i baksetet, min fra 2005 har ikke det... |
min søster har 2010 Mondeo og de fikk ikke isofix på alle tre plassene bak. det gikk ikke ann fikk de beskje om.. _________________ Tarzan 16.08.2005
Turbo 19.06.2008
Lynet 18.02.2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel
Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 740 Bosted: Modum
|
Skrevet: Man Aug 16, 2010 2:41 pm Tittel: |
|
|
Jeg anbefaler alltid VW Caravelle, men det nevner du jo ikke, og jeg aner ikke om det er isofix i VW. Er det veldig viktig at alle setene er isofix? _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
hessal
Ble Medlem: 18 Mar 2007 Innlegg: 50 Bosted: Trøndelag
|
Skrevet: Man Aug 16, 2010 4:38 pm Tittel: |
|
|
Jeg kjører Grand C4 Picasso. Har Isofix i passasjersete foran, samt i alle tre setene i rad nummer 2. Disse setene er forøvrig like store og har god plass til 3 bilstoler. _________________ Eneste hane i et hus med fire høner (xx,05,07,10).
Blir nok aldri husets overhode  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Aznawar
|
Skrevet: Tor Aug 19, 2010 5:13 pm Tittel: |
|
|
Oppdatering:
Eg trur eg har vore gjennom det meste av aktuelle Peugeot, Volvo, Ford, Renault, Opel, VW og Citroën. Eg var bevisst på at eg ikkje skulle prøvekjøra nokon av bilane før eg hadde gjort meg opp ei meining om dei oppfylte dei andre krava, og til slutt stod det mellom Grand Picasso og S-max.
Av dei bilane eg har sett er det eit knippe som har god plass i bredden, men det er kun S-max som har det eg vil beskriva som god plass mellom seterad 1 og 2. I Picassoen følte eg meg skvist inn i hanskerommet. Baggasje/vognplass var det derimot ein del meir av i Picassoen. Der blei 3 seterad fullstendig senka i dørken, mens det i S-maxen stikk opp 10cm. Når det gjeld kjørekomfort vant S-maxen suverent, til tross for at eg prøvekjørte ein 2006-modell Ford, mot ein 2010-modell Citroën.
Konklusjonen har blitt at eg kjem til å kjøpa ein 1-2 år gammal S-max, og heller leva med litt lite baggasjeplass fram til eg kan kasta ut tvillingvogna. Når me så kjem i ein situasjon der me ikkje treng bakovervendte seter lenger, vil eg tru dei fleste bilane eg har sett på duger.
Takk for innspel. _________________ Aznawar |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|