| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Daddy Dane

Ble Medlem: 02 Des 2009 Innlegg: 200 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tor Jul 22, 2010 9:56 pm Tittel: Wow, vi tror vi kan kjenne babyens hode! :-0 |
|
|
I 29 uke fikk vi vite at kona har kort livmorhals så vi fikk beskjed om at hun måtte det det veldig med ro for å hindre en for tidlig fødsel.
Ikke handle, ikke gå tur, ikke vaske gulv, ikke ha sex, ikke noenting...
Nå er vi i 36 uke, nærmere bestemt 36.4 hvis jeg har skjønt tellingen riktig
Dette blir litt intime detaljer da, men
Vi var hos jordmor på tirsdag og hadde da hatt en ganske så lang pause fra sex pga livmorhalsen (les: en usansynlig lang pause).
Så vi spurte på tirsdag om dette var noe vi kunne gjøre igjen og vi fikk grønt lys. Kona mi har i graviditeten blitt veldig tør nedentil så vi har brukt glidekrem. Jeg skulle til å smøre henne og jaggu så kjente jeg hodet til babyen!!
Bare ca 5cm inn og det var ingen tvil for ungen rørte masse på seg. Forsvant litt, kom tilbake og "skrudde" på hodet. Helt sprøtt!
Kona klarte også fint å kjenne det.
En kan si det sånn at det ble lite sex
Er dette vanlig? Det var veeeldig tydelig det vi kjente. Kan det bety at fødselen er rett rundt hjørnet
edit: Får legge til at det var en hinne mellom så vannet har ikke gått. _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tath
Ble Medlem: 30 Sep 2008 Innlegg: 230 Bosted: Nøtterøy
|
Skrevet: Tor Jul 22, 2010 10:07 pm Tittel: |
|
|
Om du kan kjenne hodet så må vel det bety at livmorhalsen har trukket seg tilbake, og begynt å åpne seg? Og barnet må vel også være såpass langt ned at det har festet seg?
Nå vet jeg ikke hvordan dette påvirkes av en kort livmorhals, men jeg ville nok definitivt ringt føden for å sjekke. Vannet trenger ikke nødvendigvis å gå før fødselen er godt i gang, men da har man jo gjerne rier først. _________________ jente født 08.01.09
gutt født 11.06.10 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Tor Jul 22, 2010 10:34 pm Tittel: |
|
|
Jeg ringte akkurat fødeavdelinga og det kan virke som om det er åpning!
Hun sa at når det er så "modent" er det ikke sikkert det er så lenge til.
Og vi som egentlig skal på hytta til helga
Shit, dette er spennende!! Vi er innenfor termin på søndag så det er jo ikke noe farlig om barnet kommer nå da. Heldigvis  _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Tor Jul 22, 2010 10:49 pm Tittel: |
|
|
Haha, fremtiden er her...
Jeg får beskjed om at kona kanskje snart skal føde og springer på dataen for å skrive om det på nettet
Skrur av dataen jeg  _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1998 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tor Jul 22, 2010 10:57 pm Tittel: |
|
|
Lykke til:) _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tath
Ble Medlem: 30 Sep 2008 Innlegg: 230 Bosted: Nøtterøy
|
Skrevet: Tor Jul 22, 2010 11:26 pm Tittel: |
|
|
hehe, lykke til ja! _________________ jente født 08.01.09
gutt født 11.06.10 |
|
| Til Toppen |
|
 |
nisse567
Ble Medlem: 10 Des 2009 Innlegg: 57 Bosted: Eidsvoll
|
Skrevet: Man Jul 26, 2010 10:48 am Tittel: |
|
|
Lykke til! _________________ AMALIE kom til verden 28. august 2010. 13 dager over termin... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Man Jul 26, 2010 9:08 pm Tittel: |
|
|
Har vært på hytta helge helga og det har ikke skjedd noe
Vi snakket med jordmor og det var slett ikke sikkert at det var åpning allikevel, så det gjennstår bare å se.
Begge har på følelsen at det ikke er så lenge til da. Det er spennende hver kveld, kommer hun i natt tro?  _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|