verdens beste pappa boken

Vrien å få til å sove om kvelden

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
dørvakta

Ble Medlem: 05 Apr 2010

InnleggSkrevet: Tir Jul 26, 2011 12:12 pm    Tittel: Vrien å få til å sove om kvelden Svar med Sitat

Hei folkens.

Vi har en gutt på åtte måneder som i det siste har blitt helt umulig å få til å sove på normalt vis. Vi begynte med leggerutiner for et par måneder siden på eget rom, og dette gikk kjempegreit. Så kom det 4 tenner, og det ble naturligvis litt trøbbel ifm dette, men legging gikk stort sett greit hele veien. Han har alltid våknet 2-3 ganger på nettene selv om han får masse mat før han legger seg, og helsesøstra mente at vi måtte avvenne han til det gjennom den forferdelige la-dem-ligge-og-vræle-metoden. Vi prøvde dette et par kvelder, men ga det opp da han ikke sovnet av seg selv og lå og skrek hele natta. Men nå i det siste har han blitt helt krakilsk når vi prøver å legge han i sengen. Det virker nesten som om han er redd for den. Den eneste måten å få han til å sove på nå om dagen er at jeg går frem og tilbake med han i stua i armene til han sovner. Ofte ikke før 20-21 tiden. Så er det å prøve å lirke han i seng uten at han våkner. Er det flere som har vært borti dette i denne alderen? eller er det vi som gjør noe helt feil??
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
AMH

Ble Medlem: 06 Aug 2007

InnleggSkrevet: Tir Jul 26, 2011 2:20 pm    Tittel: ferbers metode Svar med Sitat

Vi hadde også utfordringer m å få lagt dattera vår i den alderen. Mye lirking ned i senga, som du beskriver. Ved ca ni - ti måneder forsøkte vi Ferbers metode ifmb at vi også kuttet ut nattamming. Kuren var tøff, men det var vellykket. Vi har likevel fortsatt med å gi vann når hun våkner om natten. Da pleier hun å sovne igjen straks etterpå.[/u]
Pappa da!!!

Ble Medlem: 20 Jul 2011

InnleggSkrevet: Ons Jul 27, 2011 1:22 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei,

Legger dere gutten deres i sengen også på dagtid? Hvis ikke, kan det være en idé for å få han til å ikke "være redd sengen sin" hvis det er det som er årsaken til at han blir vrang når han skal legge seg om kvelden..

Kan godt være han nå forbinder sengen med noe ekkelt siden han har lagt og skreket lenge der om nettene.

Jeg har ikke hjerte til å la min datter skrike lenge om natten alene. Nå får hun MME på sengen før leggetid (hun er 10 mnd). Våkner gjerne en gang eller to om natten, men får ikke melk da. Så får hun melk igjen når hun våkner i 6-7 tiden.

Jeg vil tro at dette går over forholdsvis kjapt. Om dere fremdeles må avvenne ham fra å få melk om natten, går det an å gjøre dette uten å la han ligge å skrike. Bær han litt, gi litt vann og prøv igjen. Det har funket for oss.

Håper det løser seg Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
dalnetslem
Moderator

Ble Medlem: 05 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tor Jul 28, 2011 8:36 pm    Tittel: Svar med Sitat

vi brukte også ferber metoden i sin tid, jeg ble til slutt dønn lei av å stå opp annenhver time for å gi mme, bare for at han hadde fått til vane å kreve dette.

Men han er visstnok oppe både en og to ganger i løpet av natten i ny og ne nå også har min kone fortalt, jeg ble mektig overrasket over dette, da jeg var overbevist om at han så og si hadde sovet natten igjennom et par år nå, og fortalte dette til et vennepar av oss, men da ble jeg meget hurtig korrigert av min kone gitt.

Moderator.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
dobbelpappa
Moderator

Ble Medlem: 08 Des 2010

InnleggSkrevet: Søn Jul 31, 2011 9:19 am    Tittel: Svar med Sitat

Vi hadde en periode der vi slet veldig med å få lagt guttene i senga deres og vi fant ut at det var rett og slett frykt for å sovne. Vi endte da på konklusjonen med å legge oss i senga VÅR med de, til de sovnet, før vi flyttet dem over i sin egen seng.

Selvfølgelig endte det oftere at vi (mor og far) sovnet i senga og våknet selv rundt kl 22/22.30 og var lys våkne Razz men vi ordnet det.

Nå legger vi guttene i sine egne senger igjen og de sovner relativt greit og sover natta igjennom.

Moderator.
Til Toppen
DaddyQL

Ble Medlem: 26 Mar 2011

InnleggSkrevet: Søn Aug 07, 2011 9:49 am    Tittel: Svar med Sitat

Vi gir alltid William 14mnder kveldsmat/grøt ca 1 time før det er leggetid. Etter dette får han et bad hvor han kan leke litt og "roe ned". Etter det er det nan3 og drømmehagen:) Har fungert veldig fint for oss. Han roer seg fint ned og sovner relativt fort i sengen sin!
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Vrien å få til å sove om kvelden
Kan babyen sove på magen?
Hvordan få barnet til å sove lengre på morgenen?

Lignende diskusjoner:

Hvordan få barnet til å sove lengre på morgenen?
Skriking på kvelden, luft i magen, allergi?
Sove nå, telle til ti..

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro