|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
PappaS
Ble Medlem: 04 Mai 2011 Innlegg: 17
|
Skrevet: Tor Des 29, 2011 7:19 pm Tittel: Vil plutselig ikke legges av pappa lengre.Opplevd det samme? |
|
|
Vi har en herlig sønn på 5mndr som er som ei sol meste av dagen, og sover også bra på nettene.
Men nå sånn plutselig vil han ikke legges av meg lengre, hyler og skriker, ikke sjanse på å få lagt han. Så når mor tar over så roer han seg helt ned og han sovner.
Har ikke noe problem å trøste/leke osv med han på dagen, da er han alltid blid. Heller ikke noe problem å få lagt han til å sove i stua på dagen, når han skal ha en halvtime på øyet.
Men det er liksom i 19tida, når han har fått mat, vært på badet fått på seg pysj og mor har gitt han litt pupp. Han kan godt kose og slappe av hos meg i stua, men når jeg tar han med inn på soverommet så starter levenet:)
Jeg jobber skift, og det er i perioder, max 4 dager i strekk at jeg ikke får vært med å lagt han.
Mitt spørsmål er, har dere andre opplevd at han plutselig ikke vil bli lagt av dere når dere ikke legger han feks annen hver kveld? Er det noe jeg må regne med i denne perioden(er vel det jeg tror)? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tålmodigfar
Ble Medlem: 07 Jan 2012 Innlegg: 2
|
Skrevet: Lør Jan 07, 2012 11:58 am Tittel: |
|
|
Hei!
Ser ut som jeg og du kan oppleve noe av det samme her.
Sønnen vår er litt over 4 måneder gammel, og vi har tidligere slitt med noen kolikk symptomer, noe som antageligvis henger litt igjen.
Likevel har jeg ikke hatt noe problemer før inntil et par uker siden med å dysse han i søvn. Spesielt når mor ikke er i huset er han helt utrøstelig.
Her om dagen dro mor ut en tur, og etter ca. 20 min med skriking fikk jeg han til å sove i ca. 30 minutter. Etter dette våknet han smågrinete, og jeg holdt da på i 2 timer med med eller mindre hylskriking uten at jeg fikk han til å sove. Siden han har hatt noe trøbbel med magen tidligere, tenkte jeg at det faktisk kunne være fysiske plager på gutten (hylskriking kan tolkes som smerte, ikke lett å si hva som er hva), så jeg holdt ut.
Etter 1 time så jeg meg nødt til å ty til flytende paracet for å få han til å roe seg ned, noe jeg ikke liker i det hele tatt, men dette fungerte heller ikke. Til slutt kommer mor hjem, og han roer seg umiddelbart i armene hennes.
Dette gjentar seg også nå på dagen i de små situasjoner. Han bare nekter å roe seg på meg, og "aksepterer" bare mors nærvær. Vi har sammen skjønt det er tydelig foreligger en eller annen form for "daddy issue", og vi har snakket om hvordan vi skal løse dette.
Jeg er villig til å prøve å ta flere lengre perioder. Dette vil føre til mye skriking og frustrasjon for både meg og gutten, men vi tenker at han må bare akseptere dette. Er dette måten å gjøre det på uten at det blir for stressfullt for han? |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaS
|
Skrevet: Lør Jan 07, 2012 12:10 pm Tittel: |
|
|
Hei!
Jeg kan jo fortelle at det hjelper å prøve! Vi fant ut at jeg måtte bære han i seng på min måte, og ikke slik som mor bærer han. Hun lar han ligge i armene, litt slik som når hu ammer han. Når jeg bærer han sånn på vei til senga, så slår han seg vrang. Når jeg i stedet bærer han inntil meg, med hodet hans mot skulderen min så går det veldig greit. Jeg legger han også fort ned i senga, mens jeg synger/nynner bæ bæ lille lam. Noen ganger sovner han med en gang og andre ganger må jeg gå litt fram og tilbake igjen 30min.
Det hjelper også, tror jeg, at jeg gir han grøten på siste måltidet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaS
|
Skrevet: Lør Jan 07, 2012 12:11 pm Tittel: |
|
|
Hei!
Jeg kan jo fortelle at det hjelper å prøve! Vi fant ut at jeg måtte bære han i seng på min måte, og ikke slik som mor bærer han. Hun lar han ligge i armene, litt slik som når hu ammer han. Når jeg bærer han sånn på vei til senga, så slår han seg vrang. Når jeg i stedet bærer han inntil meg, med hodet hans mot skulderen min så går det veldig greit. Jeg legger han også fort ned i senga, mens jeg synger/nynner bæ bæ lille lam. Noen ganger sovner han med en gang og andre ganger må jeg gå litt fram og tilbake igjen 30min.
Det hjelper også, tror jeg, at jeg gir han grøten på siste måltidet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tålmodigfar
Ble Medlem: 07 Jan 2012 Innlegg: 2
|
Skrevet: Lør Jan 07, 2012 12:24 pm Tittel: |
|
|
Hei og takk for svar.
Ser ut som vi må litt back to basic her ja. Jeg har (som sikkert mange andre) forsøkt å gjøre det mor gjør, da dette er ting som tydeligvis fungerer. Skjønner nå at man må endre taktikk littegrann, og finne sin egen "pappa greie" som barnet skjønner og aksepterer.
Vi har såvidt begynt å gi han litt velling på kveldene, og kommer til å fortsette med dette. |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaS
|
Skrevet: Lør Jan 07, 2012 12:48 pm Tittel: |
|
|
| Ja, jeg begynte også litt slik, men fant fort ut at å gjøre som mor ikke hjalp stort, så derfor begynte å prøve egne metoder, alt fra å ha alle lysene på, leke litt osv osv. Det går nok til slutt:) Lykke til! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|