verdens beste pappa boken

Vanskelig å forstå/ kjenne kjerlighet til sitt tenåringsbarn

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
pappa789

Ble Medlem: 14 Des 2011

InnleggSkrevet: Ons Des 14, 2011 5:19 pm    Tittel: Vanskelig å forstå/ kjenne kjerlighet til sitt tenåringsbarn Svar med Sitat

Hei,
Ønsker se om flere opplever samme, eller liknende, forhold til sitt barn som jeg.
Regner med dette innlegg som start på tråden, og så får vel ting komme etterhvert...
Selv har jeg to barn, 14-årig jente og 11-årig gutt. Ser for meg at mitt problem ikke nødvendigvis trenger å relateres til tenåringer, og kan like gjerne gjelde forhold til barn som er mindre.

Jeg har vanskelig å kjenne kjerlighet til min datter. Det at jeg har et normalt og kjærlig forhold til min sønn gjør det enda ondere, og dette er noe som jeg helst ikke snakker om med min kone/barnens mor.

Tenåringsproblemer kan være så mangt. Min datter er alt annet en umulig og "aldri hjemme". Hun sitter mest med oss foreldre, og jeg opplever det som å bli kvelt av å sjelden få aleina-tid med min kone eller meg selv.
På skolen gjør hun det bra fagligt, men er sosialt sett apatisk, og har egentlig bare 1 venninne hun er sammen med.
Jeg antar ei jente som er umulig og sosialt aktiv kan være tung å leve med, men jeg ønsker at min jente i hvertfall er litt mere ute med venner ( hun idag ikke har)

jeg kjenner stor irritasjon da jeg ser henne "bare sitte der". å all frustrasjon kveler den eventuelle kjerligheten jeg har for henne.

Jeg prøver å gi henne ting å gjøre, feks hjelpe til inne og ute, men det begynner oftest dårlig med at jeg er irritabel da jeg spør henne.

Noen som opplever det samme???
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
iFar v1

Ble Medlem: 15 Jan 2009

InnleggSkrevet: Fre Des 16, 2011 12:09 pm    Tittel: Svar med Sitat

heisann, det er ikke noe jeg kjenner meg igjen i. Men situasjonen din virker rimelig tung å håndtere. Jeg forstår din frustrasjon.

Jeg tenker at her må det en endring til, på mange måter.
Det første jeg tenker på er: Er jenten din lykkelig selv? Trenger kanskje HUN litt hjelp i livet eller er hun fornøyd? (Kan tenke meg at selv om hun ikke trives så vil hun kanskje tviholde på at hun selv mener at hun trives...)
Det kan være så mangt som er vanskelig i en jentes liv, men det som jeg har hjulpet meg personlig i mange tilfeller er at jeg må ha en spesiell ting jeg kan brenne for og elske, da kan den gleden smitte over på resten av livet mitt...

Du for din del må tenke litt igjennom hvorfor du er frustrert over henne og hva det er hun gjør som frustrerer deg så mye som dette. Et triks du kan bruke for å få vekk din frustrasjon på henne kan være å tenke: "Det er ikke hennes feil at hun er slik, det er mitt ansvar som far å laget en ramme rundt mine barn slik at de kan være lykkelige." Så kan du jobbe med det og tenke hva du kan endre på for å få henne til å komme seg videre i livet....

Jeg mener ikke å kritisere deg eller det du har gjort tidligere, men det er ofte slik at det kommer til et punkt der man må ta et oppgjør med seg selv og fortiden og innrømme at alt kan endres på til det bedre.

Kan det være noe annet? Kan det være noe annet i livet ditt som gjør deg frustrert og at du kanskje bruker din datter som et bilde på dette????

Det var kanskje ikke så mye spesifikt jeg kom med her, men jeg tror det viktigste nå er tankevirksomheten din, prøv å finne ut hva du kjenner/føler på.
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Når kan pappa kjenne at babyen sparker?
Tidlig tallforståelse gir bedre karakterer
Kjenne om babyen er passe varm

Lignende diskusjoner:

Vanskelig sak; samvær og ei mor som er på jordet.
Vanskelig å akseptere
Sa navnet sitt!

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro