|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
ivarfj

Ble Medlem: 23 Apr 2009 Innlegg: 61 Bosted: Eide på Nordmøre
|
Skrevet: Lør Sep 19, 2009 10:38 pm Tittel: Vår egen "Da damene dro", eller "Alenepappa f |
|
|
Kona skal endelig komme seg litt unna amming og avbrudt søvn hver natt. Tirsdag reiser hun på besøk til en gammel vennine, og jeg skal ha en uke ferie og være hjemme med begge barna. Adrian (2 år 4 måneder) skal i barnehagen tirsdag og onsdag, mens Annika (4,5 måneder) skal være hjemme med meg hele tiden. JEG GLEDER MEG, samtidig som jeg er litt spent og usikker på hvordan det blir. Annika spiser fruktmos og grøt i tillegg til at hun er vant med flaske. Hun er ganske medgjørlig på dagtid, men har i perioder vært urolig om natta. Den siste uka har jeg lagt henne endel ganger, og det virker som hun slår seg lettere til ro når jeg legger henne enn når mor gjør det. Kanskje hun skjønner at med far er det bortkastet å forsøke å grine seg til pupp .
Jeg har tenkt å legge inn noen små dagboknotater her i dagene som kommer, slik at dere kan følge med på hvilke erfaringer jeg gjør meg som alenepappa for noen dager. Ønsk meg lykke til, da  _________________ Gi meg styrke til å endre det jeg bør endre, tålmod til å akseptere det jeg ikke bør endre, visdom til å skille de 2 fra hverandre.
Far til Adrian, f 17/5-07 og Annika, f. 5/5-09. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer Simpson

Ble Medlem: 30 Jul 2006 Innlegg: 949 Bosted: Hetlevikåsen, Bergen
|
Skrevet: Søn Sep 20, 2009 9:53 pm Tittel: |
|
|
Bukker og skraper meg i støvet for det motet du har.... _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
Pappa til Tilde 30.05.2006
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Man Sep 21, 2009 10:53 am Tittel: |
|
|
Lykke til! _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stig84
Ble Medlem: 10 Jan 2009 Innlegg: 36 Bosted: Horten
|
Skrevet: Man Sep 21, 2009 12:25 pm Tittel: |
|
|
Lykke til og kos deg masse med barna!
Gleder meg til og følge deg disse dagene! _________________ Stig
Stolt far til to flotte sønner som er født 140109 og 031111.
Preben & Kasper <3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
ivarfj

|
Skrevet: Tir Sep 22, 2009 9:40 pm Tittel: |
|
|
Da var første dag over, og første natt står for tur. Kona dro i 9-tida i morges og skyssa Adrian i barnehagen før hun dro videre. Annika og jeg var hjemme, Annika er småforkjøla og snørrete i nesen, så hun sover litt dårlig. Hun hadde 2 lurer på en halvtime hver, men etter en porsjon pæremos i 2-tida sovna hun veldig godt. Faktisk så godt at jeg måtte vekke henne i 4-tida for at vi skulle rekke å hente Adrian i barnehagen. Ved leggetid ble det litt sirkus, Adrian tok overbalanse på gåbilen sin mens jeg bada Annika. Han slo bakhodet rett i gulvet og strigråt. Jeg måtte bare avbryte legging av Annika et kvarters tid mens jeg trøsta Adrian. Da han hadde roa seg tok jeg med Annika på loftet, ga henne ei flaske melk og hun sovna på 5 minutter. Så ned å kose litt ekstra med Adrian før vi gikk og bada. I samme øyeblikk som han kom på rommet sitt våkner Annika igjen, tett i nesa og lettere hysterisk. Adrian er gullgutten selv og godtar å legge seg uten nattasang for han skjønner at jeg må ta hånd om Annika. Jeg tar med henne ned og får sugd ut endel snørr og gørr fra nesen. Så lager jeg ei ny flaske melk og tar henne med på rommet sitt og lar henne drikke seg mett, legger henne i senga og lar henne finne roen. Kl 20.40 var det endelig 2 sovende barn i huset, ca 1 time senere enn vanlig. _________________ Gi meg styrke til å endre det jeg bør endre, tålmod til å akseptere det jeg ikke bør endre, visdom til å skille de 2 fra hverandre.
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Ons Sep 23, 2009 1:04 pm Tittel: |
|
|
Høres ut som det går omtrent som forventet. Omtrent slik jeg husker aleinetid fra den perioden.
Sov du godt hele natta? _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
ivarfj

|
Skrevet: Tor Sep 24, 2009 8:18 pm Tittel: |
|
|
Ble dessverre ingen statusoppdatering i går. Mens barna var våkne prioriterte jeg bort pc og internett, naturlig nok. Og i går kveld ble min bror i Trondheim pappa igjen, vesle Caroline ble født på St. Olavs den 23. september kl 23.03. GRATTIS, BRUTTERN . Og grattis til storesøster Victoria på 3 år.
Natt til i dag ble vel omtrent som forventet, vesla våknet rundt kl ett og fikk ei flakse melk før hun sovna omtrent på flaska. Ny flaske kl 5, da tok hun bare tre-fire slurker før hun ikke ville ha mer. Så lå hun i senga og bare kikka seg rundt uten en lyd, så jeg la meg ned igjen og sovna. Hun hadde tydeligvis sovna hun også. Kl 7 våkna hun og da startet dagen vår. Adrian var ikke i barnehagen i dag, vi var hjemme alle sammen. En tur på butikken for å handle diverse dagligvarer, så kom mine foreldre på besøk utpå ettermiddagen. Adrian og vi voksne koste oss med nystekte vafler og kaffe, Adrian ville heller ha kakao, merkelig nok . Kl 19.45 var begge i seng og i søvn. Takk for en koselig dag, englebarna mine  _________________ Gi meg styrke til å endre det jeg bør endre, tålmod til å akseptere det jeg ikke bør endre, visdom til å skille de 2 fra hverandre.
|
| Til Toppen |
|
 |
ivarfj

|
Skrevet: Lør Sep 26, 2009 8:17 pm Tittel: |
|
|
Lørdag kveld, Adrian er hos sin bestefar (min svigerfar), jeg kjørte han dit i går ettermiddag. Det var avtalt for lenge siden, jeg antok at jeg ikke fikk kapasitet til å gi Adrian den oppmerksomhet og engasjementet en 2-åring bør få. Jeg og Annika fikk en grei natt, ei flaske melk rundt midnatt og kl 4.30, hun sovna igjen på 5-10 minutter begge ganger. Vi våkna og stod opp først kl. 9 lørdag morgen! Vi har ikke gjort så mye i dag, en tur på butikken for å handle til helga er vel eneste turen utenfor døra. Været her på Nordvestlandet i dag frister ikke til trilleturer akkurat.
I morgen skal svigermor skal ta med barna til bursdagsfeiring hos hennes 3. barnebarn. Jeg er delvis nedsylta av forkjølelse og tror jeg skal holde meg hjemme og pleie helsa til det blir arbeidsdag igjen på mandag. Mor kommer direkte til bursdagsfeiringen og tar med barna hjem etterpå. Det skal bli godt å få familien fulltallig igjen, selv om denne uka har vært både koselig og lærerik. _________________ Gi meg styrke til å endre det jeg bør endre, tålmod til å akseptere det jeg ikke bør endre, visdom til å skille de 2 fra hverandre.
|
| Til Toppen |
|
 |
raye
Ble Medlem: 28 Jan 2009 Innlegg: 49
|
Skrevet: Lør Sep 26, 2009 11:08 pm Tittel: |
|
|
Høres ut som du har klart deg veldig bra mann, good job! gøy at du tok deg tid til å skrive litt om uka som alenefar  |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaBris
Ble Medlem: 11 Okt 2007 Innlegg: 60
|
Skrevet: Søn Sep 27, 2009 12:30 pm Tittel: |
|
|
artig å lese hvordan det gikk for deg. jeg har riktig nok bare ei lita datter på 19 mnd jeg skal være alene pappa for en uke fra og med 15 oktober. Da skal mor på en etterlengtet husmor ferie til Hellas.
Jeg må innrømme at jeg både gleder meg og gruer meg litt. Gruer meg litt fordi datteren vår en veldig mammadalt, men jeg vet jo at jeg funker fint når det bare er meg som er hjemme også. Og en uke går jo utrolig fort da. _________________ Ble førstegangspappa til verdens nydeligste jente 7 februar 08 |
|
| Til Toppen |
|
 |
ivarfj

|
Skrevet: Man Sep 28, 2009 8:49 am Tittel: |
|
|
Da er uka som "alenepappa" gått over i historien. Det var en litt slitsom uke i og med at vi alle sammen var plaga med forkjølelse, men vi hadde det trivelig og ble bedre kjent med hverandre, i hvertfall Annika og jeg. Adrian og jeg har vært alene tidligere mange ganger og kjenner hverandre veldig godt.
Dersom flere enn Pappabris skal prøve seg som alenefedre, vær optimistisk. Dette greie ALLE hvis de går inn i det med hjertet først. Når mor forlater redet for noen dager får du som pappa mulighet til å gjøre ting på DIN måte, men du må selvsagt ta hensyn til allerede innarbeidede rutiner. Du blir bedre kjent med barnet ditt og lærer å lese signaler om når det er trøtt, sultent, kjeder seg, er overstimulert og respondere hensikstmessig på det. Kort sagt; du blir mer trygg på deg selv som omsorgsperson. Og det gjør underverker for deg selv, barnet og mor. _________________ Gi meg styrke til å endre det jeg bør endre, tålmod til å akseptere det jeg ikke bør endre, visdom til å skille de 2 fra hverandre.
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|