Vi har detektert at du kan bruke mobilversjonen av verdensbestepappa.no. Trykk her for å bruke mobilversjonen.
|
|
|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Nikon
Ble Medlem: 16 Des 2011 Innlegg: 1
|
Skrevet: Fre Des 16, 2011 1:48 am Tittel: Uten oppholdstillatelse i Norge |
|
|
Har kommet i ei lei knipe nå.
Har fått barn med ei jente som ikke har oppholdstillatelse i Norge. Sønnen vår er 6mnd. Og det er tydelig at hun vil ut av forholdet. Hun har som nevnt ikke oppholdstillatelse, jobb, inntekt eller bolig. Men etter å ha lest på UDI sin nettside, løser det seg om hun kan gi meg en volds dom. Tanken er jo dødføtt da hun ikke har vært utsatt for vold. Dette har jeg forsøkt å forklare for henne men forgjeves. Hun har allerede satt i gang sirkuset og flyttet til en venn/ny kjæreste.
Det jeg lurer på er om hun står i stor fare for å bli sendt ut uten barnet. Jeg vil jo selvfølgelig gjerne ha omsorgen for den gutten vår, og om det skulle vise seg at hun på en mirakeløs måte skulle få bli i Norge. Vil hun da kunne få den nødvendige hjelp med norsk visa, bolig og økonomi slik at hun er i stand til å ta seg av gutten. Hun har tidligere jobbet som aupair i Norge, men flyttet til Danmark og har aupair visa der nå som går ut i februar.
Jeg er trygg på at gutten ikke vil bli sendt ut av landet, men det virker som at mors rettigheter er like sterk som guds makt, og at fedre i de fleste tilfeller må finne seg i hva myndighetene måtte finne på.
Håper noen kan gi meg et svar på dette. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
ocean
Ble Medlem: 16 Des 2011 Innlegg: 1
|
Skrevet: Fre Des 16, 2011 11:33 pm Tittel: |
|
|
Hun kan søke udi om opphold i norge når sønnen deres er norsk og har opphold her. Har hun lovlig opphold her nå, kan hun så vidt jeg vet også oppholde seg i norge under behandlingstiden. Som kan ta opp til et år.
Men udi stiller krav til at søkeren har inntekt og kan forsørge seg selv. Har hun først fått opphold her, er blakk og har omsorg for et barn så kan hun jo gå på sosialen å få penger der.
Men vet det er mulig å trikse seg til mye, min ex har stort sett oppholdt seg utenfor norge de siste årene men siden reiser innenfor sjengen/EU ikke stemples i passet får ikke udi vite om det.
Hva mener du hun kan oppnå med å anmelde deg for vold egentlig? At hun får hovedomsorgen for barnet og kan ta han med seg ut av landet? Nå vet ikke jeg hvor hun kommer fra og forholdene rundt det hele, men passet(hvis ungen har det) ville jeg holdt på et hemmelig sted så lenge. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|
|
|
|
Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.