verdens beste pappa boken

Trening med baby?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Sport
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
albus

Ble Medlem: 08 Feb 2011

InnleggSkrevet: Tor Nov 17, 2011 3:13 pm    Tittel: Trening med baby? Svar med Sitat

Hvordan har dere erfarne pappaer fått til å kombinere trening og baby? Regner med at de første månedene blir ganske treningsfrie, men har ikke lyst å kutte ut treningen helt... Liker meg best i skogen, både til fots og med sykkel. Terrengsykling med baby er vel ikke helt tingen, men det må da være god trening å ta den vanlige runden i marka med en småtass på ryggen?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008

InnleggSkrevet: Tor Nov 17, 2011 5:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

baby på ryggen på fottur funker jo fint, det er iallefall "mosjon" Wink

Men ellers ble det liten trening m/baby for min del. Tok joggeturen som regel når ungen er lagt for kvelden, og eller når BM er tilgjengelig (dvs ikke på jobb).

"And in the end, it’s not the years in your life that count. It’s the life in your years"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
faxe

Ble Medlem: 23 Jan 2010

InnleggSkrevet: Tor Nov 17, 2011 8:57 pm    Tittel: Re: Trening med baby? Svar med Sitat

albus skrev:
Hvordan har dere erfarne pappaer fått til å kombinere trening og baby? Regner med at de første månedene blir ganske treningsfrie, men har ikke lyst å kutte ut treningen helt... Liker meg best i skogen, både til fots og med sykkel. Terrengsykling med baby er vel ikke helt tingen, men det må da være god trening å ta den vanlige runden i marka med en småtass på ryggen?

Vil vel ikke kalle meg erfaren, men kan vel allikevel prøve å komme med noen betraktninger....
De første månedene er det nok dessverre ikke så mange alternativer, hvis du må ha med deg baby. Babyen kan ikke sitte, så bæring på ryggen er relativt uaktuelt. Dette gjelder da også sykling, jogging, etc. Det eneste alternativet som funker er vogn. Kjøp en vogn som tåler litt terreng, og gå så langt ut i naturen som du mener er forsvalig (for eksempel for at barnet skal få sove).
Etterhvert åpner det seg et hav av muligheter. For eksempel: Bæremeis (anbefalt fra 10-12 måneder), sykkelsete (anbefalt fra 8-10 måneder), gåturer (litt eldre, veldig avhengig av ungen).
Bare husk på at baby skal ha det komfortabelt. Dvs jogging med bæremeis er ikke spesielt egnet, for eksempel.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Trene baby på å stå oppreist
Barn trenger mer trening
Trilleturer i Bergen

Lignende diskusjoner:

Baby som nekter å ta flaske
Hei, jeg lurer på baby monitorer
Vi har masse baby utstyr for salg.

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Sport Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro