|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
albus
Ble Medlem: 08 Feb 2011 Innlegg: 15
|
Skrevet: Tor Nov 17, 2011 3:13 pm Tittel: Trening med baby? |
|
|
| Hvordan har dere erfarne pappaer fått til å kombinere trening og baby? Regner med at de første månedene blir ganske treningsfrie, men har ikke lyst å kutte ut treningen helt... Liker meg best i skogen, både til fots og med sykkel. Terrengsykling med baby er vel ikke helt tingen, men det må da være god trening å ta den vanlige runden i marka med en småtass på ryggen? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008 Innlegg: 145 Bosted: Østsiden Fredrikstad
|
Skrevet: Tor Nov 17, 2011 5:50 pm Tittel: |
|
|
baby på ryggen på fottur funker jo fint, det er iallefall "mosjon"
Men ellers ble det liten trening m/baby for min del. Tok joggeturen som regel når ungen er lagt for kvelden, og eller når BM er tilgjengelig (dvs ikke på jobb). _________________ Mvh
PappaLars , Pappa til Sprettert 20.05.2009
"And in the end, it’s not the years in your life that count. It’s the life in your years" |
|
| Til Toppen |
|
 |
faxe
Ble Medlem: 23 Jan 2010 Innlegg: 49 Bosted: Østfold
|
Skrevet: Tor Nov 17, 2011 8:57 pm Tittel: Re: Trening med baby? |
|
|
| albus skrev: | | Hvordan har dere erfarne pappaer fått til å kombinere trening og baby? Regner med at de første månedene blir ganske treningsfrie, men har ikke lyst å kutte ut treningen helt... Liker meg best i skogen, både til fots og med sykkel. Terrengsykling med baby er vel ikke helt tingen, men det må da være god trening å ta den vanlige runden i marka med en småtass på ryggen? |
Vil vel ikke kalle meg erfaren, men kan vel allikevel prøve å komme med noen betraktninger....
De første månedene er det nok dessverre ikke så mange alternativer, hvis du må ha med deg baby. Babyen kan ikke sitte, så bæring på ryggen er relativt uaktuelt. Dette gjelder da også sykling, jogging, etc. Det eneste alternativet som funker er vogn. Kjøp en vogn som tåler litt terreng, og gå så langt ut i naturen som du mener er forsvalig (for eksempel for at barnet skal få sove).
Etterhvert åpner det seg et hav av muligheter. For eksempel: Bæremeis (anbefalt fra 10-12 måneder), sykkelsete (anbefalt fra 8-10 måneder), gåturer (litt eldre, veldig avhengig av ungen).
Bare husk på at baby skal ha det komfortabelt. Dvs jogging med bæremeis er ikke spesielt egnet, for eksempel. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|