Trenger gode svar, "Barnebidrag" Rød knapp

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Superpappa.

Ble Medlem: 30 Aug 2011

InnleggSkrevet: Ons Aug 31, 2011 7:49 am    Tittel: Trenger gode svar, "Barnebidrag" Svar med Sitat

Først må jeg få si at dette viker som et godt forum og masse bra info.

Saken min er som følger.

Min datter ble fjernet fra sin mor for 4 år siden hun er i dag 13 år, Barnevernet hentet henne hjemme hos sin psykisk syke mor, og plasserte henne hjemme hos oss. Mor gikk til sak mot barnevernet og så gikk hun til sak mot meg.

Hun tapte alle sakene,2 rettssaker mot meg, den siste saken fikk hun ikke anket forelderansvaret, men anket på besøksrett. Dette medførte et rettsforlik der det ble fastsatt
En besøks ordning av minimumskarakter, 1 overnating i måneden, jeg fikk omsorgen og forelderansvaret, samtidig i forliket ble det bestemt at mor ikke skulle mase om mer samvær.

Det var ikke mindre en 4 saksyndige i saken, som alle mente at mor ikke skulle ha forelderansvaret eller omsorgen.

Så kommer spørsmålet:

Mor har nå holt min datter tilbake etter samvær nå i 3 måneder, jeg har kontaktet barnevernet og politiet ang saken men ingen vil gjøre noen ting.

Barneverns lederen i kommunen svarte i et brev at, mor bedriver selvtekt og at dette ikke er heldig, men han anser det som en samværs problemer, politiet kan ikke gjøre noe ettersom barnevernet må henstile dem til og hente jentungen.

Jeg kan ikke få meg til og anmelde henne til politiet ettersom min datter har traumer etter at barnevernet og politiet hentet henne ut av mors hjem for noen år siden.

Nav har nå stoppet barnetrygden som rettmessig har til tilkomet meg, samt foreligger det et underholdnings bidrags krav på 210000kr.

Jeg har lest et sted at straffelovens §216 omhandler dette og at det kan straffes med 3 års fengsel eller i formidlende omstendigheter med bøter.

Vi orker ikke en ny rettssak av div grunner ikke minst økonomisk til nå har det kommet opp i ca 170 000 kr for min del. Mor har fri rettshjelp.

Hva skal en superpappa gjøre i en slik situasjon?

Takker for eventuelle svar.

SP
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
jens

Ble Medlem: 11 Jan 2011

InnleggSkrevet: Ons Aug 31, 2011 9:59 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei.

Når det gjelder det at datter ser hos mor når sakkyndige mener mor skulle ha lite samvær med barnet, er dette heldig for barnet?
Burde ikke du ha anmeldt mor slik at barnet kunne ha blitt hentet tilbake til deg?
Har du oppfylt ditt foreldreansvar når du har latt det gå så langt som 3 mnd.siden barnet skulle vært tilbake hos deg?
Hvis barnet nå i praksis er hos mor og dette blir registrert slik at hun får barnetrygd ovs. vil jeg tro hun planlegger at datter skal flytte til henne igjen.
Synes du har ventet for lenge med å gjøre det som er nødvendig for å få barnet tilbake.
Tror mor vil få barnet tilbake med ny sak om hun kan vise til at barnet faktisk har vært hos henne.
Du kan ikke la dette gå videre om du ønsker barnet skal bo hos deg.
Tror nok du tenger advokat hjelp. Be advokat skrive brev til barnevernet. Barnevernet må presses tror jeg. De plikter nok å følge opp et rettslig vedtak. En advokat vil være dens om best kan fortelle de deres plikter når det foreligger et rettslig vedtak som et forlik er.

NAV innkreving kan kreve inn barnebidraget av mor. Da får du etterbetalt når midler kommer inn. Barnebidrag har bestemmelser som gjør det kommer foran krav fra andre kreditorer.
NAV kan ta pant i det mor eier og begjære tvangssalg av bil og andre eiendeler hun har. Fengsel benyttes sjelden, det gjøres i hovedsak når BY har midler men de er ikke registrerte (svarte midler).
Så kontakt NAV og la de sette i gang innkrevingen. Har dere privat ordningen med betalingen av bidrag vet ikke NAV om dette engang som skjer.
Har dere innkreving får du forskuddet regner jeg med om du ikke har høy inntekt.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Superpappa.

Ble Medlem: 30 Aug 2011

InnleggSkrevet: Ons Aug 31, 2011 10:52 am    Tittel: Rette opp feil..... Svar med Sitat

Takker for svar!

Rette opp noen feil, jeg har forsøkt og snakket med mor ang dette, men ikke noe resultat.

Har også snakket med politi, barnevernet, fylkesmann, Nav osv. Det er ikke slik at jeg ikke har foretatt meg noe i disse månedene.

Feil sum ,det jeg som krevd for 21000 kr..

Må få legge til at familien til min X er særdeles ressurs sterke og har kontakter på høyt nivå i kommunen samt administrasjon i fylket.

Kan det ha seg slik at barneloven står sterkere enn straffeloven og en fellene dom i tingsretten?

SP
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
jens

InnleggSkrevet: Ons Aug 31, 2011 1:55 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vil vel tro en rettsavgjørelse er det som gjelder. Enten forlik eller domsavsigelse.

Tror lover likestilles.
Det kommer ann på hvilken lov som blir brukt.
Men når det gjelder straff kan en ikke straffes etter barneloven slik som straffeloven.
Vil en ha noe reaksjon etter barneloven må en gå til søksmål.

Jeg tror du er i ferd med å bli lurt slik at datter flytter tilbake til mor.
Hvis det er slik som du sier om de som styrer og steller der du bor er det vel et habiltetsspørsmål.

Jeg ville kontaktet advokat og sett muligheter og handlet ut derfra.
Til Toppen
jens

InnleggSkrevet: Ons Aug 31, 2011 1:58 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det er advokat her på forum du kan kontakte?
Kanskje lurt med advokat utenfor bygda?
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Mest diskutert i uke 9
Mest diskutert i uke 35
Barnebidrag

Lignende diskusjoner:

Hvordan kan man løse dette? sfo og barnebidrag
Redusert lønn og barnebidrag
Barnebidrag når mor har studert og bare jobbet noen mnd

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro