|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Fantefar Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 755 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Tor Mai 31, 2007 9:20 am Tittel: Tredelt fødselspermisjon |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140144
Ser det diskuteres om fødselspermisjon skal gjøres tredelt, slik at mor har 4 mnd, far har 4 mnd, og 4 mnd disponeres slik foreldrene selv ønsker.
Sjøl er jeg veldig for økt pappaperm, men er skeptisk til at mors andel skal bli mindre. Jeg ønsker altså lenger generell permisjon, gjerne også at begge foreldrene kan ha en del av denne samtidig. Jeg er sjøl student, og har derfor en del fleksible dager, og må si jeg virkelig ser verdien av at vi kan ha en del dager sammen alle tre.
Hva tenker dere andre ? _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk
Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Erik1976

Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 337
|
Skrevet: Tor Mai 31, 2007 9:48 am Tittel: |
|
|
Jeg syns ordningen som er i dag er bra. Den gir valgfrihet i forhold til hvor mye permisjon pappa ønsker å ta ut. Jeg syns det blir feil å pålegge fedre permisjon. Vi lever fremdeles i et samfunn der menn tjener mer enn kvinnen (ikke sikkert at dette blir fremtiden men...), mange familier er derfor svært avhengig at mannens inntekt. Ved å tvinge mannen ut i permisjon kan dette føre til et inntektstap familien ikke har råd til. Dersom dette skal gjennomføres kan jeg ikke se annet enn at man også øker max taket for utbetaling fra folketrygden fra 6g til et høyere beløp.