| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
indydelmar

Ble Medlem: 09 Nov 2008 Innlegg: 44 Bosted: Tanem
|
Skrevet: Tir Nov 25, 2008 7:04 pm Tittel: Termindato og forventet fødested.. |
|
|
Hei alle papser her inne.. Jeg er litt nyskjerrig av meg, og lurer litt på hvor folk er fra og når dere har termin...
Vi kan velge imellom Levanger Sykehus og St.Olavs i Trondheim, der vi etter foreløpige forventninger skal avlevere rundt 15. Juli (09)seff..  _________________ Julian 26.07.09
Robbin 08.10.02 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
comet

Ble Medlem: 16 Feb 2007 Innlegg: 83 Bosted: Klepp
|
Skrevet: Tir Nov 25, 2008 7:55 pm Tittel: |
|
|
Hei hei
HEr har vi termin den 23 juni og fødested blir forhåpenlig SUS i stavanger:) _________________ Store søster Heidi kom til verden 29.10.06
Lille Søster vilde kom tilverden 24.6.09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
ackrite

Ble Medlem: 24 Okt 2008 Innlegg: 134 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Tir Nov 25, 2008 8:06 pm Tittel: |
|
|
9 juli. foreløpig termin..
vi sikter oss nok inn på Fredrikstad sykehus, da vi bor rett utenfor Sarpsborg  _________________ Brage Kingsrød Lavransson, 22.06.09, 05:32, 54cm, 4465gr. Jakten på total frihet... blogg |
|
| Til Toppen |
|
 |
SBpappa

Ble Medlem: 13 Jun 2008 Innlegg: 62 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Tir Nov 25, 2008 9:01 pm Tittel: |
|
|
Huhei, jeg er visst snart for veteran å regne her!
Vi har nemlig termin 26. januar og kommer til å velge St. Olavs hospital i Trondheim siden vi bor der.
15. juli var også en veldig flott termindato, indydelmar, siden jeg har bursdag da  _________________ Emil ble endelig født 24. januar, 12:06! |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008 Innlegg: 145 Bosted: Østsiden Fredrikstad
|
Skrevet: Ons Nov 26, 2008 7:07 am Tittel: |
|
|
Ohoy
Vi har termin 7.Mai og tar nok turen til Fredrikstad Sykehus når parketten blir våt Vi bor mellom byene, men Fredrikstad blir nok destinasjonen! _________________ Mvh
PappaLars , Pappa til Sprettert 20.05.2009
"And in the end, it’s not the years in your life that count. It’s the life in your years" |
|
| Til Toppen |
|
 |
oss3

Ble Medlem: 03 Des 2007 Innlegg: 217 Bosted: Nodeland, Vest Agder
|
Skrevet: Ons Nov 26, 2008 7:22 am Tittel: |
|
|
Termin for oss er 7. februar...ikke lenge til det blir livat i huset:)
Vi har en bitteliten kjøretur til Sørlandet Sykehus Kristiansand, når proppen går.... _________________ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*** Oss3 blir Oss4 mars 2012 ***
Leona Isabel - 2009, who's up next?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Pappa Liland
Ble Medlem: 23 Aug 2008 Innlegg: 60 Bosted: Hell
|
Skrevet: Ons Nov 26, 2008 3:09 pm Tittel: |
|
|
Vi bor på Hell (utenfor Stjørdal) og har termin 8. jan 09...
Så det er ikke lange tiden til vår tilværelse blir snudd opp ned
PS! indydelmar: Var inne på slik rundtur på ST. olavs og på Levanger.
Har du muligheten til å unngå ST.olavs så gjør det.
Ikke at det er noe galt med sykehuset i den forstand, men på levanger er det MYE mindre trafikk. Og veldig koselige å "varme" rom/vente rom.
På ST.olavs kan dere være maks uheldig å være tvunget til å poppe ut poden på gangen... ( har skjedd)
bare til info
-43 dager til termin- |
|
| Til Toppen |
|
 |
SBpappa

|
Skrevet: Ons Nov 26, 2008 3:30 pm Tittel: |
|
|
| Pappa Liland skrev: |
På ST.olavs kan dere være maks uheldig å være tvunget til å poppe ut poden på gangen... ( har skjedd)
bare til info
|
Nå skal ikke jeg prøve å forsvare St. Olavs veldig når det kommer til behandling av fødende kvinner siden det i den siste tiden har vært relativt dårlig, iallefall i følge media... Men episoden du refererer til skjedde vel i sommer da så godt som begge barselavdelingene var stengte, OG det var helt fullt av fødende? Det er jo på ingen måte vanlig praksis at kvinner må føde mellom venterommet og fødestua, men det skjedde iallefall den gangen. Fra og med mandag denne uken, faktisk, har St. Olavs åpent begge fødeavdelingene alle hverdager sånn at det er mye tryggere og forhåpentligvis lettere å få plass. Føde Øst er nå permanent åpen, men uten bemanning netter og helgedager.
Så sjansen er ikke stor for at du må føde på gangen, men jeg ville sikkert også valgt et annet sykehus enn St. Olavs hvis jeg hadde kunnet med tanke på hvordan enkelte fødende har blitt behandlet der
(kanskje til og med hele dette innlegget er skrevet fordi jeg vil forsikre meg selv om at det går bra å føde der, siden vi er nødt... ). _________________ Emil ble endelig født 24. januar, 12:06! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Pappa Liland
|
Skrevet: Ons Nov 26, 2008 3:39 pm Tittel: |
|
|
hehe..
joda, vet jo at det var en ganske uvanlig episode, og at det ikke er vanlig prosedyre.
Men det jeg prøver å si er;
I trondheim er det mange som skal føde, og gjennomtrekket på de fødende er stor.
Mange må ut ganske tidlig etter fødsel, og dra hjem.
Dette skader jo ingen på noen måte, men jeg mener at et mindre sykehus som har muligheten til å la deg å din kjære få litt ro rett etter fødselen.
Levanger har til og med et "familie rom" dobbel seng med en sprinkelseng ved siden av, så er du heldig så er det plass der, og dere kan bare ligge å nyte det første døgnet i ro å fred.
Skal ikke bekymre kommende foreldre som skal føde på ST.olavs.
De er jo flinke, ingen tvil.
Men husk, man har fritt sykehus valg i Norge  |
|
| Til Toppen |
|
 |
SBpappa

|
Skrevet: Ons Nov 26, 2008 3:49 pm Tittel: |
|
|
Jepp, da er vi helt enige. St. Olavs er et så stort sykehus at det virker både kaldt og sterilt, mens de mindre kan være mye mer koselig  _________________ Emil ble endelig født 24. januar, 12:06! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Pappa Liland
|
Skrevet: Ons Nov 26, 2008 4:27 pm Tittel: |
|
|
den kan vi definitivt si oss enig på  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lars84
Ble Medlem: 05 Nov 2008 Innlegg: 36 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: Ons Nov 26, 2008 5:22 pm Tittel: |
|
|
Her i huset må vi vente helt til 14. Juli 09. Og Podens første glimt av lys blir helt sikkert på Fredrikstad sykehus, siden vi bor i Fredrikstad. _________________ Gleder meg til vi blir 3!!
www.DRIFTBUDDY.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Sylvan

Ble Medlem: 06 Jul 2008 Innlegg: 248 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Ons Nov 26, 2008 11:41 pm Tittel: |
|
|
Dette ble litt ensidig, jeg føler jeg må ta St. Olav i forsvar litt.
Vi fødte på føde øst i oktober i fjor og ble ingenting annet enn 100% ivaretatt hele veien. Vi følte oss aldri avvist eller presset til å dra hjem tidlig. Kjempeflinke folk på alle kanter, både pleiere, jordmødre og leger.
Så det er ikke bare sott og sorg. Jeg tror det er noen enkeltsaker som har fått litt for mye oppmerksomhet i media... _________________ Pappa til Håvard (okt 2007) og Oda (sep 2010) |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008 Innlegg: 145 Bosted: Østsiden Fredrikstad
|
Skrevet: Tor Nov 27, 2008 6:41 am Tittel: |
|
|
Ser det er fler fra Fr.stad/Særp`e-området her,. vi skulle jo nesten tatt en kommende-"pappa"-kaffe  _________________ Mvh
PappaLars , Pappa til Sprettert 20.05.2009
"And in the end, it’s not the years in your life that count. It’s the life in your years" |
|
| Til Toppen |
|
 |
Marsan

Ble Medlem: 06 Aug 2007 Innlegg: 162 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Tor Nov 27, 2008 8:22 am Tittel: |
|
|
Jeg ville helt klart satset på Levanger Sykehus, indydelmar. St.Olavs Hospital skal visst være en skrekk å føde på om sommeren da de stenger avdelinger og det meste er usikkert. Sommeren er jo høysessong for fødsler.
Nå høres det ut som jeg ikke liker St.Olavs men det gjør jeg. Vi har fått våre to barn der, men da på høsten. Jeg kjenner ikke igjen den kulden og steriliteten som noen nevner her. Vi ble varmt tatt i mot begge gangene og behandlet veldig bra. Grunnen til at jeg anbefaler levanger er at jeg ser at trådstarter har termin på sommeren. _________________ Lille Ida ble født 05.10.06
Lille Tobias ble født 21.09.08 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Pappa85

Ble Medlem: 22 Nov 2008 Innlegg: 4 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Tor Nov 27, 2008 9:54 am Tittel: |
|
|
Vi har termin 26. april, og da blir det nok en tur til St.Olavs i trondheim. Spennende saker gitt.
9. juli kan anbefales, jeg spratt ut 7 uker før termin jeg, bare for å få bursdag på den datoen. _________________ Pappa for første gang i april! |
|
| Til Toppen |
|
 |
indydelmar

Ble Medlem: 09 Nov 2008 Innlegg: 44 Bosted: Tanem
|
Skrevet: Tor Nov 27, 2008 8:45 pm Tittel: Takker for svar:) |
|
|
Takker for intresse for tråden..
Har jo jobbet noe på Levanger sykehus, så der er jeg faktisk bedre kjent enn på St.Olavs.. Jeg skjønner hva dere mener med mindre sykehus, og koseligere.
Håper derimot å bli best kjent på St.Olavs,hvis jeg får jobb der fra sommeren av..
Pappa Liland: pappakaffe? stjørdal? evt flere som venter i 09 og bor i Nord trøndelag..?
Msn anyone? _________________ Julian 26.07.09
Robbin 08.10.02 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Pappa Liland
|
Skrevet: Fre Nov 28, 2008 11:12 am Tittel: |
|
|
Pappa treff høres fint ut, ja.
Bare å kontakte meg på msn.
Altså, dette med kritikken av ST.Olavs kan vel ha noe med at jeg liker ting litt mindre.
Kan ikke bo i by, for jeg kommer til å hate hver dag.
så kan hende at jeg er litt forutinntatt pga det er et stort sykehus.
-42 dager til termin- |
|
| Til Toppen |
|
 |
SBpappa

|
Skrevet: Lør Nov 29, 2008 4:48 pm Tittel: |
|
|
| Pappa Liland skrev: |
Altså, dette med kritikken av ST.Olavs kan vel ha noe med at jeg liker ting litt mindre.
Kan ikke bo i by, for jeg kommer til å hate hver dag.
så kan hende at jeg er litt forutinntatt pga det er et stort sykehus.
|
Vi har hatt litt kontakt med St. Olavs før fødselen og vi har ikke møtt noe vi ikke har likt (som jeg har nevnt tidligere i tråden...). Det er jo helt forståelig at du liker ting litt mindre hvis du i utgangspunktet ikke liker bymiljøet og større ting, som kanskje dermed kan føles litt mer upersonlig. Dette er jo en smakssak så det er jo opp til hver enkelt! Jeg tror VI blir veldig fornøyd med vårt opphold! (Nå kan vi legge akkurat DET bak oss, kanskje... )
Pappatreff høres ganske morsomt ut, jeg skal legge ut et tilbud om det i Trondheim når jeg går ut i permisjon neste høst! _________________ Emil ble endelig født 24. januar, 12:06! |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaSindre

Ble Medlem: 29 Nov 2008 Innlegg: 1 Bosted: Sandnes
|
Skrevet: Lør Nov 29, 2008 9:24 pm Tittel: Pappa for 1. gang april 2009 |
|
|
Vi venter en sønn med termin 18. april 2009, mest sansynlige fødested Stavanger (SUS). Vi gleder oss veldig  _________________ Sindre pappa til Sondre april 09  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|