| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Daddy Dane

Ble Medlem: 02 Des 2009 Innlegg: 200 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Ons Des 02, 2009 10:40 pm Tittel: Tenk, JEG skal bli pappa!!!! Fare for for tidlig fødsel? s5 |
|
|
Hei hei!
Det er helt surrealistisk å sitte her og skrive dette.
Jeg klarer ikke helt å tro at dette virkelig er sant, men...
Jeg skal bli pappa!!
Jeg og min bedre halvdel er begge 25 år, jeg studerer interiør og er ferdig med studiene i april og kona er halvveis utdannet lærer.
Vi har snakket om å få barn en stund, men fordi kona mi har vært mye syk har vi avventet.
Plutselig en dag bestemte vi oss for å gjøre et forsøk, det er nå to uker
siden og hun tok test i stad. Og den var positiv gitt! På første forsøk, må si meg fornøyd med det
Prevansjonen vi har brukt er en sånn smart sak som heter pfc (personlig fruktbarhetscomputer)
så der ser hun når hun har eggløsning osv så hun har regnet frem at terminen er 14 august.
Det skal bli en bra dag!!
Jeg er helt i lykkerus nå! Skjønner ingenting og går rundt og svimer og fantaserer om fremtiden. Jeg er så glad!!  _________________ Stolt far til en liten jente 
Sist endret av Daddy Dane den Ons Jun 09, 2010 12:06 am, endret 1 gang |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tor Des 03, 2009 9:33 am Tittel: |
|
|
Gratulerer, og velkommen hit!  _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
BompiBjørn

Ble Medlem: 25 Aug 2007 Innlegg: 410 Bosted: Kolbotn
|
Skrevet: Tor Des 03, 2009 10:38 am Tittel: |
|
|
Gratulerer. Du har mye å glede deg til.  _________________ Stolt pappa til to, 050608 og 311209  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gutien
Ble Medlem: 17 Nov 2009 Innlegg: 48 Bosted: Vestfold
|
Skrevet: Tor Des 03, 2009 10:59 am Tittel: |
|
|
gratulerer så mye. Kjenner til følelsen du går rundt med! Godt å ha noen her å snakke med
relativt fersk på området selv  _________________ 27 juli kommer Sander og da blir vi 3  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Tor Des 03, 2009 11:23 am Tittel: |
|
|
Takk for det alle tre!
Ja, jeg gleder meg veldig til tiden fremover
Godt å ha noen å snakke med her ja siden vi ikke kan si det til folk enda.
Jeg har jo lyst til å si det til alle med en gang! Ringe alle venner og dra land og strand for å fortelle familie, hehe. Men får vente litt da.
Vi har hatt lyst til en ting lenge da, å gi det som julegave på julaften. At de åpner opp en kopp der det står bestefar osv, men det er jo kanskje litt tidlig da...? Kanskje dagen etter julaften for bare nærmeste familie?  _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
BompiBjørn

Ble Medlem: 25 Aug 2007 Innlegg: 410 Bosted: Kolbotn
|
Skrevet: Tor Des 03, 2009 2:09 pm Tittel: |
|
|
Artig ide å gi kopp med bestefar etc.
Men hvis termin er i midten av august, så er hun vel bare ca 7 uker på vei rundt jul? Personlig synes jeg dette er litt for tidlig å fortelle det. Vi ventet de vanlige 12 ukene, men dette er jo opp til hver enkelt.... _________________ Stolt pappa til to, 050608 og 311209  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Tor Des 03, 2009 2:23 pm Tittel: |
|
|
Jada, du har helt rett der. Og vi har ikke legetime før 11 januar.
Så vi er ikke helt sikre, det hadde bare vært så moro å si det i jula  _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Tir Des 08, 2009 10:19 pm Tittel: |
|
|
Ah, vi sliter skikkelig med å bestemme oss for om vi skal si det til familie i jula eller ikke. Hun er jo bare 7 uker på vei da... Vi skal feire med Svigers i år og de bor litt rundtomkring i Norge og det er ikke så ofte alle samles, så det hadde vært så hyggelig å sagt det da. Neste gang vi kan treffe alle blir nok til påsken eller sommeren.
Hm... Vrient dette.
Grunnen er vel at sjansen for spontanabort er høyest de første 12 ukene. Har lest litt om det, men hvor stor sjanse er det egentlig? Har lest alt fra 10 til 35%, noe jeg synes er et skremmende høyt tall. _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tath
Ble Medlem: 30 Sep 2008 Innlegg: 230 Bosted: Nøtterøy
|
Skrevet: Tir Des 08, 2009 11:19 pm Tittel: |
|
|
Dette er noe dere må føle på selv. Ville deres svigerforeldre takle det om det ble spontanabort? Ville dere taklet å fortelle dem det?
Selv har vi vært svært åpne om våre 2 svangerskap. Det er bare noen veldig forsiktige besteforeldre vi ønsker å skåne for belastningen, da vi vet at særlig min mormor ville hatt vanskelig for å takle det.
Spontanaborter skjer, og personlig tror jeg at det beste er om samfunnet klarer å være åpne om det. Mange som går rundt med mye skyldfølelse og mindreverdighetskomplekser etter spontanaborter, noe som er helt unødvendig. Dette gjelder vel særlig den gravide selv. Som oftest skyldes det vel helst medisinske årsaker vi ikke har noen kontroll over. Må også være klar over at mange spontanaborter skjer så tidlig at mor ikke er klar over at hun er gravid. Har HØRT at det er derfor statistikken spriker en del. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Ons Des 09, 2009 6:19 pm Tittel: |
|
|
Takk for svar! Jeg er helt enig med deg. Og skulle det bli spontanabort, ville vi garantert sagt det uansett, men mulig vi ville ha ventet til neste graviditet da. Vi får bare gruble over det, har jo så lyst til å si det i jula! _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Legolas81
Ble Medlem: 12 Des 2009 Innlegg: 5
|
Skrevet: Lør Des 12, 2009 7:07 pm Tittel: Gratulerer :-) |
|
|
Gratulerer så mye!
Her smalt det ikke inn på første forsøk, men etter et halvt år og en spontanabort ser det nå ut til å gå fint.
Om dere velger å fortelle om det såpass tidlig, må dere også være forberedt på å fortelle om en eventuelt spontanabort. Er mange som ikke har det helt greit når det skjer. Ser også for meg at forventningsfulle besteforeldre kan bli skuffet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Lør Des 12, 2009 9:45 pm Tittel: |
|
|
Vi begynner å tenke at vi skal vente ja.
Vi fyker frem og tilbake hele tiden, hehe. Får se hva vi ender opp med.
Det er gode argumenter både for og imot...
Ja vi har, så langt, vært veldig heldige som fikk det til på første forsøk!
Håper på at det holder hele veien til mål _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gutien
|
Skrevet: Lør Des 12, 2009 10:54 pm Tittel: |
|
|
Det er ikke lett å bestemme seg om man vil fortelle det etter så kort tid eller ikke. Du er ikke alene om det!
vi har selv grublet veldig, og etter en hendelse i helgen har vi bestemt oss for å fortelle det på lille julaften, da begges foreldre er samlet. Og grunnen er enkel; Vi har null erfaring fra dette, og vi trenger noen å snakke med alt dette om.
Jeg er for tide ukespendler og har 4 timers bilvei hjem. Når jeg på fredag satt mitt oppi en skriveeksamen får jeg telefon fra samboeren (4timer unna), om at noe foregår i magen. Hun har mørk utflod og magesmerter. Jeg skyndtet meg hjem med engang, og vi fikk gå på kontroll med engang.
Men saken er ikke om jeg kom meg hjem eller ikke, men at det ville være veldig ålreit å ha noen andre å lene seg på når det trengtes. Og man trenger ikke fortelle det til hele verden, men først og fremst til de som kan hjelpe, og som man stoler på.
Og om du lurer på hva som ble utfallet, så fikk vi en hastetime, hvor vi fikk sett det lille knøttet på 15 mm med et hjerte som slo så alt ordnet seg. Hatt hjertet i halsen noen timer før jeg fikk den gode beskjeden. _________________ 27 juli kommer Sander og da blir vi 3  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Søn Des 13, 2009 1:23 am Tittel: |
|
|
Oi, såpass ja!
Huff, det kan jeg tenke meg var rimelig tøft. Men så bra at det ikke var noe galt! Også så heldigi dere er, som har sett det og fått konstatert at alt er i orden. Jeg kan ikke vente til å se/høre hjertet til det lille nurket slå...
Glad på deres vegne
Skjønner at dere velger å si det, når dere lever i den situasjonen dere gjør. Hvor lenge kommer du til å måtte pendle? Høres ikke bare lett ut det.
Vi bor jo sammen så det er ikke noe problem her. Vi er sjelden mer enn 7-8 timer fra hverandre  _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gutien
|
Skrevet: Man Des 14, 2009 11:29 pm Tittel: |
|
|
det var ingen hyggelige timer, frem til vi fikk kommet på sykehuset å konstantert at alt var i orden, da snudde det meste. utrolig godt å få sett det lille nurket, og var en smule lettet over at det kun lå en der og ikke to, siden det er en lang historie med tvillinger fra begge sider
det er jo ikke mer enn 3 timer mellom oss, målt i avstand, men jeg pendler på ukesbasis, men det gir seg nå de nærmeste månedene, i påvente av å starte i ny jobb her i hjembyen  _________________ 27 juli kommer Sander og da blir vi 3  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Man Des 14, 2009 11:56 pm Tittel: |
|
|
Hehe, jeg har vært veldig nervøs for dette med tvillinger fordi faren min er tvilling. Men så har jeg skjønt at det kun er noe som arves fra morsiden, så da har vi bedre ods
Lykke til med ny jobb etterhvert da! Håper det ordner seg  _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Tor Des 17, 2009 12:04 am Tittel: |
|
|
I dag hadde vi besøk av et vennepar som har en sønn på 7 mnd.
Og ganske tidlig så kom det frem at de venter barn nr 2! Og de var i 5-6 uke nå- altså akkurat det samme som oss!
Så da klarte vi rett og slett ikke å holde oss, så vi røpte at vi skal få barn vi og.
Ååååh, så deilig det var å si det til noen!! Og det ble en så utrolig koselig kveld med masse babyprat...!
Så vi har jo termin omtrent samme dag så nå har vi noen å prate med som er i akkurat samme situasjon. Kanskje vi havner på fødestua sammen, hehe.
De lovte å ikke si det til noen da  _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
georgios
Ble Medlem: 03 Sep 2009 Innlegg: 6
|
Skrevet: Tor Des 17, 2009 10:28 am Tittel: |
|
|
| Vi holdt ikke lenge ovenfor den nærmeste familie. Skulle hjem til familien min helgen etter vi fant det ut. (rundt uke 5) De ville nok skjønt at noe var i gjæret når sambo takket nei til vin eller øl samt at hun sluttet å snuse det sekundet vi fant ut at det var en bolle i ovnen. Nå er hun 18 uker på vei og våre nærmeste venner vet det, men vi vil fortsatt ikke spre det alt for mye. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

|
Skrevet: Tir Des 22, 2009 10:10 pm Tittel: |
|
|
Vi går jo frem og tilbake hele tiden, men det kan nok godt hende at vi kommer til å si det. Spesielt fordi det er så sjelden at hele familien er samlet,
kan nok hende vi ikke treffer den ene søstera til kona før sommern igjen.
Får se hva det blir til. Jeg har bestilt og fått en dritkul t-skjorte det står "Jeg skal bli pappa!" på,
så vi planlegger at jeg skal dukke opp med et kamera i hånda og t-skjorte for å filme reaksjonen. Det ville hvertfal vært moro  _________________ Stolt far til en liten jente  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gutien
|
Skrevet: Fre Des 25, 2009 11:26 pm Tittel: |
|
|
Det er en utrolig morsom måte å gjøre det på.. hadde lyst til å gjøre noe av det samme, men slik ble det ikke..
Men det viktigste av alt; vi har endelig fått fortalt det, og guuuud for en herlig følelse det å kunne snakke høyt om det
Vi hadde jo vår lille hendelse, som gjorde at vi ville fortelle dette, men vi klarte å vente til 22 des, den dagen vi kunne samle foreldrene våre og våre søsken før julaften.
Vi skjulte dette ved å invitere til grøtfest, med mandel selvfølgelig
Vinner av mandelen ble samboers mor. Og til premieutdelingen hadde vi kjøpt inn den tradisjonelle marsipangrisen. men sammen med den fulgte det et diplom, som skulle leses opp høyt av vinneren.
vi skrev følgende: " 1.premie! - Gratulerer med mandelen.
Vi kan med glede fortelle deg at du skal bli BESTEMOR.
Premien kan hentes ut ca 31. juli
Hun leste dette 4-5ganger før hun skjønte noe, men da slapp jubelen løs her i stua  _________________ 27 juli kommer Sander og da blir vi 3  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|