|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Ons Nov 30, 2011 9:25 pm Tittel: Syke barn og barnehagen |
|
|
Vi har en mistanke om at barnehagen til tider "dikter opp" sykdom hos barna når de har problemer med bemanningen. Følgende har skjedd oss (mer eller mindre identisk) tre ganger siste halvår på avdelingen til femåringen vår:
Pedagogen ringer ca. kl 1130, rett etter spisetid. Hun melder at gutten virker varm, er slapp, mangler matlyst. Kan vi hente snarest? Når vi kommer, er de andre barna på vei ut på tur. Gutten vår er på hvilerommet for å slappe av. Det er bare vikarer på jobb utenom pedagogen, men hun er på vei til et møte og har det travelt.
Vi reiser hjem. Gutten virker opplagt. Er ikke varm. Er skrubbsulten. Er normalt aktiv resten av dagen, og har heller ikke feber ved leggetid. Må likevel være hjemme fra barnehagen neste dag(er) grunnet krav om at barnet må være feberfritt 48 timer. Er veldig frisk og rask dagen etter også. Selvsagt.
Dette har altså skjedd tre ganger bare siste halvår. Flere som har opplevd lignende? _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Beinet1
Ble Medlem: 04 Feb 2009 Innlegg: 34
|
Skrevet: Tor Des 01, 2011 8:34 am Tittel: |
|
|
Høres rart ut.
I ungenes barnehage har de ingen krav om at ungene må være feberfri. Så lenge allmentilstanden er bra og ungen er smittefri, så kan de være i barnehage sin. Det samme gjelder forsåvidt oss voksne og jobb. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

Ble Medlem: 05 Okt 2005 Innlegg: 1574 Bosted: Nittedal
|
Skrevet: Tor Des 01, 2011 7:06 pm Tittel: |
|
|
Dette opplevde vi flere ganger for et par år siden. Det var samme prosedyre hver gang, bli oppringt, hente unge, rett hjem, ta tempen, ikke feber og ellers helt opplagt.
Du skriver at det sies at han "virker varm", tar de ikke tempen i det hele tatt?
Vi måtte til slutt ta opp dette, og vurderte å gi dem et nytt termometer. Til slutt endte det med at vi leverte dagen etter uansett, og informerte om at han slettes ikke hadde vært syk dagen før.
Vi hadde til slutt et møte med barnehagen om dette da jeg til slutt ble møkk lei av at samme dame konstant ringte. Vedkommende opptredde også med spydig tone når hun igjen senere ringte og sa han var syk. "Jaja, det er jo ditt valg, er jo du som er pappaen, og vet best". Da fikk jeg nok.
Barnehagen forsto til slutt at vedkommende ikke passet der, og anbefalte henne å slutte.
Dere burde be om et møte med deres primærkontakt eller styrer der dere legger frem hvordan dere opplever situasjonen, og at den ikke er holdbar. _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

|
Skrevet: Fre Des 02, 2011 2:39 pm Tittel: |
|
|
Siste gang gjorde de et poeng av å si at de hadde målt feber til 38. Men da etter at vi har etterlyst den type informasjon tidligere.
Dette er vår primærkontakt, så må evt. gå til styrer. Men innbiller meg at det er vanskelig å få gehør for dette uten å bli stemplet som (mer) vanskelige. Jeg tror dessverre det er litt akseptert praksis, siden de sliter veldig med bemanning på enkelte avdelinger. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Man Des 05, 2011 12:17 pm Tittel: |
|
|
Hva opplever de andre foreldrene? Har dere diskutert det med noen av de? Jeg syns det virker helt villt denne måten å takle liten bemanning på.
Men jeg setter bare enda mer pris på vår lille foreldreeide private barnehage for hver historie av dette slaget, så takk for det _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

|
Skrevet: Tir Des 06, 2011 11:57 am Tittel: |
|
|
Vi hadde en lignende sak oppe i foreldreutvalget i fjor, da bedyret styrer at: Ja, de hadde problemer med bemanning, men nei, de gjorde det ikke med vilje. Tror det samme svaret hadde kommet igjen.
Har ikke hørt at dette har skjedd andre på avdelingen i år. Men er mange minoritetsspråklige eller aleneforeldre, virker som at vi er de heldige utvalgte som takler å gå fra jobben i blant. De ansatte vet nemlig godt at jeg jobber fem minutter fra barnehagen og at jeg har en fleksibel arbeidssituasjon. De ringer alltid meg, ikke kona mi som jobber tjue minutter med buss fra barnehagen. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|