| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
superkjetil

Ble Medlem: 31 Jul 2006 Innlegg: 45 Bosted: Tromsø
|
Skrevet: Søn Apr 05, 2009 7:04 pm Tittel: Sydentur til høsten. - Noen anbefalinger? |
|
|
Vi har vært i syden de siste 10 årene hver sommer/høst.
Men familiesituasjonen har endret seg de siste tre årene.
Vi har en aktiv gutt på fyllte 3 år, og ei lita nyfødt pia på 2,5 måneder.
Vi har planer om å ta en 14-dagers sydentur til høsten. Ca. fra 15august.
Det beste hadde vært direktefly fra Tromsø, men det meste er jo mulig.
Vi har vært tre ganger i Nessebar i Bulgaria, og plassen er perfekt for småbarnsfamilier på tur. Meget bra hoteller nært stranden med gode basengområder. Altså helt perfekt for oss.
Men har man vært der tre ganger tidligere, så er man klar for noe annet.
Vi har vært noen ganger i Tyrkia, og øyloffing i Hellas.
Er det noen som har erfaringer med gode hoteller og flotte ferieplasser for oss med to små barn?
Tar gjerne imot noen tips. _________________ Pappaen til Jonas 03.03.06 - 3250 gram - 50 cm. UNN - Tromsø |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Søn Apr 05, 2009 8:34 pm Tittel: |
|
|
Jeg ville muligens vurdert Kanariøyene, med unntak av Lanzarote.
15 august er jo fortsatt i den aller varmeste perioden i Middelhavet, og da er det mer behagelige temperaturer der. Gode og barnevennlige alternativer er det jo og flust av.
Hilsen gammel reisebyråselger. _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
superkjetil

|
Skrevet: Tir Apr 07, 2009 10:46 pm Tittel: |
|
|
Nja.. Gran Canaria har vi også vært en del ganger.
Andre forslag? _________________ Pappaen til Jonas 03.03.06 - 3250 gram - 50 cm. UNN - Tromsø |
|
| Til Toppen |
|
 |
SKB
Ble Medlem: 29 Mar 2009 Innlegg: 5 Bosted: BERGEN
|
Skrevet: Fre Apr 10, 2009 6:24 pm Tittel: |
|
|
Hva med Kreta?
Barnevenlig og stor variasjon på øyen. Mange ulike steder alt etter hva man liker. Går vel muligens også fly direkte fra Tromsø også.
Ser du har vært på GC,men vi har storkost oss i Maspalomas det kan anbefales. |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Fre Apr 10, 2009 9:09 pm Tittel: |
|
|
Jeg anbefaler ikke indre middelhav med spebarn i den tiden på grunn av varmen. Kanskje Mallorca? Ganske varmt der og, men som regel bedre - og det er jo en flott øy - og barnevennlig. _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
superkjetil

|
Skrevet: Man Apr 13, 2009 9:54 pm Tittel: |
|
|
Noen konkrete hoteller eller plasser på Kreta som anbefales? _________________ Pappaen til Jonas 03.03.06 - 3250 gram - 50 cm. UNN - Tromsø |
|
| Til Toppen |
|
 |
mrmdh
Ble Medlem: 07 Feb 2008 Innlegg: 55
|
Skrevet: Tir Apr 14, 2009 8:12 pm Tittel: |
|
|
Hei. vi var en mnd i tyrkia med en 9 mnd gammel gutt i fra midten av august, og dette med varmen var ikke noe problem i det hele tatt. Ha hele tiden tilgjengelig vann og eventuelt brus/saft, så går tingene av seg selv. Vi gikk inn på hotellet i de varmeste timene på dagen og hadde en siesta.
Det bor jo tross alt folk i disse områdene som selv har små unger, og de overlever greit i varmen.
Jeg vil anbefale tyrkia. Jeg har reist mye, og vært på de fleste destinasjoner av en viss størrelse, og har også ett lengre opphold på Mallorca bak meg, og personlig så er det tyrkia som har blitt vårt ferieland nr en.
Sist vi reiste på charter reiste vi med Nazar reise, og det var en opplevelse. All inclusive, og en hotell standar som jeg ikke har opplevd med noen andre selskaper. Nå har vi leilighet i Alanya, og reiser hit så ofte som det lar seg gjøre. Det kan jo være noe å tenke på å leie seg en flott leilighet for en periode, Du finner fult av disse på finn. Vi leier ikke ut, så det er ikke ett forsøk fra min side for å få leieinntekter, men kan jo være ett alternativ. Du får flotte leiligheter fra ca 2000.- kr uka i dette tidsrommet.
Ett annet ferieland som du kan se litt nærmere på er Kroatia. Her er det også utrolig flott, men usikker på hvor barnevenlig dette er. Har vært flere turer i Kroatia, men aldrig med barn. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|