verdens beste pappa boken

Svineinfluensa

Gå til side 1, 2, 3  Neste  
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Asterix

Ble Medlem: 16 Jan 2008

InnleggSkrevet: Fre Okt 23, 2009 10:54 pm    Tittel: Svineinfluensa Svar med Sitat

Hei alle sammen.

Hva mener dere om vaksinen?
Bør jeg vaksinere min lille gutt på 19 mnd?
Og hvorfor / hvorfor ikke?

Hva skal dere gjøre?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Fantefar
Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006

InnleggSkrevet: Søn Okt 25, 2009 7:10 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg ville absolutt vaksinert, spesielt etter den 2-åringen som døde i Kristiansand. Det i seg sjøl synes jeg er grunn nok. Det er riktig at bivirkningene av akkurat DENNE vaksina er ukjent, og slik vil det alltid være med nye vaksiner. MEN; det som er trukket fram i forbindelser med bivirkninger er kvikksølv og squalene. Kvikksølvmengdene i vaksina er mindre enn det du får i deg i et måltid laks, og samme kvikksølvforbindelse var brukt i de vaksinene vi fikk som barn, uten seinvirkninger. Når det gjelder squalene, er det brukt i over 40 millioner doser sesonginfluensavaksine de siste årene, uten at det er dokumentert bivrikninger av den.

Her er begge voksne vaksiert, og 3-åringen vaksineres i mårra.

Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir?
Til Toppen
ask

Ble Medlem: 06 Feb 2009

InnleggSkrevet: Søn Okt 25, 2009 9:30 am    Tittel: Svar med Sitat

hvordan fikk dere vaksinert dere så kjapt???

virker som vaksineringa har startet lovlig seint spør du meg....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
kjas
Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006

InnleggSkrevet: Søn Okt 25, 2009 12:28 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ask: Vaksinen går etter skjema, sykdomsutbredelsen har imidlertid akselerert de siste ukene. Vi i det sentrale østlandsområdet får vaksine i stor skala fra denne uken og framover.

Fantefar er vel for øvrig prioritert helsepersonell, så vidt jeg kan huske.

Moderator på forumet, så husk reglene.

Gi Blod! Bli blodgiver.
Til Toppen
ackrite

Ble Medlem: 24 Okt 2008

InnleggSkrevet: Søn Okt 25, 2009 5:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

skrev denne i respons til en poll et annet sted, men blir kanskje mer lest her..

Svineinfluensa - litt syn som varierer fra alt hysteriet.

Jeg har selv en gutt på 4 mnd - sammen med ei mor på 25 som har to på 6 og 7 fra før.. ingen av oss har tenkt å vaksinere oss - da vi ser på Svineinfluensaen som en overblåst hype.

Det er influensa, folkens.. Man får det hvert bidige år...
Brage Kingsrød Lavransson, 22.06.09, 05:32, 54cm, 4465gr. Jakten på total frihet... blogg
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Sylvan

Ble Medlem: 06 Jul 2008

InnleggSkrevet: Søn Okt 25, 2009 8:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

ackrite skrev:
Det er influensa, folkens.. Man får det hvert bidige år...

Nei, dette er ikke vanlig sesonginfluensa. Hvert år sirkulerer det en rekke forskjellige influensavirus, og influensaen du hadde i fjor er du immun mot i år og i ca. ti år fremover. Svineinfluensa er derimot en ny type som ikke har sirkulert i befolkningen før. Det betyr at man ikke har immunitet mot den, og det betyr at det er grunn til bekymring og behov for vaksinering. En vanlig sesonginfluensaepidemi tar livet av ca. 1500 nordmenn hvert år, svineinfluensa har siden den er ny potensiale til å ta livet av langt flere. (Jeg sier ikke at den kommer til å gjøre det, det er det ingen som vet helt sikkert.) Den har også potensiale til å lamme samfunnet på en helt annen måte enn sesonginfluensa har ved at den sprer seg veldig fort og får infisert veldig mange på samme tid. Vaksine er billigste og tryggeste måten å demme opp mot dette på.

Professor Fugelli syns det er dumt å bekymre seg for å bli syk, javel. Jeg syns det er dumt å risikere å la seg eller barna sine bli smittet for å ligge syk i en uke og bekymre seg for død. Men det er kanskje bare meg.

For å svare på de opprinnelige spørsmålene til Asterix: Jeg syns vaksinen virker bra, jeg har både tenkt å ta den selv og skal gi den til guttungen (snart to år), og jeg gjør det fordi jeg ikke har lyst at noen av oss skal få svineinfluensa fordi influensa er 1) kjipt og 2) potensielt dødelig (ref. saken i Kristiansand) og for ikke å glemme 3) dyrt for en som er selvstendig næringsdrivende
ackrite

InnleggSkrevet: Man Okt 26, 2009 10:00 am    Tittel: Mer underbyggende kritisisme Svar med Sitat

Her er noen utdrag fra en artikkel fra Fritt Helsevalg. Les hele artikkelen her:

Om Svineinfluensa på fritthelsevalg.org

I mai proklamerte norske media og helsemyndigheter at ”1 million nordmenn ville bli rammet og at 13.000 nordmenn ville dø av svineinfluensa før oktober måned var omme”. Status i annen halvdel av oktober er at 5 personer til nå er rapportert døde i forbindelse med svineinfluensa i Norge. Av disse hadde 2 personer tatt den farlige medisinen Tamiflu før de døde og en person hadde fått svineinfluensavaksinen før hun døde. Det foreligger ikke detaljerte medisinske opplysninger om de 2 siste dødsfallene.

Nå har vi fått nye varsler om folk som er blitt ordentlig dårlige etter vaksinering i andre land, noe som har medført såvel sykehusopphold som sykmeldinger den siste uken. Fritt Helsevalg er redd for at hvis mange følger Folkehelseinstituttets oppfordring om å vaksinere seg på grunn av noen få høyrøstede leger fra FHI som slipper altfor lett til i media, kan vi få mange flere dødsfall fra vaksinen enn det som hadde vært tilfellet hvis folk unnlot å vaksinere seg.

-----
Det eneste ansvarlige som Norges helsemyndigheter nå kan gjøre er å utsette den planlagte vaksineringen på ubestemt tid. Dette bør være en av den påtroppende helseministerens første beslutninger, bl.a. fordi at:

A. Erfaringen med svineinfluensa som Norge har vært gjennom viste at svineinfluensaen er verken særlig farlig eller særlig smittsom. Dessuten er det allerede etablert rutiner for god hygiene og annen smitteforebygging.

B. Det hefter svært stor usikkerhet ved vaksinens innhold og virkninger. Det er kommet sterke advarsler fra internasjonalt eksperthold om forgiftningsfaren som Pandemrix gir på både kort, mellomlang og lang sikt.
Se f.eks.: http://www.theflucase.com

-----

Den opprinnelige betydningen av ordet pandemi er en svært smittsom og svært dødelig sykdom. Norges eneste pandemi var svartedauden.

Det eneste korrekte kriteriet for å fastsette ”pandeminivå” må være de lokale forholdene.
Situasjonen i Norge i dag er at det er verken pandemi eller epidemi!

En mulig forklaring på den helt uetterrettelige bruken av begrepet ”pandemi nivå 6” er at dette har utløst milliardfortjeneste for vaksine-industrien, pga. at i skjulte avtaler som tidligere er blitt inngått i mange vestlige land, så har det enkelte land forpliktet seg til å bestille ”pandemimedisin” til sine innbyggere som ville bli utløst såfremt det kom en melding fra WHO om "pandemi nivå 6".

For Norges del ble denne bestillingen pussig nok foretatt av statsminister Stoltenberg i juni/juli 2008 (!), og ikke av daværende helseminister slik det naturlige ville ha vært. Kontrakten gikk ut på bestilling av 2 doser pandemimedisin (med uvisst innhold og virkninger) til hver nordmann, totalt 9,4 millioner doser for en pris av 650 mill. kr. Denne prisen måtte betales uansett hvilket kvantum som ble levert og eventuelt benyttet…!

--- Her følger litt ekstra utdrag som er relevant her, i forhold til vaksinering av gravide og små barn ---

"Kvikksølvet som benyttes i vaksiner er organisk kvikksølv kalt thimerosal.

Organisk kvikksølv er den mest giftige formen for kvikksølv. Organisk kvikksølv, som benyttes som vaksinekvikksølv i form av thimerosal/tiomersal, er eksponensielt mer giftig enn uorganisk kvikksølv, fordi det veldig lett binder seg til menneskelig vev, bl.a. i hjerne og lever.

Autisme kan bli fremkalt av kvikksølvforgiftning bl.a. fordi kvikksølv endrer nevroner i vekst, bl.a. i tarm, øyne, hjerne, tale, muskelkontroll og immunsystem.

Andre effekter av å få kvikksølv i kroppen er at myelindannelsen forstyrres. Nerveceller er spesielt følsomme for kvikksølv og kvikksølvmolekyler, og har en tendens til å bli værende («locked in») i nerveceller.
Kvikksølv som blir injisert rett inn i blodet er mye farligere enn kvikksølv i mat. Kvikksølv i hjernen har en akkumulerende effekt.

I Tyskland har myndighetene tatt konsekvensen av den overhengende faren for kvikksølv-forgiftning av fostre gjennom å kreve at kvikksølv-holdige vaksiner ikke skal gis til gravide:
Tyske helsemyndigheter mener gravide kvinner bør få en annen svineinfluensavaksine enn befolkningen forøvrig, skriver Die Welt. Også franske myndigheter har bestilt tilleggsvaksine uten de omstridte tilsetningsstoffene som Pandemrix inneholder.
Se: http://www.aftenposten.no/helse/article3322366.ece

(Til Sylvan - med tanke på din kommentar om kvikksølv i mat og vaksine..) --
I samme artikkel i Aftenposten blir FHI også konfrontert med kvikksølv-innholdet i Pandemrix, noe som blir bagatellisert på denne måten av staten representert ved Legemiddelverket:

” Hver dose av den ''norske'' vaksinen Pandemrix inneholder 5 mikrogram Tiomersal, som igjen inneholder 2,5 mikrogram kvikksølv.
- Det er forsvinnende lite. En 60 kilo tung kvinne i fruktbar alder får i seg minst 6 mikrogram kvikksølv i uken - gjennom kosten, sa forsker Christian Syvertsen i Legemiddelverket til Aftenposten.no tirsdag.”

Dette er en diskvalifisert og uansvarlig offentlig uttalelse som blir ukritisk videreformidlet av Aftenposten. Utsagnet skiller ikke mellom organisk og uorganisk kvikksølv, og dessuten ses det bort fra at kvikksølv er ekstra skadelig for små barn som er i utvikling (fostre/barn som får hemmet utvikligen av nervesystemet bl.a. ved at kvikksølv kommer inn i hjernen).

...kroppens immunforsvar vil bli aktivert mot skvalen, som kommer inn i kroppen rett i blodet. Ettersom skvalen også finnes naturlig i kroppen, innebærer dette at immunforsvaret vil angripe alt skvalen i blodet, også det som er kroppens eget.

Forøvrig er Regjeringen i Sverige og ansvarlige svenske helsemyndigheter nå blitt politianmeldt for planene om massevaksinasjoner med Pandemrix. - grunnet dødsfall etter å ha tatt vaksinen; se: http://theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1353%3Afourth-person-dies-in-sweden-from-swine-flu-jab-no-end-in-sight-&catid=41%3Ahighlighted-news&Itemid=105&lang=en

Anmeldelsen utgjør et pdf-dokument på 67 sider som er spekket med fakta og svensk grundighet og er tilgjengelig her: http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf

Les og døm selv. Men vær grundig i kilderesearch, og vit, som nordmenn flest vet - at en lett bris, er ingen orkan, eller orkan i anmarsj Smile

Masse livsviktig lesning og research, og utgitte artikler finner du på: http://theflucase.com/
Brage Kingsrød Lavransson, 22.06.09, 05:32, 54cm, 4465gr. Jakten på total frihet... blogg
Til Toppen
Sylvan

InnleggSkrevet: Man Okt 26, 2009 11:00 am    Tittel: Re: Mer underbyggende kritisisme Svar med Sitat

Jeg har allerede flere ganger blitt henvist til denne websiden fra Fritt Helsevalg (FHV), en organisasjon som jobber for å få mer alternativmedisin inn i norsk helsevesen under norske folketrygdlover, en organisasjon som gladelig hevder at aprikoskjerner, krystaller og akupunktur kan helberede alt fra beinskjørhet til kreft uten at de er villige til å legge frem beviser for det. De tror også at verden styres av en ond kabal av pengegriske mennesker som prøver å ta livet av folk. Se f.eks. på følgende sitat fra grunnleggeren av websiden The Flu Case, som det refereres til flere ganger:

Sitat:
"[...] several international organisations are involved with this plan as are several international companies. Together these form a criminal syndicate which in secret intend to "save the planet" from what is considered harmful overpopulation."

Sterk kost? Men har det noe med virkeligheten å gjøre?

I artikkelen fra FHV gjentas påstanden om at "injisert kvikksølv er farligere enn i mat", uten at det gis noen grunn til hvorfor dette skal være sant eller fremlegges dokumentasjon på at dette har blitt bevist. Det påstås også at autisme kan bli fremkalt av kvikksølvforgiftning, noe som har blitt tilbakevist i flere store, grundige studier.

Det siteres også mer skremsel om kvikksølv, bl.a. at kvikksølvet i vaksinen er av typen skummelt, supergiftig organisk kvikksølv. De lar pussig nok være å nevne at kvikksølvet man får i seg i kosten (f.eks. gjennom fet fisk) også er organisk kvikksølv. De lar også være å nevne at man i denne diskusjonen må skille mellom to typer organisk kvikksølv. Den typen man får i seg gjennom kosten er metylkvikksølv, og er beviselig giftig, kan krysse blod-hjernebarrierer og bruker lang tid på å forlate kroppen (ca. 50 døgn halvveringstid). Kvikksølvet som er tilsetningsstoff i vaksinen er av typen etylkvikksølv, som har mye kortere halvveringstid (under én uke) og som ikke har blitt vist å krysse over blod-hjernebarrieren. Dette stoffet har vært i bruk i vaksiner siden 1930, nesten 80 år, uten at man har klart å påvise noen negative helseeffekter.

I lys av dette blir sitatet du har uthevet om at "dette er en diskvalifisert og uansvarlig offentlig uttalelse" ganske latterlig. Jeg syns ikke akkurat artikkelen til FHV selv gjør så god jobb. Kanskje kan det skyldes at den er skrevet av folk som tar faktakunnskapen sin fra Google.

ackrite skrev:
Les og døm selv. Men vær grundig i kilderesearch

Det er som om jeg skulle sagt det selv.

EDIT: Jeg begynte å lese den svenske anmeldelsen, men forkastet den straks jeg støtte på påstanden om at viruset er konstruert i et laboratorium. Hjelpe meg, kom ned på jorda igjen.
ackrite

InnleggSkrevet: Man Okt 26, 2009 1:06 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg skjønner at du virkelig vokter om ditt valg av å vaksinere. Jeg kan ikke nekte deg å vaksinere deg, og jeg har heller ingen intensjoner om å prøve å hellig overbevise deg om noe. - Tenk viss det er rett, det kritikærne sier, og du nå frivillig har stilt opp for å få en skadelig vaksine som faktisk er designet for å gjøre deg syk og døende.. Just a thought.

Jeg tror ikke nødvendigvis dette er tilfelle, men jeg tror heller ikke det er nødvendig med en vaksine for en sykdom som man vil bli immun mot etter å ha fått den - og du selv sier vanlig influensa-virus dreper 1500 nordmenn i året.. Vel nå har svineinfluensaen hatt et år på seg - og hvor mange har den tatt? Vet ikke jeg - 5-10 eller noe? og noen av disse har til og med fått vaksinen...

Jeg vil bare ha fram den andre siden av en sak som blir overprofilert, og spytta ut propaganda om og for - som om det skulle være nettopp en ny svartedauden vi stod ovenfor. Det er det ikke.

Jeg skjønner bare virkelig ikke hvorfor alle alltid skal frykte det værste - og tro på forsidene i vg og dagbladet.. aviser som selger på katastrofer, og på å produsere frykt.

Har enda ikke funnet noen kritiske artikler i VG mot svineinfluensaen, men i mer renoverte aviser, som jeg anser har høyere kredibilitet kommer det flere og flere.

Jeg fikk ingen vaksiner i oppveksten min i det hele tatt, og har ikke lidd noen nød av det.

Vaksiner har etter uttallige studier bevist seg selv å være skadelige, og jeg ønsker ikke å utsette meg selv for den potensielle faren, og i alle fall ikke min sårbare lille prins på 4 mnd. den sjansen tar jeg ikke
Til Toppen
Sylvan

InnleggSkrevet: Man Okt 26, 2009 1:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

ackrite skrev:
Jeg skjønner at du virkelig vokter om ditt valg av å vaksinere. Jeg kan ikke nekte deg å vaksinere deg, og jeg har heller ingen intensjoner om å prøve å hellig overbevise deg om noe. - Tenk viss det er rett, det kritikærne sier, og du nå frivillig har stilt opp for å få en skadelig vaksine som faktisk er designet for å gjøre deg syk og døende.. Just a thought.

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si her. "Jeg prøver ikke å overbevise deg, men tenk hvis? Jeg sier ikke at det er sånn, men hva om det er sånn?"

ackrite skrev:
jeg tror heller ikke det er nødvendig med en vaksine for en sykdom som man vil bli immun mot etter å ha fått den

Immunitet er en mager trøst hvis du dør av sykdommen. Immunitet er en mager trøst for en mor som må se barnet sitt ligge på intensiven med slanger inn alle retninger og håpe at barnet overlever. Immunitet er en mager trøst for en svinebonde som må slakte hele sin besetning. De enorme summene som vil gå tapt i sykefravær og helsehjelp er en høy pris å betale for "naturlig immunitet" når en vaksine er tilgjengelig som etter alle vitenskapelige mål er trygg.

Denne holdningen med "Pah, svineinfluensa? Bring it on, jeg tåler en influensa" virker mer som en macho-greie på meg, ikke informert av faktisk samfunnsmedisinske vurderinger.

ackrite skrev:
og du selv sier vanlig influensa-virus dreper 1500 nordmenn i året.. Vel nå har svineinfluensaen hatt et år på seg - og hvor mange har den tatt? Vet ikke jeg - 5-10 eller noe? og noen av disse har til
og med fått vaksinen...

Dette har jeg forklart før, men jeg kan si det igjen: sesonginfluensa tar de som allerede er syke og svake. Svineinfluensaen rammer også unge og friske.

Svineinfluensaen har ikke holdt på ett år, den ble oppdaget i Mexico i april og kom til Norge i mai. Vi er nå på bølge to av pandemien, og ingen vet hvor mange det vil bli. Tidligere influensapandemier har også gått i bølger av økende dødelighet. Den første bølgen av spanskesyken tok knapt livet av noen, men før epidemien var over hadde den drept rundt 50 millioner mennesker på verdensbasis. Jeg sier ikke at dette kommer til å skje denne gangen -- vi har bedre ernæringsstatus og bedre helsetilbud i dag -- bare at det er for tidlig å blåse faren over allerede. Når WHO eller FHI går ut med estimater så velger jeg å tro at de har prøvd å gjøre en så god jobb som mulig.

ackrite skrev:
Jeg vil bare ha fram den andre siden av en sak som blir overprofilert, og spytta ut propaganda om og for - som om det skulle være nettopp en ny svartedauden vi stod ovenfor. Det er det ikke.

Jeg skjønner bare virkelig ikke hvorfor alle alltid skal frykte det værste - og tro på forsidene i vg og dagbladet.. aviser som selger på katastrofer, og på å produsere frykt.

Jeg er enig i at media ikke gjør noen god jobb, de gjør som vanlig hva de kan for å selge aviser, sånn vil det alltid være. Det endrer ikke på realiteten i pandemien. Les hva FHI og WHO skriver hvis du vil ha fakta, og du vil se at jeg har et poeng. Hvis du derimot er av de som tror at FHI og WHO er kjøpt og betalt av det store, stygge legemiddelindustrien så er det ingenting jeg kan si for å overbevise deg, og videre diskusjon er både fånyttes og uinteressant.

ackrite skrev:
Vaksiner har etter uttallige studier bevist seg selv å være skadelige,

Det er såvidt meg bekjent ingen vitenskapelige studier som har klart å påvise at vaksiner er skadelige, utover at enkelte kan få allergiske straksreaksjoner på innholdsstoffer. F.eks. kan ikke eggeallergikere få svineinfluensavaksine fordi den er dyrket på egg. Jeg ville tatt med en klype salt det jeg finner på konspirasjonsteoretikeres websider.

ackrite skrev:
Jeg fikk ingen vaksiner i oppveksten min i det hele tatt, og har ikke lidd noen nød av det. [...] og jeg ønsker ikke å utsette meg selv for den potensielle faren, og i alle fall ikke min sårbare lille prins på 4 mnd. den sjansen tar jeg ikke

Tolker jeg det riktig at du ikke vaksinerer gutten i det hele tatt? Så du tar heller sjansen på at han skal bli utsatt for den potensielle faren ved hemophilus influenzae (en vanlig bakterie som gir livstruende epiglotitt), pneumokokker (lungebetennelse), difteri (krupp), kusma, kikhoste, meslinger (som er på fremvekst, særlig i uttalte antivaksinemiljøer som Steinerskolen) og stivkrampe? Alle disse er veldokumenterte tilstander som krever tusenvis av liv årlig. Jeg forstår dessverre ikke helt logikken i å prioritere en yrliten teoretisk risiko for skadevirkninger over den helt relle risikoen ved potensielt dødelige sykdommer.
ackrite

InnleggSkrevet: Man Okt 26, 2009 2:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jo, sorry - ble dårlig formulert den siste. Jo, han får standardvaksinene, da det er en smule viktigere for hans mor enn meg - og jeg vet disse vaksinene maksimalt stort sett gir noen dagers kvalme/feber. Ungen krever jo 100% uansett - så evt. bivirkninger er innkalkulert der. Men en vaksine som har skapt så mye blest som denne - der noen kilder er overbevist om at den er direkte skadebringene - og andre hevder det er på linje med å drepe, å IKKE ta denne vaksinen... - altså, ekstremt sprikende virkeligheter, og det ikke har gått lang nok tid til å bevise at den ikke har skadelige bieffekter, eller direkte effekter - velger jeg å ikke utsette noen av mine nærmeste for den.

Jeg mener selv det viktigste er en generell god hygiene i forhold til ofte håndvask og lignende. Utover det så ser jeg vi er enige i mye, men jeg har ikke latt meg overbevise av skummelhetene i samme grad som andre.

Om du velger å se på meg som en wanna be macho pga det, skal du få lov. Om du vurderer meg til å være korttenk, dumdristig eller lignende, skal du få lov til det. Jeg vurderer megselv til å være sunt kritisk, og med begge bena planta på jorda når alle andre går rundt å er hysteriske.. etter min mening uten tilstrekkelig grunn.
Til Toppen
Birger

Ble Medlem: 20 Okt 2008

InnleggSkrevet: Tir Okt 27, 2009 11:58 pm    Tittel: Svar med Sitat

Min nydelige datter på nå 4mnd. Har IKKE fått de ordinære vaksinene og skal heller IKKE ha noe svineinfluensa-vaksine.
Ingen skal få sprøyte gift i min datter!
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Ons Okt 28, 2009 8:07 am    Tittel: Svar med Sitat

Birger skrev:
Min nydelige datter på nå 4mnd. Har IKKE fått de ordinære vaksinene og skal heller IKKE ha noe svineinfluensa-vaksine.
Ingen skal få sprøyte gift i min datter!

Det er det heldigvis ingen som gjør ved å sette en vaksine...

Selv har jeg vært i tvil om den svineinfluensaen på grunn av all hypen, men småen er viktigere enn min hype-allergi.
Men ettersom det går runder med influensa på konas arbeidsplass så får vi vel se hva som kommer først - vaksine eller the real deal Razz

Moderator
Til Toppen
iFar v1

Ble Medlem: 15 Jan 2009

InnleggSkrevet: Tor Okt 29, 2009 7:22 am    Tittel: Svar med Sitat

Norge er et så lite og gjennomsiktig land at vi bør høre på helsepersonell og ledelsen i Norge.

Sier helsedirektøren og helseministeren at vi bør vaksinere oss alle mann så syns jeg det er en selvfølge at vi gjør så. Vi kan ikke sitte i hvert vårt hjørne av landet og være bedrevitere. Vi må stole på at de vi har valgt for å drive landet vårt har gjort jobben sin, det er de som har ekspertisen og det er de som vet hva som er det beste for oss.

Vi som sitter forran nettet og leser all muligt vissvass som er skrevet om dette vet ikke hva som er riktig, det er så mye skremselspropaganda at man ikke ser skogen for bare trær må dere huske.

Vaksiner dere alle mann og vær med på fellesskapet for å trygge fremtiden til våre barn!
Til Toppen
Stig84

Ble Medlem: 10 Jan 2009

InnleggSkrevet: Tor Okt 29, 2009 9:19 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vi spurte bare legen vår rett ut vi om det var nødvendig. Han har hatt litt astma lignende plager og fikk klar tale fra legen. Tassen skal vaksineres.

Til uke skal far og sønn ned og stå i kø får og få den!

Stolt far til to flotte sønner som er født 140109 og 031111.

Preben & Kasper <3
Til Toppen
stibert

Ble Medlem: 31 Okt 2009

InnleggSkrevet: Lør Okt 31, 2009 2:25 am    Tittel: Svar med Sitat

Om ikke du fikk vaksine under oppveksten og ikke har lidd noen nød så er det mye takket være alle de andre som har tatt vaksinen. Uten vaksineprogrammene ville vi hatt mye mer polio, kopper, lepra, tuberkulose, haemophilus influensa, etc.
Til Toppen
stibert

InnleggSkrevet: Lør Okt 31, 2009 2:57 am    Tittel: Giften du prater om er mindre enn giften i et måltid laks Svar med Sitat

giften, om du mener at et virus er gift, er inaktivert.

Viruset vil gi sykdom og samtidig få kroppen til å sette igang immunreaksjoner slik at kroppen selv klarer å få bukt med sykdommen.

Det inaktiverte viruset gir ikke sykdom, men setter igang immunreaksjoner slik at kroppen selv vil danne hukommelsesceller som fører til raskere respons mot samme type virus ved neste eksponering.

Det er prinsipielt ikke noe forskjell på influensavirus og vaksine, bortsett fra at ved vaksinen så blir det ikke sykdom, men kun immunrespons.
Til Toppen
ackrite

InnleggSkrevet: Lør Okt 31, 2009 1:33 pm    Tittel: Svar med Sitat

jeg velger å høre på FHI - og ikke vaksinere meg nå Very Happy

Det er FOLKEHELSEINSTITUTTET som sier at det er de med:

astma, luftveissykdommer, leverskader, fedme - generelt dårlig immunforsvar osv osv som bør vaksinere seg.

ikke nødvendigvis vi andre. Det var det innslag fra FHI om på tv, og med kommentarer til - Så det er den kilden dere vaksine-elskere referer til, og jeg hører på den - og lar vær å vaksinere meg Very HappyVery Happy

weheee Wink
Til Toppen
stibert

InnleggSkrevet: Lør Okt 31, 2009 3:02 pm    Tittel: Feil info du kommer med vedr. FHI's anbefaling. Svar med Sitat

Her tar du feil. FHI anbefaler at de i nevnte risikogrupper vaksineres først, men at alle anbefales å vaksinere seg: 1 av 3 innlagt intensivavdeling er IKKE i risikogruppe. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_6129&MainArea_5661=6129:0:15,5008:1:0:0:::0:0&MainLeft_6129=5544:80624::1:6130:2:::0:0
Til Toppen
Sylvan

InnleggSkrevet: Lør Okt 31, 2009 3:03 pm    Tittel: Svar med Sitat

ackrite skrev:
Så det er den kilden dere vaksine-elskere referer til, og jeg hører på den - og lar vær å vaksinere meg Very HappyVery Happy

weheee Wink

Du får unnskylde at jeg sier det men dette er simpelthen den minst saklige og minst opplyste kommentaren jeg har lest i denne diskusjonen så langt. Jeg går ut fra at når man er ferdig å vaksinere risikogrupper og den generelle befolkningen blir anbefalt å ta vaksine at du har tenkt å være like lojal mot FHIs anbefaling?

"Vaksine-elsker"? Hjelpe meg...
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Hva snakkes det om på forumet?

Lignende diskusjoner:

Svineinfluensa - vaksinert på forhånd?
Svineinfluensa, etter min erfaring en svindel
Svineinfluensa

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Neste
Side 1 av 3

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro