| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1998 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Søn Sep 14, 2008 8:36 am Tittel: Spørsmål fra organsisasjonen Liv Laga |
|
|
Hei,
Jeg videreformidler her et spørsmål fra organisasjonen Liv Laga. Fint om dere kan svare om dere har noen meninger om dette. Enten her, eller i en epost eller PM til meg, om dere ikke vil skrive det her.
| Sitat: |
Liv laga representerer brukerne i Nasjonalt råd for fødselsomsorg og Helse- og omsorgsdepartementet har bedt rådet svare på "Kan endring i ansvarsfordeling mellom spesialisthelsetjenesten og kommunehelsetjenesten gi et mer familievennlig barseltilbud, og i så fall hvordan?" *Det departementet vil vite, oversatt til normal norsk, er altså: kan helsestasjonene gjøre noe for at familien generelt og pappaen spesielt for ei bedre barseltid?*
Er f.eks. egne barselgrupper for fedre en god idé |
_________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006 Innlegg: 730 Bosted: Langhus
|
Skrevet: Søn Sep 14, 2008 8:44 pm Tittel: |
|
|
Jeg tror ikke "barselgruppe" i den forstand man har idag vil fungere for fedre. Jeg tviler på at det blir spesielt stort oppmøte.
Jeg har mer tro på forum (som dette) eller bare innsamling og distribusjon av telefon og e-postadresser (til de andre pappaene i "barselgruppa").
Enkleste er kanskje bare å dele ut en folder med www.verdensbestepappa.no  _________________ Trebarnspappa som (endelig) har funnet ut at bæretøy er tingen framfor vogn har også begynnt å bygge bolig... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Man Sep 15, 2008 8:36 am Tittel: |
|
|
Det er jo noen her inne som har organisert egne barselgrupper. Dere kaller det trilletur og pappatreff, men det er jo bare andre navn. Jeg tror jeg kunne hatt stor glede av å treffe andre nybakte fedre da jeg var fersk. _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006 Innlegg: 730 Bosted: Langhus
|
Skrevet: Man Sep 15, 2008 8:48 am Tittel: |
|
|
Joa, men Barselgruppe i form av å møtes hos helsestasjonen tror jeg ikke blir noen stor suksess.
I arbeidstiden: Labert oppmøte siden det er "mye som skjer på jobb"
På kveldstid: Labert oppmøte fordi man skal alt mulig annet rart (og være hjemme med familien).
I Pappapermisjonen: Blir for det første for sent, og permisjonen tas jo ikke likt, slik at det blir vanskelig å samle en gruppe.
Man må bruke en ny innfallsvinkel for å få med pappaene, tror jeg. _________________ Trebarnspappa som (endelig) har funnet ut at bæretøy er tingen framfor vogn har også begynnt å bygge bolig... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Man Sep 15, 2008 9:29 am Tittel: |
|
|
Barseøgrupper for fedre er en ting, noe annet er hvordan helsestasjonene opptrer i form av informasjon og holdning til fedre.
Etter alle de innleggene jeg har lest her på forumet, og også noe egenerfaring, så mener jeg helsestasjonene bør bli langt bedre på å invitere og inkludere pappa som en del av forberedelsene og "etterarbeidet" ved en graviditet og fødsel. Det er nok av fedre som føler seg "mindreverdige" når de tar ansvaret ved å møte opp på helsestasjonene. Her er det fortsatt en lang vei å gå. _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|