verdens beste pappa boken

Spørsmål fra organsisasjonen Liv Laga

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Andre ting / om VerdensBestePappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
snokleby
Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005

InnleggSkrevet: Søn Sep 14, 2008 8:36 am    Tittel: Spørsmål fra organsisasjonen Liv Laga Svar med Sitat

Hei,

Jeg videreformidler her et spørsmål fra organisasjonen Liv Laga. Fint om dere kan svare om dere har noen meninger om dette. Enten her, eller i en epost eller PM til meg, om dere ikke vil skrive det her.

Sitat:

Liv laga representerer brukerne i Nasjonalt råd for fødselsomsorg og Helse- og omsorgsdepartementet har bedt rådet svare på "Kan endring i ansvarsfordeling mellom spesialisthelsetjenesten og kommunehelsetjenesten gi et mer familievennlig barseltilbud, og i så fall hvordan?" *Det departementet vil vite, oversatt til normal norsk, er altså: kan helsestasjonene gjøre noe for at familien generelt og pappaen spesielt for ei bedre barseltid?*

Er f.eks. egne barselgrupper for fedre en god idé

Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006

InnleggSkrevet: Søn Sep 14, 2008 8:44 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg tror ikke "barselgruppe" i den forstand man har idag vil fungere for fedre. Jeg tviler på at det blir spesielt stort oppmøte.

Jeg har mer tro på forum (som dette) eller bare innsamling og distribusjon av telefon og e-postadresser (til de andre pappaene i "barselgruppa").

Enkleste er kanskje bare å dele ut en folder med www.verdensbestepappa.no Wink
Gnubel
Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007

InnleggSkrevet: Man Sep 15, 2008 8:36 am    Tittel: Svar med Sitat

Det er jo noen her inne som har organisert egne barselgrupper. Dere kaller det trilletur og pappatreff, men det er jo bare andre navn. Jeg tror jeg kunne hatt stor glede av å treffe andre nybakte fedre da jeg var fersk.
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006

InnleggSkrevet: Man Sep 15, 2008 8:48 am    Tittel: Svar med Sitat

Joa, men Barselgruppe i form av å møtes hos helsestasjonen tror jeg ikke blir noen stor suksess.

I arbeidstiden: Labert oppmøte siden det er "mye som skjer på jobb"

På kveldstid: Labert oppmøte fordi man skal alt mulig annet rart (og være hjemme med familien).

I Pappapermisjonen: Blir for det første for sent, og permisjonen tas jo ikke likt, slik at det blir vanskelig å samle en gruppe.

Man må bruke en ny innfallsvinkel for å få med pappaene, tror jeg.
Ost
Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006

InnleggSkrevet: Man Sep 15, 2008 9:29 am    Tittel: Svar med Sitat

Barseøgrupper for fedre er en ting, noe annet er hvordan helsestasjonene opptrer i form av informasjon og holdning til fedre.

Etter alle de innleggene jeg har lest her på forumet, og også noe egenerfaring, så mener jeg helsestasjonene bør bli langt bedre på å invitere og inkludere pappa som en del av forberedelsene og "etterarbeidet" ved en graviditet og fødsel. Det er nok av fedre som føler seg "mindreverdige" når de tar ansvaret ved å møte opp på helsestasjonene. Her er det fortsatt en lang vei å gå.
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Støtt organisasjonen Liv laga
Si din mening om pappaperm og mer
Hva kan helsestasjonene gjøre bedre?

Lignende diskusjoner:

Idiotisk spørsmål
Spørsmål fra tysk pappaside
Problemer eller spørsmål?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Andre ting / om VerdensBestePappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro