verdens beste pappa boken

Søknad om foreldrepenger (fedrekvoten)

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Pappapermisjon
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
daemroen

Ble Medlem: 08 Feb 2011

InnleggSkrevet: Tir Feb 08, 2011 4:00 pm    Tittel: Søknad om foreldrepenger (fedrekvoten) Svar med Sitat

Hei!

Fikk i dag vite fra NAV da jeg sendte inn inntektsdokumentasjon at jeg måtte søke om fedrekvote. Det er 3 uker siden permisjonen til mor gikk ut. Og jeg har da hatt permisjon (trodde jeg) i 3 uker.
Vi trodde at dette gikk automatisk, at min permisjon startet etter hennes sluttet, men nei, hun på nav sa at jeg kom til å miste 3 uker av permisjonen hvis jeg søkte i dag.

Har sett på nett at andre har fått brev fra nav om påminnelse på å søke, men det har ikke jeg sett noe til.

Men så titter jeg litt rundt på NAV sine hjemmesider. Under avsnittet "Hvordan søker du om foreldrepenger/fedrekvote?"

Sist i det avsnittet står det:

"Du får ikke foreldrepenger for lengre tid tilbake enn tre måneder før det tidspunktet søknaden ble mottatt."

Da kan da ikke dette være noe problem? Jeg er belaget på at jeg må vente lenge, men i følge denne teksten skal man jo ikke miste noe så lenge man søker innen 3 mnd.

Har noen her erfaringer med å sende søknaden for sent? Eventuelt, gikk alt bra?

Hilsen Marius
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

For sent ute med søknad om utsettelse
Nav åpner for ny behandling av fedrekvote-saker
Pappaperm etter samlivsbrudd

Lignende diskusjoner:

Mor studerer til Bergenstesten, far får ikke foreldrepenger.
Mor får ikke foreldrepenger, gradert permisjon til far?
Mistet jobben, forsatt foreldrepenger?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Pappapermisjon Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro