verdens beste pappa boken

Sliten førstegangsfar; jobb og deretter far på ettermiddagen

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
firsttimeFar

Ble Medlem: 23 Mar 2011

InnleggSkrevet: Søn Sep 25, 2011 7:34 pm    Tittel: Sliten førstegangsfar; jobb og deretter far på ettermiddagen Svar med Sitat

Kjenner meg sliten etter dag på jobb og være far etterpå. Mye slitasje i kropp og sinn. Er det bare meg som kjenner stresset i kroppen og frustrasjonen i hodet? Noen som har tips om restitusjon av skuldre og nakke? Mitt barn er 5 uker gammelt, mor har mammaperm.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
faxe

Ble Medlem: 23 Jan 2010

InnleggSkrevet: Søn Sep 25, 2011 8:29 pm    Tittel: Re: Sliten førstegangsfar; jobb og deretter far på ettermidd Svar med Sitat

firsttimeFar skrev:
Kjenner meg sliten etter dag på jobb og være far etterpå. Mye slitasje i kropp og sinn. Er det bare meg som kjenner stresset i kroppen og frustrasjonen i hodet? Noen som har tips om restitusjon av skuldre og nakke? Mitt barn er 5 uker gammelt, mor har mammaperm.

Du er ikke alene.
Hadde det på akkurat samme måte. Full jobb fra 07:30-16:30. Fulltidspappa fra 16:30-07:30. Dette tok jeg derimot på meg frivillig, for at mor skulle få tid til sine barn (som hun hadde med seg inn i forholdet) og sine sysler.
Stressnakke regner jeg med å få gjort noe med når guttungen flytter ut...Wink

Nå har jeg pappaperm, og er mer eller mindre pappa 24/7. Ikke mindre stressnakke av den grunn.....

Nei, fra (litt) fleip til fakta. Du bør prioritere å komme deg ut. En pils i ny og ne gjør godt for kropp og sjel (ja, det er lov selv om barnet er 5 uker). Eller en joggetur/annen trening. Eller andre fritidssysler. Velger du bort slike ting, så må du nok desverre regne med å leve med stressnakken en stund.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Laktose

Ble Medlem: 06 Mar 2009

InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2011 10:39 am    Tittel: Re: Sliten førstegangsfar; jobb og deretter far på ettermidd Svar med Sitat

faxe skrev:

Du bør prioritere å komme deg ut. En pils i ny og ne gjør godt for kropp og sjel (ja, det er lov selv om barnet er 5 uker). Eller en joggetur/annen trening. Eller andre fritidssysler.

Dette er viktig. En time for seg selv i ny og ne gjør underverker!
Til Toppen
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007

InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2011 8:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

akkurat slik hverdagn min har vært de siste 6 årene. jobb fra 07.00 til 16.00 så familie far resten.

Jeg driver jo aktivt som syklist og kobler helt ut alt annet når jeg setter meg på sykkel sete å tråkker i noen timer i uken. har lagt på ca 14 timer uken. og før dette var det 20 timer uken. men gjør noe du syntest er kjekt og gøy å får deg på helt andre tanker.. Smile
Til Toppen
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008

InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2011 1:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hadde det ikke vært for mine joggeturer på kvelden / før jobb på ettermiddagen (kid i bhg), hadde jeg tørnet helt. En time forann dataen mens maddammen ser på "crap"-tv er også en stor redning for mitt slitne sinn Wink

Mitt poeng her: Unn deg en liten time for deg selv regelmessig, men for all del kommuniser med din partner, slik at dere fordeler slikt gjevnt Wink Mammaen vil nok gjerne også "trekke litt luft" også Smile

Jenta vår er snart 2 1/2, og jeg sliter fortsatt med å "takle" det å ikke være "fri" lenger Smile he he

"And in the end, it’s not the years in your life that count. It’s the life in your years"
Til Toppen
Sylvan

Ble Medlem: 06 Jul 2008

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2011 7:40 am    Tittel: Svar med Sitat

Sånn her er det. Akkurat sånn. http://loldwell.com/?p=1573

En liten bismak av kjipt tror jeg alltid det vil være forbundet med å føle seg bundet til å leve for noen andre hele tiden. Men i bunn og grunn så gjør vi det jo med glede. Bare ikke absolutt hele tiden.
Harleypappan

Ble Medlem: 06 Okt 2011

InnleggSkrevet: Søn Okt 09, 2011 1:37 am    Tittel: Svar med Sitat

Det er bare å trøste seg med at det bare blir mer stress hvert år som gårSmile
Jeg har to barn, en gutt på 6 år og ei lita jente på 8 mnder, og jeg har pappaperm i 10 uker nå, og nyter hvert sekund! Lite tvil om at en 6 åring krever myye mer enn en baby;)
Så dere har noe å se frem til, spesielt når barna begynner på skole/sfo;)))
Til Toppen
dalnetslem
Moderator

Ble Medlem: 05 Okt 2005

InnleggSkrevet: Søn Okt 09, 2011 9:45 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har en 5 åring, og det er null stress, null slit, bare hyggelig. Så jeg må si meg helt uenig i at det kreves mer av meg nå enn når han var baby, da måtte man jo ned i kjelleren å hente krefter så og si hver dag. Men trening av noen form anbefales på det sterkeste.

Moderator.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
firsttimeFar

Ble Medlem: 23 Mar 2011

InnleggSkrevet: Man Okt 24, 2011 9:12 pm    Tittel: Takk for respons Svar med Sitat

Takk for all responsen. Hyggelig med støtte.
Til Toppen
Ninetta Bagarelli

Ble Medlem: 15 Nov 2011

InnleggSkrevet: Ons Nov 16, 2011 11:10 am    Tittel: Svar med Sitat

Veldig vanlig.....Smile
Mannen min har det på samme måte, og har akseptert at sånn er livet akkurat nå. Han er pappa med stor glede, og jeg kjenner ingen pappa som leker og koser seg så mye med barna som han.
MEN, hadde han ikke hatt muligheten til å trene hockey to ganger i uken, og jogge i helgene, hadde han tørnet fullstendig.

Man må finne seg sine pusterom, ingen bør ekstistere kun gjennom foreldrerollen. Det sliter på i lengden.
- Hilsen dum mamma og kone som gjør akkurat det....
Til Toppen
jerry

Ble Medlem: 14 Nov 2011

InnleggSkrevet: Tor Nov 17, 2011 12:01 am    Tittel: Svar med Sitat

Hvis du har mulighet til basseng eller noe slikt, hjelper det utroligt på kroppen da kan ungene og kose seg litt da på samme tid Smile

hvis aldern lar seg gjøre da.
Til Toppen
pAppaNorD
Moderator

Ble Medlem: 13 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Nov 17, 2011 3:52 pm    Tittel: Svar med Sitat

De første 8-12 ukene er jo som unntakstilstand å regne, så det er bare å holde ut! Om ikke lenge så stabiliserer søvnrytmen seg og du og mor kan kanskje få kveldene litt tilbake, iallefall innimellom.

Det kommer perioder jevnlig som kommer til å bli tøffe, men det oppveies kraftig av oppturene og gledene som barn gir oss voksne.

Lykke til!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Sliten og lei? Spill Quake 3 i nettleseren
Endring av samvær ved skolestart
Så lenge det er liv er det håp

Lignende diskusjoner:

Sliten Pappa!!
Blir "sliten og trøtt" når han ikke vil noe
Føler meg trøtt og sliten.....

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro