| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
firsttimeFar
Ble Medlem: 23 Mar 2011 Innlegg: 2
|
Skrevet: Søn Sep 25, 2011 7:34 pm Tittel: Sliten førstegangsfar; jobb og deretter far på ettermiddagen |
|
|
| Kjenner meg sliten etter dag på jobb og være far etterpå. Mye slitasje i kropp og sinn. Er det bare meg som kjenner stresset i kroppen og frustrasjonen i hodet? Noen som har tips om restitusjon av skuldre og nakke? Mitt barn er 5 uker gammelt, mor har mammaperm. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
faxe
Ble Medlem: 23 Jan 2010 Innlegg: 49 Bosted: Østfold
|
Skrevet: Søn Sep 25, 2011 8:29 pm Tittel: Re: Sliten førstegangsfar; jobb og deretter far på ettermidd |
|
|
| firsttimeFar skrev: | | Kjenner meg sliten etter dag på jobb og være far etterpå. Mye slitasje i kropp og sinn. Er det bare meg som kjenner stresset i kroppen og frustrasjonen i hodet? Noen som har tips om restitusjon av skuldre og nakke? Mitt barn er 5 uker gammelt, mor har mammaperm. |
Du er ikke alene.
Hadde det på akkurat samme måte. Full jobb fra 07:30-16:30. Fulltidspappa fra 16:30-07:30. Dette tok jeg derimot på meg frivillig, for at mor skulle få tid til sine barn (som hun hadde med seg inn i forholdet) og sine sysler.
Stressnakke regner jeg med å få gjort noe med når guttungen flytter ut...
Nå har jeg pappaperm, og er mer eller mindre pappa 24/7. Ikke mindre stressnakke av den grunn.....
Nei, fra (litt) fleip til fakta. Du bør prioritere å komme deg ut. En pils i ny og ne gjør godt for kropp og sjel (ja, det er lov selv om barnet er 5 uker). Eller en joggetur/annen trening. Eller andre fritidssysler. Velger du bort slike ting, så må du nok desverre regne med å leve med stressnakken en stund. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Laktose

Ble Medlem: 06 Mar 2009 Innlegg: 24 Bosted: Malmö
|
Skrevet: Man Sep 26, 2011 10:39 am Tittel: Re: Sliten førstegangsfar; jobb og deretter far på ettermidd |
|
|
| faxe skrev: |
Du bør prioritere å komme deg ut. En pils i ny og ne gjør godt for kropp og sjel (ja, det er lov selv om barnet er 5 uker). Eller en joggetur/annen trening. Eller andre fritidssysler. |
Dette er viktig. En time for seg selv i ny og ne gjør underverker! _________________ Far til Sigurd (Desember 2006) og Sol (Mai 2010)
-
Kaptein Skandinavia! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007 Innlegg: 833 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Man Sep 26, 2011 8:34 pm Tittel: |
|
|
akkurat slik hverdagn min har vært de siste 6 årene. jobb fra 07.00 til 16.00 så familie far resten.
Jeg driver jo aktivt som syklist og kobler helt ut alt annet når jeg setter meg på sykkel sete å tråkker i noen timer i uken. har lagt på ca 14 timer uken. og før dette var det 20 timer uken. men gjør noe du syntest er kjekt og gøy å får deg på helt andre tanker..  _________________ Tarzan 16.08.2005
Turbo 19.06.2008
Lynet 18.02.2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008 Innlegg: 145 Bosted: Østsiden Fredrikstad
|
Skrevet: Tir Sep 27, 2011 1:05 pm Tittel: |
|
|
Hadde det ikke vært for mine joggeturer på kvelden / før jobb på ettermiddagen (kid i bhg), hadde jeg tørnet helt. En time forann dataen mens maddammen ser på "crap"-tv er også en stor redning for mitt slitne sinn
Mitt poeng her: Unn deg en liten time for deg selv regelmessig, men for all del kommuniser med din partner, slik at dere fordeler slikt gjevnt Mammaen vil nok gjerne også "trekke litt luft" også
Jenta vår er snart 2 1/2, og jeg sliter fortsatt med å "takle" det å ikke være "fri" lenger he he _________________ Mvh
PappaLars , Pappa til Sprettert 20.05.2009
"And in the end, it’s not the years in your life that count. It’s the life in your years" |
|
| Til Toppen |
|
 |
Sylvan

Ble Medlem: 06 Jul 2008 Innlegg: 248 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Ons Sep 28, 2011 7:40 am Tittel: |
|
|
Sånn her er det. Akkurat sånn. http://loldwell.com/?p=1573
En liten bismak av kjipt tror jeg alltid det vil være forbundet med å føle seg bundet til å leve for noen andre hele tiden. Men i bunn og grunn så gjør vi det jo med glede. Bare ikke absolutt hele tiden. _________________ Pappa til Håvard (okt 2007) og Oda (sep 2010) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Harleypappan
Ble Medlem: 06 Okt 2011 Innlegg: 16
|
Skrevet: Søn Okt 09, 2011 1:37 am Tittel: |
|
|
Det er bare å trøste seg med at det bare blir mer stress hvert år som går
Jeg har to barn, en gutt på 6 år og ei lita jente på 8 mnder, og jeg har pappaperm i 10 uker nå, og nyter hvert sekund! Lite tvil om at en 6 åring krever myye mer enn en baby;)
Så dere har noe å se frem til, spesielt når barna begynner på skole/sfo;))) |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

Ble Medlem: 05 Okt 2005 Innlegg: 1574 Bosted: Nittedal
|
Skrevet: Søn Okt 09, 2011 9:45 pm Tittel: |
|
|
Jeg har en 5 åring, og det er null stress, null slit, bare hyggelig. Så jeg må si meg helt uenig i at det kreves mer av meg nå enn når han var baby, da måtte man jo ned i kjelleren å hente krefter så og si hver dag. Men trening av noen form anbefales på det sterkeste. _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
firsttimeFar
Ble Medlem: 23 Mar 2011 Innlegg: 2
|
Skrevet: Man Okt 24, 2011 9:12 pm Tittel: Takk for respons |
|
|
| Takk for all responsen. Hyggelig med støtte. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ninetta Bagarelli

Ble Medlem: 15 Nov 2011 Innlegg: 4
|
Skrevet: Ons Nov 16, 2011 11:10 am Tittel: |
|
|
Veldig vanlig.....
Mannen min har det på samme måte, og har akseptert at sånn er livet akkurat nå. Han er pappa med stor glede, og jeg kjenner ingen pappa som leker og koser seg så mye med barna som han.
MEN, hadde han ikke hatt muligheten til å trene hockey to ganger i uken, og jogge i helgene, hadde han tørnet fullstendig.
Man må finne seg sine pusterom, ingen bør ekstistere kun gjennom foreldrerollen. Det sliter på i lengden.
- Hilsen dum mamma og kone som gjør akkurat det.... |
|
| Til Toppen |
|
 |
jerry
Ble Medlem: 14 Nov 2011 Innlegg: 43
|
Skrevet: Tor Nov 17, 2011 12:01 am Tittel: |
|
|
Hvis du har mulighet til basseng eller noe slikt, hjelper det utroligt på kroppen da kan ungene og kose seg litt da på samme tid
hvis aldern lar seg gjøre da. |
|
| Til Toppen |
|
 |
pAppaNorD Moderator

Ble Medlem: 13 Mai 2008 Innlegg: 318 Bosted: Oppegård
|
Skrevet: Tor Nov 17, 2011 3:52 pm Tittel: |
|
|
De første 8-12 ukene er jo som unntakstilstand å regne, så det er bare å holde ut! Om ikke lenge så stabiliserer søvnrytmen seg og du og mor kan kanskje få kveldene litt tilbake, iallefall innimellom.
Det kommer perioder jevnlig som kommer til å bli tøffe, men det oppveies kraftig av oppturene og gledene som barn gir oss voksne.
Lykke til! _________________ Galskap? Det er å tilbringe et liv i sofaen...
Pappa til Cecilia 03.01.2009 & Sunniva, født 16.08.2011 <3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|