Vi har detektert at du kan bruke mobilversjonen av verdensbestepappa.no. Trykk her for å bruke mobilversjonen.
|
|
|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
RonnyKortgaard
Ble Medlem: 05 Mar 2010 Innlegg: 2
|
Skrevet: Fre Mar 05, 2010 1:20 pm Tittel: Skjønner ingenting av pappaperm regler :P hjelp? |
|
|
Hei og hå folkens:)
Jeg blir pappa for første gang med termin 2 Mai
Vi gleder oss kjempe masse:)
Men håpet noen av dere kunne hjulpet oss litt,
Lurer litt på hvordan vi skal gjøre dette med pappapermisjon...
Mor ønsker å ta lengst mulig med 80% utbetalt.
Jeg lurer da på om hvordan det da blir med mine 10 uker?
Kan mor ta sine 46(?) uker og jeg få mine 10 uker?
Evt hvor lenge før må man melde permisjon?
I tillegg er jeg VELDIG usikker i forhold til mine rettigheter med tanke på perm,
Fordi jeg begynte i ny jobb 1.03-10
Så som dere ser har jeg ikke jobbet her lenge
Veldig usikker på å begynne å mase om permisjon nå siden jeg har akkurat begynt her..
Hvor lenge kan man evt fordele 10(?) uker utover? noen sier til meg at jeg kan fordele de ut fram til ungen vår er 3år andre sier innen 1 år?
i tilleg da lurer jeg på hvordan det da blir med evt krav på ferie i tillegg?
Og utbetalinger?
Vil jo selfølgelig ha mest mulig tid med min nyfødte datter og selfølgelig få ut mest kr på det også
KOm på en ting til forresten: Hvordan står mine rettigheter i forhold til fødselspermisjon? siden jeg har ny jobb?
Jobber forresten i privat berdift. ( A/S firma)
Håper virkelig noen kan hjelpe meg her, da jeg blir totalt forvirra av nav...
Takker for evt svar:) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Fre Mar 05, 2010 2:56 pm Tittel: |
|
|
http://forum.verdensbestepappa.no/pappa-foedselspermisjon__noen_spoersmaal_fra_en_novise-4028.html
Du sier ikke noe om barnet er født enda?
Men i utgangspunktet har du krav på 10 uker uansett om du har begynt i ny jobb. Merk deg at du får 80% av 3g (tjener du over ca 400' blir det da ikke inkludert i beregningen).
Har du jobbet tidligere?
Du har krav på ferie, men ikke lønn i ferien - der er det feriepenger fra tidligere arbeidsgiver som i såfall skal gjelde. _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
RonnyKortgaard
Ble Medlem: 05 Mar 2010 Innlegg: 2
|
Skrevet: Fre Mar 05, 2010 3:01 pm Tittel: |
|
|
| HoboDan skrev: | http://forum.verdensbestepappa.no/pappa-foedselspermisjon__noen_spoersmaal_fra_en_novise-4028.html
Men i utgangspunktet har du krav på 10 uker uansett om du har begynt i ny jobb. Merk deg at du får 80% av 3g (tjener du over ca 400' blir det da ikke inkludert i beregningen).
Har du jobbet tidligere?
Du har krav på ferie, men ikke lønn i ferien - der er det feriepenger fra tidligere arbeidsgiver som i såfall skal gjelde. |
takk for svar;)
1
Skrev kansje ikke tydelig nok:P men har termin 2 mai 2010.
Ja jeg har hatt fast jobb på samme arbeidsplass de siste 10 år. bare fant meg en ny jobb pga jeg jobbet skift på min gamle jobb og ville heller jobbe 8-16 så det blir litt bedre med tanke på tid med familie
Hvor lenge før må jeg søke om perm da? hvor lenge fra barnet er født kan jeg da fordele ut permen på? |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Fre Mar 05, 2010 3:46 pm Tittel: |
|
|
Du bør jo gi beskjed til arbeidsgiver så snart du kan egentlig - lurt å sjekke slike ting som om de har betalt velferdspersmisjon i forbindelse med fødsel f.eks.
Søknad om permisjon bør inn før fødselen mener jeg å huske - men uansett før mor er ferdig med sin permisjon. Det var iallefall slik regelen var når jeg hadde permisjon (2006)
Og så må du ta ut de 10 ukene innen småen er fylt 3 år. _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjetilstr
Ble Medlem: 13 Mar 2010 Innlegg: 1
|
Skrevet: Tir Mar 16, 2010 4:18 pm Tittel: |
|
|
| RonnyKortgaard skrev: | | HoboDan skrev: | http://forum.verdensbestepappa.no/pappa-foedselspermisjon__noen_spoersmaal_fra_en_novise-4028.html
Har du jobbet tidligere?
Du har krav på ferie, men ikke lønn i ferien - der er det feriepenger fra tidligere arbeidsgiver som i såfall skal gjelde. |
takk for svar;)
1
Skrev kansje ikke tydelig nok:P men har termin 2 mai 2010.
Ja jeg har hatt fast jobb på samme arbeidsplass de siste 10 år. bare fant meg en ny jobb pga jeg jobbet skift på min gamle jobb og ville heller jobbe 8-16 så det blir litt bedre med tanke på tid med familie
Hvor lenge før må jeg søke om perm da? hvor lenge fra barnet er født kan jeg da fordele ut permen på? |
Så vidt jeg vet må du søke om perm senest tre måneder før permen skal begynne. Men de fleste arbeidsgivere setter nok pris på å få vite om slikt så tidlig som mulig, så de kan planlegge. Lykke til! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|
|
|
|
|
Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.