verdens beste pappa boken

Skifte nettleverandør

Gå til side 1, 2  Neste  
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Gadgets og leketøy
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
kjas
Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006

InnleggSkrevet: Ons Mar 21, 2007 9:13 am    Tittel: Skifte nettleverandør Svar med Sitat

Vi skal flytte til Tønsberg, og kvitter oss definitivt med BKK som nettleverandør. Kan det anbefales en leverandør som har gode priser, en fungerende service og ellers er snill og grei? Gjerne en lokal, om de vestfoldske har noen slike å anbefale.

Er ikke rare greiene vi trenger, lite opp- og nedlasting her, ikke spill eller noe slikt heller.

Noen?

Moderator på forumet, så husk reglene.

Gi Blod! Bli blodgiver.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Ons Mar 21, 2007 12:02 pm    Tittel: Svar med Sitat

Må være en lokal i såfall, for ingen av de riksdekkende har kundeservice å snakke om...

Styr unna Freewave forresten, de har kun betjent service mellom 8 og 16...

Moderator
Til Toppen
frankrp

Ble Medlem: 15 Mar 2006

InnleggSkrevet: Ons Mar 21, 2007 7:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vi har bare positive opplevelser med Telenor kundeservice. Men det kan jo komme av at jeg alltid er blid og hyggelig, selv når ting ikke går på første forsøket.

De er totalt overlegen de fleste andre leverandører på dette området! Dette er basert på egne erfaringer og tilbakemeldinger på forumet på hw.no.
ungfar22

Ble Medlem: 02 Aug 2006

InnleggSkrevet: Ons Mar 21, 2007 10:45 pm    Tittel: Svar med Sitat

frankrp skrev:
Vi har bare positive opplevelser med Telenor kundeservice. Men det kan jo komme av at jeg alltid er blid og hyggelig, selv når ting ikke går på første forsøket.

De er totalt overlegen de fleste andre leverandører på dette området! Dette er basert på egne erfaringer og tilbakemeldinger på forumet på hw.no.

bare synd at linjene og prisene dema suger...................
Til Toppen
Patman
Moderator

Ble Medlem: 24 Feb 2006

InnleggSkrevet: Tor Mar 22, 2007 8:30 am    Tittel: Svar med Sitat

ungfar22 skrev:
bare synd at linjene og prisene dema suger...................

Det var jo et konstruktivt innlegg...

Selv har jeg en lang årrekke benyttet meg av NextGentel (frem til jeg gikk over til Sandefjord Bredbånd). Jeg registrerer at en del klager over nivået på kundeservicen der, men selv har jeg aldri hatt behov for noe kundeservice siden linjene er stabile og eventuelle problemer hjemme fikser man selv. Prisene er fornuftige i forhold til mange andre. På Telepriser.no får du god oversikt over priser og hastigheter fra en lang rekke internett-tilbydere.

En kollega av meg bor forøvrig i Tønsberg og har "i alle år" brukt NGT uten nevneverdige problemer.

Forummoderator
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tor Mar 22, 2007 8:57 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg var lenge fornøyd med NGT, intil jeg oppdaget at jeg fikk langt dårligere leveranse enn hva jeg betalte for. Og da snakker vi 50% dårligere, minst.
Så sender de meg en ny ruter - som jeg må betale shipping på.
Men det funker heller ikke.
Så klager jeg igjen, og etter å ha oppdaget hva folk mener med lang ventetid - og samtidig holde på å gå på veggene fordi jeg hører de samme 20 sekundene med dårlig køntri repetert innimellom dårlige reklamesnutter i 30 minutter får jeg endelig snakke med en tekniker. Det viser seg at det er utstyret i sentralen min som er for gammelt. Og det betyr jo at jeg etter første året ikke hadde fått det jeg betalte for (3 av 4 år). Men er ikke mye vilje til å innrømme feil der i gården nei...

På den annen side, etter at jeg byttet til Freewave så oppdaget jeg at det faktisk er mulig med dårligere kundeservice...

Prisene til Telenor er jo helt ok, og båndbredden blitt mye bedre - men ettersom de er dyrere enn mange fordi de leverer den pakken sin, og jeg gir en lang dag i den pakken - så velger jeg heller andre leverandører...

Freewave åker ut når bindingstid er over, antar jeg prøver BKK neste gang.

Moderator
Til Toppen
fiskefinn

Ble Medlem: 31 Jul 2006

InnleggSkrevet: Tor Mar 22, 2007 9:10 am    Tittel: Svar med Sitat

Kanskje litt på sidelinjen dette men: Vil anbefale alle som har trøbbel med å få gjennomslag hos NGT til å si opp abb. Da kommer de løpende med en gang...
Jeg strevde og klaget i sikkert et halvt år på en faktura, kom ingen vei. Sa opp abb. for å gå over til Lyse. Da ringte de og det var ikke måte på hva de skulle finne på for å beholde meg som kunde...(nesten like ivrige som Telenor)...
ungfar22

InnleggSkrevet: Tor Mar 22, 2007 11:15 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har brukt ngt i snart 6 år og har bare positivt og si om de har vært i kontakt med kunde service mange ganger i forbindelse med oppgraderinger nedgraderinger og flytting, sendt flere ruttere frem og tilbake og alt har gått knirkefritt og hastighet i forhold til pris er det ikke mange som kan stille opp mot, har selv adsl2+ linjen dems nå med 20mb ned og 1 mb opp + gull pakken dems og betaler 469 kr i måneden......

Very Happy det er selskapet sitt det, mye bra i bergen både chess og ngt er KONGE hehehe
Til Toppen
Hansemann

InnleggSkrevet: Tor Mar 22, 2007 3:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

ungfar22 skrev:
Jeg har brukt ngt i snart 6 år og har bare positivt og si om de har vært i kontakt med kunde service mange ganger i forbindelse med oppgraderinger nedgraderinger og flytting, sendt flere ruttere frem og tilbake og alt har gått knirkefritt og hastighet i forhold til pris er det ikke mange som kan stille opp mot, har selv adsl2+ linjen dems nå med 20mb ned og 1 mb opp + gull pakken dems og betaler 469 kr i måneden......

Very Happy det er selskapet sitt det, mye bra i bergen både chess og ngt er KONGE hehehe

Nåja. Jeg er også en av de heldige som faktisk er fornøyde med NGT.

Vell..tildels. NAT`ing på speedtouchen de sender er helt jævlig. Måtte trikse fælt for å få acces utenifra til servern min.

MEN!!! Det mest irriterende med NGT er at hvis du må bytte ut routeren din så må du FA.E.SM.G (<-kryptert) betale porto selv. Uansett om de har sendt deg feil! Kjeftet fælt i telefonen men hjalp ikke en dritt.

Men intenetthastigheten min er jeg fornøyd med. 20 mbit for 550 (449?) i måneden er ikke ille.

Sist endret av Hansemann den Tor Mar 22, 2007 3:56 pm, endret 1 gang
Til Toppen
tzoid

Ble Medlem: 12 Jan 2007

InnleggSkrevet: Tor Mar 22, 2007 3:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er også blant de fornøyde kundene til NGT. Har hatt NGT i 5-6 år, først 4-5 år i Oslo, det siste året i Bergen. Ingen problemer med nettverket under de 3 flytteoperasjonene vi har hatt. Hadde noe fakturakrøll for en 3-4 år siden, og det løste seg etter en mail til adm.dir. Teknisk har alt fungert fra dag en, unntatt når lynet drepte ADSL-routeren. Men det laster jeg ikke NGT for. Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
kjas
Moderator

InnleggSkrevet: Tor Mar 22, 2007 9:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

Mitt forhold til NGT kunne jeg helt seriøst skrevet en liten roman om, det er rett og slett ikke aktuelt i mitt tilfelle. Makan til folk skal man lete lenge etter.

Jeg heller egentlig mer og mer mot Tele2, i en eller annen variant. Men takker for innlegg.

Gi Blod! Bli blodgiver.
Til Toppen
Knurr

Ble Medlem: 23 Jan 2007

InnleggSkrevet: Fre Mar 23, 2007 12:25 am    Tittel: Svar med Sitat

Har Tele2, og er fornøyd så langt... OK service og levering, stabil linje...
ungfar22

InnleggSkrevet: Fre Mar 23, 2007 12:37 am    Tittel: Svar med Sitat

Hansemann skrev:
ungfar22 skrev:

Nåja. Jeg er også en av de heldige som faktisk er fornøyde med NGT.

Vell..tildels. NAT`ing på speedtouchen de sender er helt jævlig. Måtte trikse fælt for å få acces utenifra til servern min.

MEN!!! Det mest irriterende med NGT er at hvis du må bytte ut routeren din så må du FA.E.SM.G (<-kryptert) betale porto selv. Uansett om de har sendt deg feil! Kjeftet fælt i telefonen men hjalp ikke en dritt.

Men intenetthastigheten min er jeg fornøyd med. 20 mbit for 550 (449?) i måneden er ikke ille.

virker hvordan folk opplever ngt har mye med saksbehamdler man får eller noe, har aldri måtte betale noe for sending til og fra med mine rutere. fått med ferdigfrankert returlapp.
Til Toppen
Balloo

Ble Medlem: 24 Apr 2006

InnleggSkrevet: Fre Mar 23, 2007 10:31 am    Tittel: Svar med Sitat

Har Tele2 og er veldig fornøyd både med kundeservice og stabil linje.
Hansemann

InnleggSkrevet: Fre Mar 23, 2007 11:47 am    Tittel: Svar med Sitat

ungfar22 skrev:
fått med ferdigfrankert returlapp.

De har sluttet med det fikk jeg høre. Jeg fikk også det fra firstmile når jeg var kunde der før de ble kjøpt opp av NGT.
ungfar22

InnleggSkrevet: Fre Mar 23, 2007 11:53 pm    Tittel: Svar med Sitat

fikk det senest i nov jeg, byttet ruter når jeg flyttet
Til Toppen
Hansemann

InnleggSkrevet: Lør Mar 24, 2007 7:26 am    Tittel: moh Svar med Sitat

Da bør dem ha byttet policy tilbake. For hvis de driver med forskjellbehandling så skal jeg ta en Bin Laden on their ass!!!!
ungfar22

InnleggSkrevet: Søn Mar 25, 2007 1:10 am    Tittel: Re: moh Svar med Sitat

Hansemann skrev:
Da bør dem ha byttet policy tilbake. For hvis de driver med forskjellbehandling så skal jeg ta en Bin Laden on their ass!!!!

finn hagla og dra og ta dem!!!!
Til Toppen
sunnmoring

Ble Medlem: 01 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tir Mar 27, 2007 11:10 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er og godt fornøyd med NGT, stort sett greit å komme i kontakt med support de få gangene jeg har hatt bruk for det Smile
Til Toppen
kjas
Moderator

InnleggSkrevet: Tir Mar 27, 2007 11:41 am    Tittel: Svar med Sitat

Og da er Tele2 bestilt, med installasjon dagen etter at vi flytter inn (så får vi håpe det holder).

Gi Blod! Bli blodgiver.
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Kastet ut av stellerom
Hold styr på barnet fra datamaskinen
Endring av privat skifte etter skilsmisse

Lignende diskusjoner:

Menn må få skifte på barna sine!
Gutten min spreller når jeg skal skifte bleie!
Skifte fordeler.....

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Gadgets og leketøy Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro