verdens beste pappa boken

Skal du vaksinere deg og familien?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  

Skal du/dere vaksineres?
JA, alle sammen!!
45%
 45%  [ 16 ]
JA, alle barna
8%
 8%  [ 3 ]
Kunn de voksne?
5%
 5%  [ 2 ]
Nei ingen
14%
 14%  [ 5 ]
Vet ikke
25%
 25%  [ 9 ]
Antall stemmer : 35

Av Innlegg
ungfar22

Ble Medlem: 02 Aug 2006

InnleggSkrevet: Fre Okt 23, 2009 11:22 pm    Tittel: Skal du vaksinere deg og familien? Svar med Sitat

hva har dere planer om og gjøre?

Grunner for og imot!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Sylvan

Ble Medlem: 06 Jul 2008

InnleggSkrevet: Lør Okt 24, 2009 10:50 am    Tittel: Svar med Sitat

Hos oss er både liten og stor allerede vaksinert mot sesonginfluensa, og skal vaksineres mot svineinfluensa så snart den er tilgjengelig. Ingen av oss har tid eller overskudd til å ligge syke. Hvis alle tre får sykdommen på separate tidspunkt utgjør det potensielt tre uker med sykefravær, noe som passer svært dårlig i en allerede presset økonomi.
ackrite

Ble Medlem: 24 Okt 2008

InnleggSkrevet: Søn Okt 25, 2009 5:03 pm    Tittel: Svar med Sitat

Gode gud, å den derre svine-influensaen er overdimensjonert til de grader a gitt...

Her har dere litt god lesning..

Ulveinfluensa
Brage Kingsrød Lavransson, 22.06.09, 05:32, 54cm, 4465gr. Jakten på total frihet... blogg
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Sylvan

InnleggSkrevet: Søn Okt 25, 2009 6:52 pm    Tittel: Svar med Sitat

ackrite skrev:
Gode gud, å den derre svine-influensaen er overdimensjonert til de grader a gitt...

Her har dere litt god lesning..

Nja. Jeg forstår ikke helt hvor Per Fugelli vil med den Ulveinfluensa-kronikken sin. Han begår et par store blemmer:

Han kritiserer folkehelseinstituttet (FHI) for å overdrevet faren ved influensaen, men dette er å rette baker for smed. Det er FHI sin jobb å være på vakt overfor trusler mot den norske folkehelsen. Skulle de ha latet som om influensaen ikke fantes? Skulle de sagt "neida, den blir sikkert ikke så farlig". Skulle de prøvd å skjule at data fra tidligere pandemier viser at nye influensatyper kan slå ut store deler av befolkningen på samme tid, samt ta livet av betydelig andel? Skulle de forsøkt å hysje ned at svineinfluensaen viste evne til å ramme også unge, friske individer, et tegn på at den var mer virulent enn tidligere influensatyper (som for det meste har rammet de skrøpelige og immunsvake)? Skal de allerede nå gå ut og si at faren er over, noe man på ingen måte vet? Tidligere pandemier har kommet i bølger av varierende alvorlighetsgrad, og dette kan svineinfluensaen også gjøre. Se for dere overskriftene i VG: "Dødsinfluensaen kommer! FHI sitter på rompa! Helsemyndighetene nekter deg vaksine!" Poenget er: media lager hype uansett hvordan myndighetene formulerer seg, det er sånn de selger aviser. FHI har etter min mening vært både tydelige og avmålte i sine uttalelser.

Han beskylder også FHI for å ha sløst med penger ved å bestille vaksinen. Vaksinen ble forhåndsbestilt i april, da influensaen var nyoppdaget, og bestillingen ble iverksatt i juli, da WHO oppgraderte pandemistatusen til nivå 6. FHI handlet ut fra tilgjengelige data og kalkyler som viste at oppmot 20-30% av befolkningen kunne kommet til å bli slått ut av sykdom på samme tid, noe som ville nesten lammet det norske samfunnet, og at en ukjent andel av dem også ville dø. Dette ville kostet det norske samfunnet adskillig mer enn det kostet å bestille vaksinen. At Fugelli sitter i etterkant og si at "jeg ville hatt litt mer is i magen" må være en eller annen slags ny rekord i etterpåklokskap. Det er som sagt også for tidlig å si hvor hardt pandemien kommer til å slå ut, vi er foreløpig bare på andre bølge.

Det som er virkelig kjipt er at vi nå betale dobbelt fordi folk som Fugelli og andre har klart å skremme 60% av befolkningen fra å ta vaksinen, slik at vi både må bære kostnadene til vaksinen og kostnadene forbundet med at en del av den uvaksinerte andelen av befolkningen kommer til å bli syke og dø. Det er det som utgjør sløsingen, spør du meg. Rævva samfunnsmedisin er det også.
dalnetslem
Moderator

Ble Medlem: 05 Okt 2005

InnleggSkrevet: Man Okt 26, 2009 9:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

Her i huset så skal sønnen vår vaksineres, kona skal vaksinere seg, og siden jeg for en stund siden hadde en influensa av de heftigere rett etter en london tur i sommer, så antar jeg at jeg har hatt den, og dropper det.

Moderator.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Pipemann

Ble Medlem: 14 Jan 2008

InnleggSkrevet: Tir Okt 27, 2009 9:45 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg står over.
Ønsker at kroppens immunforsvar skal jobbe selv.
Til Toppen
Sylvan

InnleggSkrevet: Tir Okt 27, 2009 9:55 am    Tittel: Svar med Sitat

Pipemann skrev:
Jeg står over.
Ønsker at kroppens immunforsvar skal jobbe selv.

Det er jo akkurat det en vaksine gjør, den utsetter deg for viruset (i inaktivert form) slik at ditt eget immunforsvar lærer seg å kjenne igjen viruset og kan gå direkte i gang med å angripe det hvis du senere skulle bli utsatt for det.
iFar v1

Ble Medlem: 15 Jan 2009

InnleggSkrevet: Ons Okt 28, 2009 8:30 am    Tittel: Svar med Sitat

ALLE (som kan) bør vaksinere seg!

De som IKKE vaksinerer seg er potensielle smittebærere og løper en stor fare for barna våre som ikke kan få vaksinen (under 6mnd).

Om ALLE tar vaksinen så er barna våre sikrere og det er vel det vi alle ønsker skal skje?

Til dere som er skeptiske til vaksinen pga bivirkninger: Tenk på barna våre! Vil du heller ofre barna enn å "risikere" å ta vaksinen?????

VAKSINER DERE NÅ! (eller, når dere får tildelt time av AS NORGE)
Til Toppen
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008

InnleggSkrevet: Søn Nov 22, 2009 10:27 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er vaksinert.
Min Samboer er vaksinert.
Min datter er IKKE vaksinert.

Mine grunner hvorfor min datter ikke er vaksinert:
1. Hovedgrunn: Alle bivirkninger og SENvirkninger er ikke kartlagt, så det er INGEN garanti for at barnet ikke får sykdommer\skader senere i livet.
2. Siden både min Samboer og Jeg har vaksinert oss, er mye av trusselen for å smitte barnet være borte, da vi ikke har viruset i kroppene.
3. Den siste smittefaren er da bakterier på Hender etc. Så ved meget meget god håndhygiene, og generelt fornuftig omgang med overdenen, regner vi med å ha en trygg Svinefri omgivelse for henne hjemme.
4. Vi har bedt besteforeldre vaksinere seg også.

Min datter er nå over 6måneder og hun er nå motakelig for vaksinen, å siden køene er nå voldsomt store, og det ikke er en stor fare for at pandemien går fullstendig amok, avstår jeg fra å vaksinere henne. iallefall til det blir nødvendig. Jeg skulle heller ønske jeg ikke hadde valget, at hun var for liten for det.

"And in the end, it’s not the years in your life that count. It’s the life in your years"
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Meslinger på fremmarsj
Hva snakkes det om på forumet?
delt / felles økonomi

Lignende diskusjoner:

Vil at mamma skal gjøre alt - og jeg får ikke lov til noe...
Gutten min spreller når jeg skal skifte bleie!
Hvem bestemmer i familien...

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro