|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Trex
Ble Medlem: 04 Okt 2009 Innlegg: 2 Bosted: Haugalandet
|
Skrevet: Søn Okt 04, 2009 10:46 pm Tittel: Sikkert ingen ny situasjon... |
|
|
Hei
Min story er vel sikkert ikke noe nytt, men må få "pratet" med likesinnede da jeg ikke har noen å gå til.
Sønnen min er nå 1 1/2 år og sef. verdens beste gutt som jeg er mektig stolt av.
Forholdet til moren tok slutt ca. 1/2 år ut i graviditeten som jeg i utgangspunktet var i mot da jeg syns det var helt feil å sette et liv til verden i ett så usikkert forhold som vi var i, noe jeg fikk rett i ang. forholdet vårt.
Det ble mye kranglig osv. den tiden. Jeg stillte likevel opp hver gang jeg kunne og fikk lov å være med til både lege, jordmord og sykehus. Jeg satt ved hennes side gjennom hele fødselen og bidro med det lille jeg kunne.
Jeg overnattet mye hos mor og sønn de første mnd. i hans liv. Overnattingne ble senere mere og mere sporadisk, noe jeg tok igjen på dagtid da jeg til nå har vært på besøk nesten hver dag, "lånt" han på dagtid osv. og stillt opp for moren hver eneste gang hun har villet ha fri eller har vært på jobb. Føler jeg har gjort så godt jeg kunne i den situasjonen vi er i og siden vi ikke bor sammen.
Nå i senere tid er moren begynnt å "nekte" meg å få ha sønnen min til tider. Det har hendt at jeg og sønn har kjørt hjem til mine foreldre og overnattet der, gøy for farmor og farfar også.
Det er noe som nå ikke faller helt i smak hos moren. Hun er begynnt sjeldnere og sjeldnere å
ringe meg når hun vil ha seg litt fri og jeg sitter igjen med en følelse av at annet samvær prøver hun inndirekte å sabotere da hun ofte har "planlagt" ting når hun vet jeg har fri osv.
Hun har nå konkludert med at jeg kan få ha guttungen en gang hver tredje helg, kanskje annenhver og en ettermiddag i uken. Har hun lov til dette, jeg er da for f*** faren?
Hvordan har dere andre det med fodeling av høytider som jul? Jeg spurte fint i tlf. i dag
om det var min gang å ha sønnen min siden hun hadde han i fjord jul, noe som hun blankt avviste siden jeg ikke hadde stillt opp og tok ansvar.
Takker for svar. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
tusjmann
Ble Medlem: 01 Jan 2006 Innlegg: 90
|
Skrevet: Søn Okt 11, 2009 6:13 pm Tittel: |
|
|
Hei!
Den første delen av historien din var jo veldig hyggelig lesning, det er ikke mange som får ta del i det! Samtidig så har du jo fått lagt ett veldig godt grunnlag for videre samvær med barnet ditt, det er flott!
Men situasjonen er på vei til å tilspisse seg (av ukjente grunner). Du sier lite om ting rundt situasjonen, uten at det trenger å være så veldig relevant (reisevei, bosted etv).
Men det som kommer veldig tydelig frem er at dere trenger en strukturert plan å forholde dere til, som gir trygghet og forutsigbarhet for alle tre parter.
Noen forslag til maler til en avtale finner du på aleneforeldreforeningen sine hjemmesider.
Det er høyst normalt dele høytider og ferier på to, annenhver nyttår, påske, jul. Halv sommerferie hver etc. I tillegg tli dette er annenhver helg og en en dag i uken mer eller mindre akseptert som MINSTEsamvær. Dette avhenger selvsagt av hvordan dette kan løses rent praktisk med reisevei f.eks. Ammer barnet enda, kan det også gi noen utfordringer, men det må ikke...
Klarer dere ikke å komme til enighet, så starter man ofte med en samtale sammen på familievernkontoret. Den er det du som initierer. Du kan også ringe de for å forhøre deg om ting rundt dette temaet. Det kan være variabel kompetanse der, men de kan også være veldig flinke.
Så, ta initiativ til å komme til enighet rundt en avtale du ser for deg er fornuftig. Kanskje du burde vurdere en opptrappingsplan(som avhenger litt av hvordan det har vært tiil nå)? Er det umulig å komme til samtale rundt temaet, eller at dere står for langt fra hverandre, så ta kontakt med familievernkontoret.
Lykke til, stå på! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|