Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden
Naviger og bli medlem

Siste artikler
Er ditt barnesete farlig? Tips til barnebursdag Delt bosted, 50/50
Verdens beste tv-pappaer Delt omsorg? Foreldreansvar for samboers barn
Foreldrestipend som student One Button Bob Attføring, arbeidsavklaringspenger og foreldrepenger

Samvær og foreldreansvar

Start Nytt Tema   Svar på Tema   RSS for emnet Del på facebook    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
nordfra

Ble Medlem: 23 Apr 2008

InnleggSkrevet: Søn Mai 25, 2008 4:09 pm    Tittel: Samvær og foreldreansvar Svar med Sitat

Hei, blir pappa i november. Bor ikke i lag med mora.
Har noen spørsmål ang foreldreansvar og samværsrett. Regner med at vi begge skal være ansvarlig for barnet men at barnet skal bo hos mor? Hvordan blir dette ang f.eks flytting ut av kommunen, viktige avgjørelser mht barnets fremtid? Vil jeg ha noe å si? Er det noe jeg ikke bør skrive under på? Vil jo gjerne ha så mye kontakt som mulig med barnet...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
ikkedonjohan

Ble Medlem: 11 Jun 2008

InnleggSkrevet: Ons Jun 11, 2008 9:53 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei
ikke for å fornærme deg eller for å være frekk, men var det her noe som egentlig skulle vært en våt flekk på lakenet?? Laughing
men seriøst, håper du har et veldig godt forhold til den vordende mor, og at hun ønsker at du skal stille opp, om du ikke har det for all del sørg for å få det... siden dere ikke bor sammen stiller du her, desverre, veldig svakt...(tror jeg da, om du ikke vet om morra er enten tilbakestående, har et STORT dopproblem, eller har psykiske problem)
barnet kommer i alle fall i begynnelsen til å bo hos mor, du må hele tiden vise interesse her, om du ikke gjør det er barnet "mammas". dette er jo pga amming+++ (jeg har ikke helt skjønt det der jeg, finnes mye godt på flasker også Wink )
stiller på litt usikker grunn her, men tror du kan få foreldreansvar, og du har vel da også krav på samvær... er jo ditt barn også, om du ønsker det her sterkt nok, ville jeg forhørt meg på et familierådkontor, de kan sikekrt gi deg hjelp over telefon, eventuellt ta kontakt med advokat, de har også peil på de reglene der.
håper jeg kunne være til litt hjelp i alle fall, lykke til i november! håper det løser seg for deg!!! Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
tusjmann

Ble Medlem: 01 Jan 2006

InnleggSkrevet: Ons Mar 04, 2009 11:43 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei!

Innlegget over her sier det meste som er fornuftig!
Ett godt forhold til moren er nøkkelen. Bo i nærheten en annen for seinere muligheter.

Du har krav på delt foreldreansvar (ikke Omsorg!), hvilket betyr at du har krav på all informasjon fra offentlige instanser, Skole/sykehus etc. Med andre ord, så har det ingen hensikt å sloss for dette enda.

Det eneste du skal signere, er for å bekrefte at du er pappen. Dette vil du vel bekrefte også Smile?

Håper virkelig mammaen er ålreit, og at dere klarer å snakke sammen. Selv med ett godt samarbeid, så må man tåle å være ganske langt bak i rekken når det gjelder samvær den første tiden, men det bedrer seg etterhvert.

Lykke til! Barn, selv bare med samvær er lykke Smile!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Utenlandsk far: miste foreldreansvaret?
Rett til samvær
Lav inntekt fører til mindre samvær med barna

Lignende diskusjoner:

Barns uttalelses rett om samvær
Utgifter/transport ved samvær
Samvær med nyfødt...

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
rss feed rss feed topics only