|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
nordfra
Ble Medlem: 23 Apr 2008 Innlegg: 5
|
Skrevet: Søn Mai 25, 2008 4:09 pm Tittel: Samvær og foreldreansvar |
|
|
Hei, blir pappa i november. Bor ikke i lag med mora.
Har noen spørsmål ang foreldreansvar og samværsrett. Regner med at vi begge skal være ansvarlig for barnet men at barnet skal bo hos mor? Hvordan blir dette ang f.eks flytting ut av kommunen, viktige avgjørelser mht barnets fremtid? Vil jeg ha noe å si? Er det noe jeg ikke bør skrive under på? Vil jo gjerne ha så mye kontakt som mulig med barnet... |
|
| Til Toppen |
|
 |
ikkedonjohan
Ble Medlem: 11 Jun 2008 Innlegg: 7
|
Skrevet: Ons Jun 11, 2008 9:53 pm Tittel: |
|
|
Hei
ikke for å fornærme deg eller for å være frekk, men var det her noe som egentlig skulle vært en våt flekk på lakenet??
men seriøst, håper du har et veldig godt forhold til den vordende mor, og at hun ønsker at du skal stille opp, om du ikke har det for all del sørg for å få det... siden dere ikke bor sammen stiller du her, desverre, veldig svakt...(tror jeg da, om du ikke vet om morra er enten tilbakestående, har et STORT dopproblem, eller har psykiske problem)
barnet kommer i alle fall i begynnelsen til å bo hos mor, du må hele tiden vise interesse her, om du ikke gjør det er barnet "mammas". dette er jo pga amming+++ (jeg har ikke helt skjønt det der jeg, finnes mye godt på flasker også )
stiller på litt usikker grunn her, men tror du kan få foreldreansvar, og du har vel da også krav på samvær... er jo ditt barn også, om du ønsker det her sterkt nok, ville jeg forhørt meg på et familierådkontor, de kan sikekrt gi deg hjelp over telefon, eventuellt ta kontakt med advokat, de har også peil på de reglene der.
håper jeg kunne være til litt hjelp i alle fall, lykke til i november! håper det løser seg for deg!!!  |
|
| Til Toppen |
|
 |
tusjmann
Ble Medlem: 01 Jan 2006 Innlegg: 66
|
Skrevet: Ons Mar 04, 2009 11:43 am Tittel: |
|
|
Hei!
Innlegget over her sier det meste som er fornuftig!
Ett godt forhold til moren er nøkkelen. Bo i nærheten en annen for seinere muligheter.
Du har krav på delt foreldreansvar (ikke Omsorg!), hvilket betyr at du har krav på all informasjon fra offentlige instanser, Skole/sykehus etc. Med andre ord, så har det ingen hensikt å sloss for dette enda.
Det eneste du skal signere, er for å bekrefte at du er pappen. Dette vil du vel bekrefte også ?
Håper virkelig mammaen er ålreit, og at dere klarer å snakke sammen. Selv med ett godt samarbeid, så må man tåle å være ganske langt bak i rekken når det gjelder samvær den første tiden, men det bedrer seg etterhvert.
Lykke til! Barn, selv bare med samvær er lykke ! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|