verdens beste pappa boken

Samtale om fordeling av samvær......igjen....

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Harleypappan

Ble Medlem: 06 Okt 2011

InnleggSkrevet: Lør Okt 08, 2011 5:20 pm    Tittel: Samtale om fordeling av samvær......igjen.... Svar med Sitat

Heisann!
Kan vel presentere meg kort siden jeg er fersk her inne!
Jeg er en mann på 34, samboer på 5. året med verdens beste dame, og har en datter på 8 mnder sammen med henne(har pappaperm), jeg har også en gutt på snart sju år fra tidligere ekteskap,som vi har 50/50 og delt bosted, en ordning vi har hatt siden han var 10 mnder.
Vi bor et kvarter kjøring fra hverandre.(min sønns barnemor og vi)Han går på skole 200 meter unna der de bor, siden skolen er på tur til byen der vi alle jobber.

I det siste har Bm til eldstemann begynnt å å uttrykke misnøye med at Jr ikke ser sine kompiser nok når han er hos oss og ønsker 2 dager ekstra samvær, slik at han da er bare 5 dager hver fjortende dag hos oss.

Hun(Bm) har samboer og han har også en sønn, som er 7 år, og han og min sønn er som brødre, han er også 50/50 hos dem og hans Bm.
Jr er hos dem fra mandag til mandag, men hans stebror er der fra fredag til fredag.

Vi bor litt uttpå landet, har ett koselig hus like ved skogen, med store friarealer og kort gangavstand til ett stoooooort boligfelt med barnehager og en stor og fin skole,med massevis av lekeplasser.
Sønnen min går på Heltids SFO å ser sine venner og klassekompiser ca 48 timer pr uke, og jeg mener derfor at det er viktigere at han holder kontakt med sine venner her hos oss når han er hos oss.
Derfor har jeg krevd at han skal få ha fritidsaktiviteter (allidrett) sammen med kompisene her hos oss, siden han har skole og SFO like ved der mor bor.
Dette nekter hun å gå med på , å mener at han skal ha Allidrett der han går på skole. Dette i tillegg til at hun mener at han skal være der mere enn hos oss.

Dette tror jeg kan bli en tøff runde hos Fam.vernkontoret, men jeg mener jeg bør ha mitt på det tørre for at jeg legger opp til barnets beste!
Jr har aldri uttrykt ønske om at han vil til mor når han er her, men han vil ofte komme hit litt tidligere enn avtalt, noe han selvfølgelig får lov til!
Han har heller aldri uttrykt at han savner vennene fra skolen på fritiden eller i helgene når han er her hos oss, men Bm påstår at han sier det til henne.

Hva synes dere om denne saken Question
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
hottentotten

Ble Medlem: 15 Okt 2011

InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2011 9:02 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei

Dette er aldri lett. Gutten er begynt å bli so gammal at han kan begynne å få ytre eigne meiningar, og bør også bli hørt i kva han meinar om saka (Kanskje familievern kontoret kan hjelpe der med nokon som er objektive (dei små vil gjærne glede både mor og far, og kan ofte være enige med begge to etter mi erfaring)).

Utifrå det du skriv, og som tidligare helgepappa må eg seie at det ser ut til at du har "ditt på det tørre"

Lykke til !
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
PIP

Ble Medlem: 29 Aug 2010

InnleggSkrevet: Man Feb 06, 2012 12:13 am    Tittel: Re: Samtale om fordeling av samvær......igjen.... Svar med Sitat

Harleypappan skrev:
Heisann!
Kan vel presentere meg kort siden jeg er fersk her inne!
Jeg er en mann på 34, samboer på 5. året med verdens beste dame, og har en datter på 8 mnder sammen med henne(har pappaperm), jeg har også en gutt på snart sju år fra tidligere ekteskap,som vi har 50/50 og delt bosted, en ordning vi har hatt siden han var 10 mnder.
Vi bor et kvarter kjøring fra hverandre.(min sønns barnemor og vi)Han går på skole 200 meter unna der de bor, siden skolen er på tur til byen der vi alle jobber.

I det siste har Bm til eldstemann begynnt å å uttrykke misnøye med at Jr ikke ser sine kompiser nok når han er hos oss og ønsker 2 dager ekstra samvær, slik at han da er bare 5 dager hver fjortende dag hos oss.

Hun(Bm) har samboer og han har også en sønn, som er 7 år, og han og min sønn er som brødre, han er også 50/50 hos dem og hans Bm.
Jr er hos dem fra mandag til mandag, men hans stebror er der fra fredag til fredag.

Vi bor litt uttpå landet, har ett koselig hus like ved skogen, med store friarealer og kort gangavstand til ett stoooooort boligfelt med barnehager og en stor og fin skole,med massevis av lekeplasser.
Sønnen min går på Heltids SFO å ser sine venner og klassekompiser ca 48 timer pr uke, og jeg mener derfor at det er viktigere at han holder kontakt med sine venner her hos oss når han er hos oss.
Derfor har jeg krevd at han skal få ha fritidsaktiviteter (allidrett) sammen med kompisene her hos oss, siden han har skole og SFO like ved der mor bor.
Dette nekter hun å gå med på , å mener at han skal ha Allidrett der han går på skole. Dette i tillegg til at hun mener at han skal være der mere enn hos oss.

Dette tror jeg kan bli en tøff runde hos Fam.vernkontoret, men jeg mener jeg bør ha mitt på det tørre for at jeg legger opp til barnets beste!
Jr har aldri uttrykt ønske om at han vil til mor når han er her, men han vil ofte komme hit litt tidligere enn avtalt, noe han selvfølgelig får lov til!
Han har heller aldri uttrykt at han savner vennene fra skolen på fritiden eller i helgene når han er her hos oss, men Bm påstår at han sier det til henne.

Hva synes dere om denne saken Question

Jeg tror ikke at det er smart å gå med på endring av den ordningen dere har. Hvis du går med på noe frivillig, så innrømmer du at hun har et viktigere hjem enn du har. I så tilfelle har du latt ting få bevege seg i hennes retning, og dat kan fort det ene ta det andre.

Mer viktig enn forholdet til stebroren og kompisene er vel at han får være mest mulig hos sin søster, slik at hun får knytte bånd til sin bror.
Svar med at det ville være naturlig at du ønsket å ha ham mer på grunn av henne.

Hvorfor synkroniseres ikke samværene, slik at han kan være hos moren samtidig som stebroren?

Får du unna møtet på FVK før han fyller 7, og får avsluttet denne saken innen det, så slipper du at han må få uttale seg, og evt mor kan manipulere ham.

Går du med på 36% løsningen (5/14) så er jo dette definert til å være mindre en det som NAV kvalifiserer til delt bosted (40%), og da er jo delt bosted det neste som ryker. Så hold fast på minimum 6 dager (42%).

Ville holdt på at dagens løsning er god, og om noe skulle endres, så må det være at han bor fast sammen sin søster.

Nylig ble det forresten avsagt dom på delt bosted, der moren gikk for hovedomsorgen på grunn av påstått dårligere omsorg fra fars side.

Dette ble ikke tatt til følge, og fortsatt delt bosted ble idømt.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Dilemma ovenfor NAV
Samværsordning når far er narkoman / rusmisbruker
Henting/levering i forbindelse med samvær

Lignende diskusjoner:

Samvær og sommerferie.
enige om samvær - uenige om når
Et generelt råd om fordeling ved samlivsbrudd

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro