|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
skazi
Ble Medlem: 30 Jun 2011 Innlegg: 1
|
Skrevet: Tor Jun 30, 2011 7:09 am Tittel: samlivsbrudd under graviditet |
|
|
Hei, har en liten jente på veg med ei på 18 år og jeg er 23.
Denne vesle jenta var ikke planlagt positiv test fikk vi etter påske. og idag er hun 3,5 mnd på veg.
For 1,5 mnd siden ble det slutt mellom oss, før og litt etter støttet jeg henne å ga kjærlighet å prøvde så godt jeg kunne å fortelle henne at jeg ikke gikk bak hennes rygg og ikke ga faen i verken hun eller barnet.
Hun ville ikke lytte på hva jeg hadde og si å fortelle, har vert krangel hver eneste dag siden, tror vi har hatt 4-5 gode dager sammen etter bruddet.
Etter mye utskjelling fra hun og dritt snakk om min familie inkludert min egen far som døde da jeg var 2 år og truing om å ikke få ha ungen min før den er 1 år osv gikk det over mine grenser, jeg åpnet kjeften igjen og sa hun ikke burde ha sluttet og få psykriatisk hjelp, på en facebook status såklart, der det sto, "noen som har lyst og vermed meg på ultralyd neste uke og finne ut kjønnet på babyen"... Selvfølgelig fikk jeg helt vondt i sjela av og lese dette i og med hun hadde truet meg med at jeg ikke skulle få blimed på noen ting når d gjalt ungen. Hun ble meget sint når jeg gjorde dette og sa jeg skulle holde meg borte fra hennes liv for altid, men etter det hun har slengt til meg uten jeg har vert frekk på noen måter vil jeg si at det jeg sa bare var klogt (utenom og gjøre det offentlig da)! Neste uke kom, og jeg hadde klart og overtale henne til og få bli meg på UL (som var sist tirsdag) og dette var kjempestas, vi ble begge glade over for lille vesla. Men dette varte ikke lenger en til dagen etter da hun hadde plutselig funnet ut at hun ville ikke ha noe med meg og gjør for hun ble "såra" og jeg hadde ikke brydd meg under hele svangerskapet og bare dratt henne ned i driten. Ble litt diskusjon ut av dette og jeg sa hun hadde bedt meg holde meg vekke 100 ganger og det gjor jeg men hun fortsatte å ringe meg å skjelle meg ut å ver sjalu osv. (?) Når jeg har prøvd så lenge og forklare å sakt jeg vil ikke noe annet en å få til en familie isammen å hun slenger i trynet mitt at jeg skal ikke ha noe med henne og gjør å ungen kan jeg se langt etter i og med hun skal ha henne hjemme hvertal 1 år pga amming osv, og jeg kan jo ikke få treffe henne om mora ikke vil før det sier hun? Har ingen peiling på hva jeg skal gjøre med dette nå som hun har klart å få mora imot meg (hun har altid digga meg) legen og jordmora sier hun bør holde seg vekke osv. Er akuratt som om hun nyter denne makten at jeg skal gjøre alt hun sier å hun gjør som hun vil. Nå er jeg meldt ut fra hennes familie og hun skal aldri se meg igjen. Tiligst i natt ringte hun og klarte fortelle meg kor jævlig jeg hadde vert og når jeg skulle lære å alt var ikke bare hennes feil å hylte og skreik, dette hørte mora hennes og kom og tok fra henne mobilen og ba meg om og holde meg til helvette unna deres familie og jeg hadde ikke støttet hun noen ting mente mora hennes også, (etter hennes historier om meg så kan jeg forstå hun er sinna). Nå vil ingen av dem høre fra meg og her sitter jeg igjen knust og lurer på hva jeg skal gjøre, hun kommer nokk til og bruke mot meg at jeg ikke har vert der hele svangerskapet når fødselen kommer fordi om de har bedt meg om og holde meg borte.
Tingen er at hun gravide har fått diagnosen AdHd for 1 mnd siden og sa nei takk til mer behandling hos overlege som hadde mistanke om kansje diagnosen Bipolar også pga overlege med delte dette til fastlegen, da hun fryktet barnevernet O.l kunne komme i bildet med ting som feilet henne.
Alle som kjenner meg vet at jeg ville få til en god familie med henne, men alle hun kjenner derimot hører på hun og samtykker pga hun forteller ikke hele historiene om alt så har skjedd inkludert mora/lege/jordmor som nevnt tiligere. Trenger gode tips om hva jeg bør gjøre i dette tilfellet? Har ikke lyst og bruke hennes diagnoser og fortid imot henne pga det er jo hennes barn også, for det om hun oppfører seg så jeg ikke er far til barnet i d hele.. Om jeg kansje kan få til 50/50 når ungen er 1 år eller noe?
Burde vel ver en fordel at jeg har jobb, egen leilighet og ingen diagnoser i motsetning til hun ?
PS: mangler mye i dette innlegget så har skjedd så er det noen spm, er det bare og spør ! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
lekebamse
Ble Medlem: 30 Des 2010 Innlegg: 77
|
Skrevet: Fre Jul 01, 2011 4:44 pm Tittel: |
|
|
Du er sikkert i same situasjon som meg. Eg trur også min eks sliter med følelesmessig personlegheitsforstyrrelse og det gjer det svært konfliktfylt og samarbeid er heilt umogleg.
Du må bare få deg advokat og stevne ho til retten. Personar med personlegheitsforstyrrelse er SVÆRT SVÆRT skadeleg for barn! Du kan lese om barn fortelje om sine foreldre på ein nettside som heiter morild https://www.morild.org/ Det finnes også mykje litteratur om dette, anbefaler boka Barn i risiko.
Vegen du tar er svært tung, du må vere tøff mot ho, og forklare deg på ein måte der du stiller deg svært kritisk til henna omsorgsevne samtidig som du synes synd på ho. Til vil få sakskynding mot deg og du må bare håpe at sakskyndig vil eventuelt snu og tru på deg jo meir sakskyndig får satt seg inn i sakens kjerne. Du må be om vurdering klasse 3.
Få deg advokat og forklar situasjonen der. |
|
| Til Toppen |
|
 |
lekebamse
Ble Medlem: 30 Des 2010 Innlegg: 77
|
Skrevet: Fre Jul 01, 2011 4:47 pm Tittel: |
|
|
| Etter å ha lest ein gong til. Så ser eg også at mora til din eks også er vanskeleg. Eg anbefaler å lese litt om tilknytningsstiler, for dei med tilknytningsstil C utviklar ofte emosjonell personlegheitsforstyrrelse. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|