verdens beste pappa boken

samlivsbrudd og det har klikket for mor...

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
far_til_4

Ble Medlem: 04 Aug 2011

InnleggSkrevet: Tor Aug 04, 2011 1:22 pm    Tittel: samlivsbrudd og det har klikket for mor... Svar med Sitat

Jeg skal prøve og være kort.. men det er vanskelig..
jeg går fra samboeren min etter et forhold som har var i over 20 år. jeg har funnet en ny, hun er forbanna. grunnen er fordi hun har vært en manipulerende, til tider slem og kontrollerende samboer, og jeg har vært i andre rekke så lenge at jeg også har krav på et lykkelig liv. dette er uproblematisk bortsett fra at hun klikker. men det problematiske er at vi har 4 barn sammen.. på 11 8 og 2 på 5..

jeg vil selvfølgelig kreve litt delt bosted, 50/50 og at vi har barna våre slik at vi har 2 på hver, og ungår bidrag, og at vi BEGGE kan få noe ut av systemet.

men hun klikker.. det er jeg som velger og forlate familien sier hun, selv om det er helle jeg forlater, ikke mine 4 flotte barn!

hun prøver og umyndiggjøre samboeravtalen, da hun ikke har råd til og kjøpe meg ut av huset, som hun eier mer i en meg. hun kommer fra en økonomisk godt stilt familie, slik at hun får masse penger av sin mor, som ikke står i selvangivelsen, og har inntekt på 9000.. jeg har 530000,-..
og vil gjøre alt som finnes for at jeg skal ha barna minst mulig, og betale mest mulig i bidrag. selvfølgelig IKKE til barnas beste.

nå skal det også sies at hun har stor formue, eier mest av huset, men har lav inntekt. derfor skal jeg straffes som tjener penger og har brukt alt på mine 4 barn og henne? stått for alle regninger og alt som er i og "drifte huset" i masser av år. for at hun ikke har jobbet. nå er de minste 5 og skal begynne på skoen så nå må hun jo jobbe....

men fra nav sin syke kalkulator så viser det seg at men det samværet hun vil gi meg, dvs max en uke pr mnd. må jeg betale 14.000,- pr mnd i bidrag til henne, noe hun garantert IKKE bruker opp på barna.
men gudsjelov er det en regel som sier aldri mer en 25% av brutto lønn, men alikevel blir det 11.500,- pr mnd for og nesten ikke se barna sine.
går vi for 50/50 , delt bosted, og delt omsorgsrett så faller bidraget bort, og vi kan få støtte og hjelp begge to, men det er ikke TALE om...

dvs. at til "barnas beste" har jeg ikke engang råd til og kjøpe et sted og bo, siden hun skal ha alle penga mine. hun som har masser av det fra før.

det sto et eller annet sted at formue også skal inn i beregning til bidrag, men er det bare min formue som er den skadelidende? jeg føler meg så inn i granskauen diskrimenert da hun får masse penger av sin mor, som ikke vises frem i noe offentlig papir desverre.. så hun eier huset og er rik, men i selvangivelsen er jeg den rike.. tro det den som kan..

jeg kommer til og gå steinhardt ut, og kreve 50/50 og delt omsorgsrett delt bosted og null bidrag. jeg får ta gutta, hun jentene, så sørger vi for 2 hver. og de bor hos oss en uke av gangen samtlige.

er jeg på jordet her, eller har jeg en sak jeg kan bruke? vil så gjerne ha gode råd fra dere der ute som er i samme situasjon...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
jens

Ble Medlem: 11 Jan 2011

InnleggSkrevet: Tor Aug 04, 2011 4:42 pm    Tittel: Re: samlivsbrudd og det har klikket for mor... Svar med Sitat

far_til_4 skrev:
Jeg skal prøve og være kort.. men det er vanskelig..
jeg går fra samboeren min etter et forhold som har var i over 20 år. jeg har funnet en ny, hun er forbanna. grunnen er fordi hun har vært en manipulerende, til tider slem og kontrollerende samboer, og jeg har vært i andre rekke så lenge at jeg også har krav på et lykkelig liv. dette er uproblematisk bortsett fra at hun klikker. men det problematiske er at vi har 4 barn sammen.. på 11 8 og 2 på 5..

Tror det er lurt å holde dine følesler utenfor når du tar det henne og hennes advoktat. Snakk med din advokat om dette. Hold deg til fakta.

jeg vil selvfølgelig kreve litt delt bosted, 50/50 og at vi har barna våre slik at vi har 2 på hver, og ungår bidrag, og at vi BEGGE kan få noe ut av systemet.

Har dere 50/50 delt bosted og forskjell i inntekt kan det kreves noe som heter nettobidrag. Det er barnebidrag regnet ut på en litt annnen måte enn vanlig måte. Søk det opp kan du lese om dette.

Hei. Delt bosted fører ikke til offentlig støtteordninger.Alle ordninger borfaller da bortsett fra en ektra barnetrygd og skattekl.2 for den som har barn registrert i folkeregister. Samvær 50/50 fører ikke til overgangsstønad. Det må visst være minst 60/40 til den som skal få overgangsstønad.Noen plasser 65/35.
Har dere bosted på eks.2 barn hver blir dere begge som enslige forsørgere å regne. Overgangsstnad regnes på samværsandel og inntekt.

men hun klikker.. det er jeg som velger og forlate familien sier hun, selv om det er helle jeg forlater, ikke mine 4 flotte barn!

hun prøver og umyndiggjøre samboeravtalen, da hun ikke har råd til og kjøpe meg ut av huset, som hun eier mer i en meg. hun kommer fra en økonomisk godt stilt familie, slik at hun får masse penger av sin mor, som ikke står i selvangivelsen, og har inntekt på 9000.. jeg har 530000,-..
og vil gjøre alt som finnes for at jeg skal ha barna minst mulig, og betale mest mulig i bidrag. selvfølgelig IKKE til barnas beste.

Deling av felles bolig går på eierandel. Det du har brukt i forbruksting blir vansklelig å få noe for. Men er det du som eier vaskemaskin,tv etc. det er ditt når dere er samboere hvis dere ikke har en avtale om at dette er felles. Har du kvitteringer, eller kan dokumentere at de er overført fra din konto stiller du godt der.
Skal du kjøpe henne ut og hun eier 55/45 må du kjøpe ut hennes 55 prosent andel. Det er vanlig å benytte takst eller om marked er dårlig salgspris.

nå skal det også sies at hun har stor formue, eier mest av huset, men har lav inntekt. derfor skal jeg straffes som tjener penger og har brukt alt på mine 4 barn og henne? stått for alle regninger og alt som er i og "drifte huset" i masser av år. for at hun ikke har jobbet. nå er de minste 5 og skal begynne på skoen så nå må hun jo jobbe....

Hun skal minst regnes 80 prosent av tenkt inntekt trygd for henne når barn er over 1 år. Dette kan du kreve ovenfor nav om hun er arbeidsfør. Har hun forutsetninger til å ha en jobb som gir 400 000 kan du kreve at hun har inntekt 80 prosent av 400 000. Men du mase på dette ovenfor nav tror jeg. Skolegang regnes som jobb her.
Du kan selv gå ned til 80 prosents jobb uten at nav sier noe på dette. Dette blir da ditt grunnlag for barnebidrag.

men fra nav sin syke kalkulator så viser det seg at men det samværet hun vil gi meg, dvs max en uke pr mnd. må jeg betale 14.000,- pr mnd i bidrag til henne, noe hun garantert IKKE bruker opp på barna.
men gudsjelov er det en regel som sier aldri mer en 25% av brutto lønn, men alikevel blir det 11.500,- pr mnd for og nesten ikke se barna sine.
går vi for 50/50 , delt bosted, og delt omsorgsrett så faller bidraget bort, og vi kan få støtte og hjelp begge to, men det er ikke TALE om...

Når det gjelder formue skal den regnes med i barnebidraget. Dette må du ta med nav. Du må snakke med noen som kan dette hos nav. Når det gjelder maks bidrag kan det hende at du uansett kommer på 11.500 selv om hennes formue taes med. Skulle du komme opp på 12000 med hennes formue medregnet vil det fremdeles bli 11500. Men det er viktig du får med hennes formue pga.du vil få dette med når hun får inntekt senere.
Som sagt småbarn over 1 år gir ikke fritak fra å jobbe.

Et tips, ikke jobb overtid før barnebidrag regnes ut. Dette taes med i grunnlag. Hele året regnes med, samt 3 siste mnd. Få ned inntekten din. Utsett bonusutbetalinger om du kan.

dvs. at til "barnas beste" har jeg ikke engang råd til og kjøpe et sted og bo, siden hun skal ha alle penga mine. hun som har masser av det fra før.

det sto et eller annet sted at formue også skal inn i beregning til bidrag, men er det bare min formue som er den skadelidende? jeg føler meg så inn i granskauen diskrimenert da hun får masse penger av sin mor, som ikke vises frem i noe offentlig papir desverre.. så hun eier huset og er rik, men i selvangivelsen er jeg den rike.. tro det den som kan..

jeg kommer til og gå steinhardt ut, og kreve 50/50 og delt omsorgsrett delt bosted og null bidrag. jeg får ta gutta, hun jentene, så sørger vi for 2 hver. og de bor hos oss en uke av gangen samtlige.

Når det gjelder barn under 7 år og under 3 år favoriserer dette mor. Dette pga. gamle rapporter som brukes der barn er mest knyttet til mor. Noen mener også det er uheldig med skiftende bosted på små barn, at de har vanskelig å forholde seg til det. Dette er i endring men tar tid.

Når det gjelder avtale på delt bosted kan den andre forlelder ikke flytte med barn. Når det eks. er 50/50 samvær kan den som har bosted flytte med barn.
Har dere bosted på 2 barn hver kan den dere begge flytte med de av barna dere har bosted på.

er jeg på jordet her, eller har jeg en sak jeg kan bruke? vil så gjerne ha gode råd fra dere der ute som er i samme situasjon...

[b]Har det ikke vært lurt med advokat innen fagområdet?
Tror du trenger det,kan være en god investeringe som du ikke har råd å la være. Når det gjelder mor uten inntekt får hun nok fri advokat pga. inntekt og kan kjøre saken helt ut uten kostnader
.
Dere er også pålagt mekling med barn under 16 år. Blir dere ikke eninge kan hvar av dere kreve nye mekling. Det kan også skives meklingsatteast selv om dere ikke er enige om samvær med barn. Meklingsattest kreves videre i rettssystemet. Delt bsoted blir ikke dømt ofte i retten.
Foreslår du leser barnelova, navs nettsider, folketrygdelova.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Hvem skal ha hva?
Flere vil dele likt mellom far og mor
Tilbake betaling etter samlivsbrudd

Lignende diskusjoner:

Et generelt råd om fordeling ved samlivsbrudd
samlivsbrudd under graviditet
Introdusere ny kjæreste etter samlivsbrudd

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro