verdens beste pappa boken

Rutiner rundt soving på dagen?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Pappskalle

Ble Medlem: 10 Jan 2011

InnleggSkrevet: Man Mai 23, 2011 3:32 pm    Tittel: Rutiner rundt soving på dagen? Svar med Sitat

Hei.

Jr i huset er nå ganske straks ett år gammel, og har rimelig konsekvent siden 4-5 mnd alder eller sånn, våknet på slaget kl 06.00. Nå de siste ukene har klokken drøyet til halv syv, syv, og i visse tilfeller helt oppimot kl åtte.. Han har fast leggetid, i seng innen 19.00 hver kveld, og sover stort sett kl 19.30.

Ettersom han begynte og sove noe lenger på morgenen, ble det litt dårlig med tid til begge powernapene han har pleid og ha på dagen. En på morgenen, og en tidlig på ettermiddagen har han pleid og ha.
Som en konsekvens av det prøvde jeg forrige uke og holde han oppe til midt utpå dagen, la han sove noen timer, og så holde han våken til han skulle legge seg igjen, noe som så ut til og fungere sånn noenlunde. Han fikk jo selvfølgelig litt kortere lunte enn vanlig ettersom timene gikk, men regnet med dette var en tilvenningssak, ettersom han hadde pleid og få sove da..

Fortalte dette til mor når hun kom og skulle hente han for helgen, og du kan si jeg fikk passet påskrevet. Dette var på kanten til barnemishandling og holde han våken når han var så trøtt, o.s.v, og de måtte bli mye eldre før de kunne ha bare en lur på dagen.. Shocked

Ettersom jeg helt ærlig ikke har peiling, men ut ifra de jeg har snakket med har jeg fått høre at i ett års alderen er det ikke uvanlig og bare sove en gang, så derfor tenkte jeg og høre med ekspertene her inne..

Er det for tidlig og gå over til en lur på dagen ved ca 1 år, eller er det bare grunnet tilvenningen at han var litt ekstra grinete de dagene jeg prøvde i forrige uke, ettersom han er vant til og sove på de tidene Question Question
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
fuzzy76

Ble Medlem: 09 Sep 2007

InnleggSkrevet: Man Mai 23, 2011 5:40 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vår kar hadde bare 1 lur pr dag fra han var rundt året ihvertfall...
kjas
Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006

InnleggSkrevet: Man Mai 23, 2011 5:46 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det varierer vel fra unge til unge, men begge ungene mine har gått ned til en blund på dagtid i ettårsalderen. Ble helt feil å holde på to, gikk utover nattesøvnen.

Poenget er at søvnbehov og -mønster endrer seg etter hvert som ungen blir eldre, spiser annerledes, begynner i barnehage etc.

Moderator på forumet, så husk reglene.

Gi Blod! Bli blodgiver.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007

InnleggSkrevet: Man Mai 23, 2011 8:45 pm    Tittel: Svar med Sitat

her i huset har minste mann på nå rett over 1 år sovet bare en lur på dagtid siden han var 6mnd. han står alltid opp 06.00 og er klar for sengen på dagtid i 12.00 tiden så sover han alt mellom 1 - 3 timer så er det natta igjen 18.30.. men unger er jo forskjellig alle mann.. slev voksne folk er jo forskjellig.. Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Mest diskutert i uke 21
10 ting som gjør livet med barn lettere
HCG nivå etter spontanabort

Lignende diskusjoner:

Meny for dagen for en tass på 4 mnd?
Noen som har gode tips til soving,mating,skifting etc?
For lite soving på 2 mnd gammel baby?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro