Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden
Naviger og bli medlem

Siste artikler
Delt bosted, 50/50 Verdens beste tv-pappaer Delt omsorg?
Foreldreansvar for samboers barn Foreldrestipend som student One Button Bob
Attføring, arbeidsavklaringspenger og foreldrepenger Uenige om barnebidrag ved delt omsorg Mor flytter

Redd for alt .

Start Nytt Tema   Svar på Tema   RSS for emnet Del på facebook    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Ung 21

Ble Medlem: 18 Mar 2009

InnleggSkrevet: Ons Mar 18, 2009 3:35 am    Tittel: Redd for alt . Svar med Sitat

Hei.

Skal bli pappa til tvillinger i august,
Synes det er storartet, men det kommer selvfølgelig en del bekymringer i tillegg, men noe jeg har merket med meg selv, er at siden jeg fikk vite at jeg skulle bli far, har jeg blitt redd for det meste,, eller ikke redd,, men mere forsiktig med alt jeg gjør. Før gjorde jeg alt uten den minste bekymring.

Jeg driver med litt kampsort, og jeg har merket at jeg på en måte har blitt litt " pysete " på treningene, at jeg på en måte trekker meg tilbake hele tiden, i stede for å gi alt, og det er generelt ellers også, jeg merker det når jeg er ute på på byen med venner også, før var jeg den som, på en måte var den " tøffeste" i gjengen, men nå er jeg helt tilbake trukken. Samme når det gjelder jobb, jeg jobber som matros på en båt, og jeg har aldrig vært redd for å klatre i mastren, eller på rekken av en båt, men nå tenker jeg meg to ganger om for hver gang jeg går fra båten og i land.

Er det normalt at man blir " redd " for det meste, når man skal bli far ?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Attpåklatten

Ble Medlem: 15 Mar 2009

InnleggSkrevet: Ons Mar 18, 2009 7:32 am    Tittel: Svar med Sitat

Slapp av. Dette er helt naturlig.
Jeg er sikker på at alle her inne har merket den ansvarsfølelsen du snakker om.
Du har funnet ut at, i nær fremtid, vil du ha to små mennesker av ditt kjøtt og blod som er totalt avhengige deg (og mor).
Forsiktigheten og ansvarsfølelsen blir garantert ikke mindre den dagen du får hilse på tvillingene dine. Du vil merke det på fler områder enn de du allerede har nevnt; tenker to ganger til før du kjører forbi den sinka som ligger foran deg i traffikken, tar taxi hjem fra by'n istedet for å gå, drikker ett par pils mindre enn "alle andre", velger en litt lettere trasse' i slalomløypa hvis du ikke er helt sikker på at du fikser den du hadde sett deg ut... Lista er uendelig!
Du tenker helt anderldes fordi du har ett naturlig ønske om å alltid kunne være der og ta deg av barna dine.
Husk bare at du ikke slutter med det du synes er morro. Du må ha det godt med deg selv for å være god mot andre!
Lykke til! Du har en fantastisk tid i vente.
Strand

Ble Medlem: 17 Nov 2007

InnleggSkrevet: Ons Mar 18, 2009 8:09 pm    Tittel: Svar med Sitat

Dette eer nok helt normalt ja Wink
klart når du har det liggende over pannen at du snart skal få 2 sneiper som trenger en frisk og rask pappa som kan leke, skifte bleier, mate, ja listen er lang, så begynner nok de fleste og ta det litt mere med ro Wink
undertegnede var også av den typen som gikk sist hjem fra byen, hadde alltid nash, drakk mest øl, ja, gjore alt som kunne gjøres, men den dagen madammen viste meg testen, og det gikk opp for meg at jeg skulle bli pappa, ja DA var det en annen mann på byen osv Wink

det viktigste er jo såklart å ikke slutte med og ha det gøy, det er jo ikke alltid den siste pilsa f.eks du drakk var så lur å drikke? Razz

-joakim
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Stefan

Ble Medlem: 31 Okt 2006

InnleggSkrevet: Man Mar 23, 2009 4:59 pm    Tittel: Kjenner meg igjen Svar med Sitat

Kan bekrefte at du ikke er alene om dette. Det er akkurat som om en går inn i et annet modus. Du skal jo strengt tatt begynne å prioritere annerledes når du har blitt far, i og med at tvillingene gjerne vil ha glede av deg så lenge som mulig. Tror nok ikke du har blitt pyse. Det handler vel mer om at man tar i bruk konsekvensanalyse i større grad. Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Flyver

Ble Medlem: 07 Mai 2009

InnleggSkrevet: Tor Mai 07, 2009 10:26 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg drev med klatring, dykking, pendelhopp, fallskjermhopp, kampsport, styrketrening.. og en del til i samme stil, høres jo helt rambo ut dette, men er egentlig svært stille og rolig.

Alt dette var før ungene kom (2003 + 2007), og klart jeg savner all egotripp moroa, men familien går først nå (helt frivillig). Nå er det kun en aktivitet utenfor familien, paragliding, og jeg tar en del hensyn til familie.

Som trådstarter er jeg blitt mer oppmerksom på risiko, bruker nå alltid bilbelte og kjører bil på en trygg måte. En annen ting: jeg vet min villskap er en del genetisk, og jeg håper mine barn slipper det jeg har av andrenalintørst og uro.

Er sammen med ungene (og mor) hver dag fra 16-20 + helgene dersom det ikke er flyvær/muligheter (noe det blir 30-60 dager mellom mars og oktober).
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Mads

Ble Medlem: 17 Nov 2009

InnleggSkrevet: Ons Nov 18, 2009 9:49 am    Tittel: Svar med Sitat

Har selv flydd paraglider i over 9 år. Kona begynte for to år siden.
Hun fløy sin siste tur før hun ble for tung i skjermen på Hvittingfoss tidlig i sommer. Da var hun 3 mnd på vei.

Vi har ingen planer om å slutte å fly, jeg ser allerede på barnesele.
Men det KAN jo hende at vi også blir superforiktige når puddingen kommer.

Håper egentlig ikke det....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Gutien

Ble Medlem: 17 Nov 2009

InnleggSkrevet: Ons Nov 18, 2009 2:45 pm    Tittel: Svar med Sitat

jeg fikk akkurat vite at jeg skal bli pappa for en uke siden omtrent, og jeg endret straks måten å tenke på selv. man blir litt panisk kanskje?

Nå er vel ikke jeg den i heimen som er best på å rydde å vaske til enhver tid, slik damene ofte vil ha det til, men jeg har allerede nå bedt henne la støvsugeren stå, slik at jeg kan ta meg av det, vi ikke at hun skal slite seg ut. Samtidig så tenker jeg masse på at min største oppgave er å være tilstede for henne og barnet som kommer, så jeg er nødt til å holde meg frisk og rask, så da holder jeg meg veldig forsiktig i situasjoner jeg før kanskje ikke tenkte over.

Og det er kanskje det som er gaven ved å bli pappa, det å få lov til å ha den største innvirkningen på et annet individs liv, og være en så stor del av en annen.
Forumet

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Kjøp en t-skjorte og støtt Redd Barna!
Snakk med barna om krigen
Pass på barna på facebook

Lignende diskusjoner:

Redd for fødsel
Redd for å bli klippet
Redd avkommet skal bli for opphengt i Crazyfrog?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
rss feed rss feed topics only