| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Synnis

Ble Medlem: 16 Aug 2006 Innlegg: 145 Bosted: Askøy Hordaland
|
Skrevet: Ons Des 23, 2009 9:01 am Tittel: Redd for å bli klippet |
|
|
Hei alle sammen.
Har en sønn som blir 3 i mars. Og han er livredd for å bli klippet.
Vi har prøvd å klippe han hjemme og hos frisør. Bestikkelsene hagler rundt han når han skal klippes. Sjokolade, leker mm. Uten at det hjelper noe.
Har prøvd saks og klippemaskin. Har latt han leke med klippemaskinen, og latt han klippe meg. Og det syns han er topp. Men når jeg spør om vi skal klippe han, tar han seg på hodet med begge armene (beskytter seg) og sier nei, vil ikke klippe.
Har spurt om han ville være med å se når pappa klipper seg idag, og det var helt greit. Da får han være med hos frisøren, sitte på fanget mitt mens jeg blir klippet. Han skal ikke klippes. Er bare så han ser at det er helt ok.
Så nå går han rundt her, halvklippet og flott. Ser helt sinnsyk ut, men det driter han 100-0 i.
Noen tips folkens?
Ønsker alle dere en flott jul! : _________________ -----------------------------------------
Fredrik kom til verden 24. mars 2007.
Brede kom til verden 16. juli 2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Pluto

Ble Medlem: 10 Jan 2008 Innlegg: 88 Bosted: Askim
|
Skrevet: Ons Des 23, 2009 5:00 pm Tittel: |
|
|
Først må jeg si at jeg er imponert over alle forsøkene dere har gjort.
Eneste forslaget jeg har er å prøve film.
Jeg har sett det hos frisør tidligere.
Lykke til med andre 1/2 del. _________________ Far til 1..2..3....QUATTRO  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Junior

Ble Medlem: 09 Aug 2006 Innlegg: 790 Bosted: Sotra
|
Skrevet: Ons Des 23, 2009 6:15 pm Tittel: |
|
|
| Pluto skrev: | Eneste forslaget jeg har er å prøve film.
Jeg har sett det hos frisør tidligere.
|
Og det fungerte meget bra på eldstemannen vår _________________ Ask 21/9-05
Eir 4/11-07 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1076 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Ons Des 23, 2009 8:54 pm Tittel: |
|
|
Guttungen får alltid se på film hos frisøren, gjerne Tom og Jerry eller Mikke. Funker som bare tusan hver gang. Han sitter pal og enser ikke at håret hans blir klippet.
Nå er det også slik at poden liker at vi grer håret hans etter hårvask, og frisøren bruker jo kam stadig vekk, kan godt være et hjelpemiddel i seg selv det. _________________ Olav kom 31.01.07 klokken 05.07
Sigrid kom 22.03.09 klokken 03.03 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Viking

Ble Medlem: 03 Feb 2009 Innlegg: 46
|
Skrevet: Tor Des 24, 2009 8:29 pm Tittel: |
|
|
Film er greia her også^^
Guttungen er hekta på gammel Disney, så nå kan jeg trygt klippe poden, og sitere replikker fra "Aristocats" uten problem!
god jul forresten  _________________ Rudi -02.04.08- |
|
| Til Toppen |
|
 |
Synnis

|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 10:24 am Tittel: |
|
|
Får prøve film, men tror ikke det hjelper.
Er det noen der ute som har hatt samme problem, og som har løst det, eller at det har løst seg selv når barnet blir eldre?
Nå ser det jo ut som vi har prøvd å klippe han med en sløv øks. Håper ujevnt og halvklippet hår snart kommer på moten.. _________________ -----------------------------------------
|
| Til Toppen |
|
 |
mr. OE

Ble Medlem: 05 Jan 2006 Innlegg: 95
|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 11:06 am Tittel: |
|
|
Hos oss funka det å la han se meg bli klippa først med maskin og så var det hans tur. Maskin går bra, men siste finpussen med saks er litt tricky.
Film på iPhone( inne i vanntett case) er også bra. _________________ I teorien er teori og praksis det samme, men i praksis er det det ikke. |
|
| Til Toppen |
|
 |
laknu
Ble Medlem: 04 Jan 2010 Innlegg: 13
|
Skrevet: Fre Jan 08, 2010 1:34 pm Tittel: |
|
|
Er det det at han er redd for å klippes som gjør at han nekter?
3-åringen vår nektet også lenge å klippe seg, hun har langt hår som var slitt, med en lei tendens til å bli til en eneste stor floke i løpet av dagen og hun så ut som hun kom rett fra 80-tallsfest når hun stod opp om morgenen. Hun trengte definitivt en klipp. Vi fant vel egentlig aldri helt ut av hvorfor hun nektet, men vi lot det bare være, stressa ikke noe med det, spurte henne innimellom om hun kanskje ville, men maste ikke mer når hun sa nei. Så en dag ville hun plutselig gjerne klippe seg, uten at vi med sikkerhet skjønner hvorfor. Jeg tror hun kanskje bare trengte tid til å venne seg til tanken.
Som en fotnote kan jeg jo minne om at et lite blikk på ungdommer rundt omkring gir tydelig inntrykk av at klipp med sløv øks definitivt ser ut til å være på moten om dagen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Synnis

|
Skrevet: Fre Jan 08, 2010 1:46 pm Tittel: |
|
|
| laknu skrev: | Er det det at han er redd for å klippes som gjør at han nekter?
3-åringen vår nektet også lenge å klippe seg, hun har langt hår som var slitt, med en lei tendens til å bli til en eneste stor floke i løpet av dagen og hun så ut som hun kom rett fra 80-tallsfest når hun stod opp om morgenen. Hun trengte definitivt en klipp. Vi fant vel egentlig aldri helt ut av hvorfor hun nektet, men vi lot det bare være, stressa ikke noe med det, spurte henne innimellom om hun kanskje ville, men maste ikke mer når hun sa nei. Så en dag ville hun plutselig gjerne klippe seg, uten at vi med sikkerhet skjønner hvorfor. Jeg tror hun kanskje bare trengte tid til å venne seg til tanken.
Som en fotnote kan jeg jo minne om at et lite blikk på ungdommer rundt omkring gir tydelig inntrykk av at klipp med sløv øks definitivt ser ut til å være på moten om dagen. |
Vi prøver litt samme greien.
Spør litt innimellom, lar han leke litt med hårklippemaskinen osv.
Og som du sier, moten er jo der. Kanskje jeg bare skal være glad for at det bare er sveisen, og ikke den sinnsyke buksenlangtnedepåkneærenesåboxershortsenviser moten. _________________ -----------------------------------------
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy Dane

Ble Medlem: 02 Des 2009 Innlegg: 197 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Fre Jan 08, 2010 11:26 pm Tittel: |
|
|
Jeg var livredd for å bli klippet da jeg var liten. Husker det kjempegodt og det vedvarte ganske så lenge. Jeg må ha vært rundt 4 år, kanskje fem før jeg syntes det var greit.
Det jeg var redd for, var når saksa nærmet seg ørene. Jeg var bombesikker på at frisøren kom til å klippe av meg ørene og nektet da å bli klippet.
Kan det kanskje være noe i den gata hos dere? At det er redsel for å få vondt?
Samtidig så er jo ofte barn bare vanskelige da. Søsteren min grein alltid som en foss da mamma og pappa klippet neglene hennes for det gjorde så forferdelig vondt!
Rart at følsomheten i neglene hennes forsvant da hun ble eldre...  _________________ 17 august er dagen vi skal bli foreldre!  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|