verdens beste pappa boken

Problem ved levering

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Per L

Ble Medlem: 10 Jul 2011

InnleggSkrevet: Søn Jul 10, 2011 7:24 pm    Tittel: Problem ved levering Svar med Sitat

Hei.

Eg er ein far til 3 barn, to gutter (11 og 13)og en jente.(5)
etter bruddet hadde eg ikke kapasitet til å ha alle barna her hos meg, og mor tok med alle tre, eg hadde alle barna hver helg eg ikke jobbet. det gjekk ca 6 månder så ville dei to elste gutta flytte heim til meg, grunna oppførsel til mor.
Men desverre fekk eg ikke med jenta på den runden. Noe eg angrer sterkt på i dag.
Eg prøvde i fjord ett foreldre møte på kontoret. Mor hadede da hatt føre seg flytting nr 5-6 ganger, og brevet til møte fekk ho aldri i posten. eg fekk dermed snakke med saksbehandler i ca 30 min uten mor til stede. og han sa att dette var ein horibel situasjon, og ikke bra for barnet. Så sa eg ja til att han kunne ringe mor å spør om hun kunne komme, og det kunne ho. med det same ho sette sin fot inn på kontoret, snudde saksbehandler helt om- Og sa att problemene var ein konflikt mellom mor og far ved levering. Til tross for att der ikke er eller har våre konflikter ved levering.

Eg har til dags dato ikke snakket nedtalende om mor foran barna. noe eg vet hun har gjort. Barna har fortalt meg att mor sier eg er barsnlig, ukontrolert og ein "dust"
Sommeren før møte, hadde eg store problemer med levering av min datter på 5 år. hun ville ikke reise fra meg, flere ganger prøvde ho og håppe ut av bil i fart. ho klarte å løsne selen i barnestol. dette føler eg vart ein så farlig situasjon og ikke minst eit overgrep mot min datter psykisk. Og ein gang, tok eg min datter i bukseselen rett før ho hoppet i sjøen for å komme seg unna levering.
Grunnen til dette var nok att mor flyttet så mange ganger i flere bustader innen relativt kort tid.

Nå har mor startet på flytting nr 10, og en ny mann er inne i bildet. dette merker eg nå hos min datter. ho blir rasende, sint og ganske trist ved levering, for tre uker siden skulle eg kjøre ho til fergen, eg måtte snu etter 300 meter, da hadde hun fått av seg selen, og kastet stolen rundt i bilen, medan ho håppet rundt selv i bilen. Ho var så "vill" att ho skadet seg på haken med ein stor blåkul. Eg som far kan ikke utsette min datter på 5 år for dette. og dermed ringte til mor og sa eg ikke klarte å levere, svaret eg fekk var som følger " rart du ringer 10 minutter før fergen går ( det er 12 minutter til fergen fra min side) og att dette er jo kidnapping"

Hva gjør eg?? eg er så fortvilet og såret over situasjonen,
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
jens

Ble Medlem: 11 Jan 2011

InnleggSkrevet: Søn Jul 10, 2011 8:40 pm    Tittel: Svar med Sitat

Litt vanskelig å skjønne,sikkert for du er litt oppjaget over situasjonen. Det virker som du har prøvd å få orden ei stund. Siden det er ustabilt hos mor ville jeg etter først en mekling på famielvernkontor. Dette må du har før du går rettens vei videre om det ikke løser seg. Ville forsøkt å få bosted på datter på møtet. Går ikke det,kontaktet advokat uten å si noe til mor. Rådført meg der og tatt det videre derfra. Bruk advokat som kan barnefordelingssaker.
Lykke til.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Søn Jul 10, 2011 9:02 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg ville og ringt barnevernet. Det er tydelig at datteren din ikke har det helt bra, og det er et tilfelle som kommer i grenseland mellom familiekontor og barnevern.

Barnevernet vil jo i utgangspunktet ikke ta barn i fra foreldre, men prøve å komme inn med støtte og tiltak for å hindre at barn lider.

Moderator
Til Toppen
Per L

InnleggSkrevet: Søn Jul 10, 2011 9:10 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tusen takk for svar.

Kan godt forstå ett det ikke er lett og forstå: eg er desverre ikke verdens beste til å skrive deg eg mener. men det er jo ein annen sak Smile

Men er jenta som står i fokus hos meg, og JA ho har det ikke godt i den situasjonen ho er i.
Vi har våre hos familiekontoret, men der følte eg att perosnen med bryst hadde første rett til støtte og rett. og eg som far ikke har rett til omsorg av mine barn. selv om likestilling skal vere likt i desse dager.

Men det eg er mest redd for, er att der er eg som må ta min datter "med makt" for å levere ho, og dette vil eg ganske sikkert få igjen senere, nor min datter blir eldre. ho vil da legge skulden over på meg. er jo eg som tar ho fra en trygg situasjon (sin barndomsheim) og river ho vekk derfra.
eg har prøvd på alle mulige måter og forebygge før avreise. men uten hjelp.

Barnevernet er nok det neste. men er redd eg som mann ikke kjem meg langt.

Eg skreiv ikke i det første innlegget att eg har ei ny dame ( ca 1,5 års samhold) og att vi venter vort første barn om 6 månder. min nye fru har tatt seg av barna på ein helt utrolig måte, og mine barn søker til ho vist dei trenger hjelp eller råd. ho skaper ein utrolig ro og orden og ikke minst tryghet i hjemmet vårt.

Beklager skrive og stavefeil. Smile
Til Toppen
HoboDan
Moderator

InnleggSkrevet: Søn Jul 10, 2011 9:48 pm    Tittel: Svar med Sitat

Mitt inntrykk fra møter med barnevernet er at det ikke er fokus på kjønn på samme måte der som det er i andre instanser. Der er det barna som er i fokus. Så tror ikke du skal være så bekymret for akkurat det Smile

Moderator
Til Toppen
Per L

InnleggSkrevet: Søn Jul 10, 2011 10:23 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tusen takk:)
Var betryggende å høre.
Skal ta meg noen telefonenr i morga.

Kjenner eg får gode følelser no, nytt mot. tusen takk
Til Toppen
HoboDan
Moderator

InnleggSkrevet: Man Jul 11, 2011 11:23 pm    Tittel: Svar med Sitat

Krysser fingre for at det går bra for jenta. Gi gjerne en oppdatering Smile

Moderator
Til Toppen
Per L

InnleggSkrevet: Ons Jul 13, 2011 3:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei igjen:)

Noe av det beste eg gjorde var å skrive her inne:)

Brukte først ein time i tlf med barnevernet, og ein time hos møte. der dei har sendt ein bekymringsmelding til kommunen mor bur i.
Vi har bestilt ny megling time. og eg har fått klar beskjed hos politiet att eg skal holde tilbake jenta ved neste levering, vist ein slik situasjon oppstår igjen.

dette kjem sikkert til retten, men alle etater støtter meg fult ut.

Igjen en stor takk, trengte noen å sparke meg i gang. Var så redd for barnevernet og slike ting. Mitt intrykk gjennom andre om barnevern, stemmer overhode ikke. og barnevernet var til stor hjelp og trøst for meg.

kansje eg nå ser frem i en tid uten mange timer med tårer hos meg og min datter annenhver søndag.
Til Toppen
jens

Ble Medlem: 11 Jan 2011

InnleggSkrevet: Tor Jul 14, 2011 12:28 am    Tittel: Svar med Sitat

Flott du har fått hjelp. Dette er en begynnelse, forbred deg på en lang prosess.
Lykke til
Til Toppen
Per L

InnleggSkrevet: Tor Jul 14, 2011 10:48 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei,
Vet att dette blir ein lang proses, men vet og att eg aldri kjem til å angre på dette. For ein dag kjem eg til å få spørsmålet hos min datter, om hvorfor hun ikke fekk bu her. Og da her eg ett svar eg kan gi, "eg prøvde alt eg kunne"

Tusen takk igjen:)
Til Toppen
HoboDan
Moderator

InnleggSkrevet: Tor Jul 14, 2011 12:41 pm    Tittel: Svar med Sitat

Så godt å høre Very Happy

Jeg hadde og samme inntrykk av barnevernet inntil jeg fikk sjansen til å jobbe tett på etaten som politiker.

Krysser fingre og tær for at det går veien Smile

Moderator
Til Toppen
Scirocco

Ble Medlem: 03 Des 2009

InnleggSkrevet: Søn Okt 09, 2011 4:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei Per L.
Hvordan går det med saken din?
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Henting/levering i forbindelse med samvær
Rettigheter ved levering og henting av barn
Henting og levering av barn

Lignende diskusjoner:

Steinerskole problem, noen som kan hjelpe?
Problem på trappa
snart pappa... et problem! kan noen hjelpe meg med et svar?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro