Vi har detektert at du kan bruke mobilversjonen av verdensbestepappa.no. Trykk her for å bruke mobilversjonen.
|
|
|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Mortennb
Ble Medlem: 03 Jan 2011 Innlegg: 2 Bosted: Møre & Romsdal
|
Skrevet: Man Jan 03, 2011 12:20 pm Tittel: Permisjon v/fødsel |
|
|
Er vel flere som kanskje har forsøkt å lese seg til sine rettigheter gjennom NAV sine sider, og i etterkant kommet ut av labyrinten mer forvirret en når man gikk inn.
Min sak er at mor har ikke rett til foreldrepenger, det har far.
Derfor fikk mor engangsstønad.
Jeg vil jo gjerne i forbindelse med fødselen være sammen med min kjære og hjelpe til både under og etter fødselen.
Jeg vet man i.h.t arbeidsmiljøloven har krav på 2 ukers permisjon i forbindelse med fødsel, men har man ikke krav på permisjon med lønn?
Vi er en normal middelklasse familie, gift og bor sammen med jeg er den eneste med inntekt, jeg er den som betaler for alt, og en permisjon uten lønn i 2 uker har jeg faktisk ikke råd til.
Anbefalinger? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Man Jan 03, 2011 2:07 pm Tittel: |
|
|
Anbefalning: Snakk med arbeidsgiver. Flere arbeidsplasser som gir lønn med permisjon. Argumenter evt. med at det lønner seg for arbeidsplassen, da hjelp i denne perioden er viktig forebygning mot fravær seinere. God restitusjon for mor er viktig.
Men du har ikke Rett på lønn...  _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|
|
|
|
Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.