| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Ons Mai 30, 2007 11:54 am Tittel: Pass til barn |
|
|
Svigermor spør oss stadig vekk om hvilke byer vi kunne tenkt oss å se, samt om det er noen helger vi har planer i nærmeste framtid, så vi må kunne anta at bryllupsgaven vår blir en sponset weekend et eller annet sted, noe som selvsagt ikke er dumt, men likevel er det (på sitt vis).
For først og fremst må jeg bruke en tusenlapp på å fornye passet mitt, noe som passer dårlig økonomisk akkurat nå. Men i tillegg må altså Brage få eget pass, noe som koster litt også.
Dette passet har selvsagt kort holdbarhet, to år i følge politi.no, og det må selvsagt ha passbilde. Det kan bli artig nok å ta, tenker jeg.
Håper i det minste vi rekker å fikse dette før vi plutselig skal bli overrasket med en tur. Svigermødre, altså. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Offroadern
Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 1376 Bosted: Kongsvinger
|
Skrevet: Ons Mai 30, 2007 1:37 pm Tittel: |
|
|
ja snille svigermødre kan være slitsomme  _________________ Kjempe stolt pappa siden juli -06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Ons Mai 30, 2007 2:10 pm Tittel: |
|
|
Jeg syns noen ganger det kan være greit å få spørsmålet; "Passer det med en tur nå"? Hadde jo gått ann å få gavekort på en tur dere kan ta når det passer for dere...
Noen gaver kan være mer til bry enn til glede... _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Balloo

Ble Medlem: 24 Apr 2006 Innlegg: 486
|
Skrevet: Ons Mai 30, 2007 2:57 pm Tittel: |
|
|
Leste at de etter 1 juni eller juli skulle halvere kostnaden på barnepass fra 400og ettellerannet til 200og ettellerannet.
Det er jo bra da for å se det positive i det. Og husk og ikke smil så tennene vises på bildet til passet. Da må du ta nye bilder  _________________ Jente på 8 og gutter på 5 og 3. |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjorn

Ble Medlem: 04 Feb 2007 Innlegg: 391 Bosted: Hønefoss
|
Skrevet: Ons Mai 30, 2007 5:18 pm Tittel: |
|
|
Sånne svigerforeldre vil jeg også ha
Vi skaffet pass til sebastian når vi skulle til USA og nå skal vi til Kypros i august og passet hans går ut i JULI  _________________ Pappa til Kevin, Sebastian
og Trym |
|
| Til Toppen |
|
 |
Raynil

Ble Medlem: 07 Apr 2007 Innlegg: 388 Bosted: Åmot, Modum
|
Skrevet: Ons Mai 30, 2007 6:38 pm Tittel: |
|
|
Skulle gjerne fått det spørsmålet selv jeg.  _________________ <3Emma Amina<3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

|
Skrevet: Ons Mai 30, 2007 7:41 pm Tittel: |
|
|
| Balloo skrev: | Leste at de etter 1 juni eller juli skulle halvere kostnaden på barnepass fra 400og ettellerannet til 200og ettellerannet.
Det er jo bra da for å se det positive i det. Og husk og ikke smil så tennene vises på bildet til passet. Da må du ta nye bilder  |
Da håper jeg ikke det var 1.juni. Har betalt 420 kr for hans, og 990 kr for mitt i dag, sånn at jeg kan motta gaver og faktisk bruke dem.
Bildet ble forresten noenlunde bra, selv om det var litt kinkig for mor å ta passfoto i automat uten å synes. Det var selvsagt også veldig gøy å se at mor stresset for gutten, flaks at han i det minste så på kamera så begge ørene syntes, munnen var lukket og ingen skygger ble kastet i det minste èn gang når det blinket. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

|
Skrevet: Ons Mai 30, 2007 7:43 pm Tittel: |
|
|
Og fant via dinside.no ut nå at prisen på pass for barn under 16 år skal senkes med 150 kr innen 29.juni i år. Nyttig info for de som kan vente litt. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1998 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tor Mai 31, 2007 10:23 am Tittel: |
|
|
... og idag hørte jeg på radioen at denne prissenkningen nå er framskutt til midten av juni. http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=254744
La en sak om det på forsiden, kan være greit for flere å vite om  _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
Balloo

Ble Medlem: 24 Apr 2006 Innlegg: 486
|
Skrevet: Tor Mai 31, 2007 10:38 am Tittel: |
|
|
Utrolig hvor mye man klarer og huske av små notiser man ser i avisene rundt omkring
Hvis flere finner noen notiser med slik nyttig info om bruksting legg det inn! _________________ Jente på 8 og gutter på 5 og 3. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

|
Skrevet: Lør Jun 02, 2007 7:31 pm Tittel: |
|
|
Hurra for tempo, må jeg forresten si. Brage og undertegnede var og bestilte passene våre onsdag rett før stengetid, og jammen lå de i postkassen fredag.
I 1996, forrige gang jeg ordnet pass, tok det til sammenligning seks uker å få ordnet pass, OG man måtte innom lensmannskontoret for å hente det selv. Verden kommer seg. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|