| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Kunne du tenkt deg å deltatt på dette hvis det ble gjennomført i din hjemmekommune? |
| Ja |
|
85% |
[ 12 ] |
| Nei |
|
14% |
[ 2 ] |
|
| Antall stemmer : 14 |
|
| Av |
Innlegg |
Haganpappa30

Ble Medlem: 29 Jun 2007 Innlegg: 18 Bosted: Hagan
|
Skrevet: Man Jan 25, 2010 11:28 pm Tittel: Papparing kun for pappa |
|
|
Hei,hei. Lenge siden jeg har vært inne her nå. Ville bare fortelle at det nå i Nittedal har startet opp Papparing. Det er noe jeg forsøkte å dra igang rundt fødselen av sønnen min her på forumet også,men fikk lite napp fra nittedølinger. Vi er nå 6 deltakere + gruppeleder på mandagsgruppa...og så er det 4 + gruppeleder på tirsdagsgruppa. Her kan det prates om alt det innebærer ved å bli/være pappa.Alt fra parforhold til fødsel osv. Synes dette er et supert opplegg, og håper med dette at flere får øynene opp for dette. Er det flere her i Nittedal som leser dette men ikke har hørt om dette eller har lyst til å være med på dette så ta kontakt....regner med at det er muligheter for flere å bli med.
Synes det dessverre er altfor dårlig engasjement til å ville sosialiseres oss fedre mellom.
Håper dere følger opp nå da gutter....  _________________ Emil Aleksander kom 1/2-2008 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 403 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Tir Jan 26, 2010 2:40 pm Tittel: |
|
|
Høres ut som et supert oppplegg! Skulle vært spennende å ha prøvd det ut her i Arendal.  _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1064 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tir Mar 02, 2010 9:15 am Tittel: |
|
|
Står om papparing på Nøtterøy (Vestfold) i lokalavisen i dag. Blir spennende å se hva som kommer ut av slike kommunalt organiserte opplegg. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Haganpappa30

|
Skrevet: Tir Mar 02, 2010 9:38 am Tittel: Papparing |
|
|
Kjempebra!! Det vil også komme et stykke om dette i Varingen,Nittedals lokalavis en av dagene. Hadde en journalist med under møtet i går kveld. Vet ikke om dette vil bli lagt ut på nett også,men papirutgaven skulle det i hvertfall ettersom jeg skjønte.Kan si fra når det er ute så flere kan lese om hva dette er.... _________________ Emil Aleksander kom 1/2-2008 |
|
| Til Toppen |
|
 |
ask
Ble Medlem: 06 Feb 2009 Innlegg: 183 Bosted: Vestfold
|
Skrevet: Tir Mar 02, 2010 9:46 am Tittel: |
|
|
kjas- skal du bidra på møtene?
eller misforsto jeg, er ringen sluttet? eller er det opptakskrav.... eller er det for alle menn i gata (med barn altså...)
bor i stokke selv, så ble litt nysgjerrig...  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Haganpappa30

|
Skrevet: Tir Mar 02, 2010 9:51 am Tittel: Papparing |
|
|
Dette skal være for alle. De sier at det fortrinnsvis er for de med barn i 0-2 års alderen,men eldre kan også være aktuelt. Sjekk med kommunen din og hør om de skal starte med dette. _________________ Emil Aleksander kom 1/2-2008 |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1064 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tir Mar 02, 2010 10:58 am Tittel: |
|
|
| ask skrev: | kjas- skal du bidra på møtene?
eller misforsto jeg, er ringen sluttet? eller er det opptakskrav.... eller er det for alle menn i gata (med barn altså...)
bor i stokke selv, så ble litt nysgjerrig...  |
Jeg er usikker på om man kan delta når man ikke er bosatt i kommunen. Selv bor jeg i Tønsberg. Vet ikke noe om det utover denne tråden samt avisartikkelen, tenkte bare jeg skulle linke det sammen her.
Er for øvrig tvilende til hvorvidt slike organiserte tiltak fungerer. Til syvende og sist er det de personlige relasjonene som avgjør en gruppes videre eksistens, ikke konseptet i seg selv. Men tanken bak er vel at noen bare trenger et lite dytt, og det kan de nok få her. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
filosondre
Ble Medlem: 04 Mar 2010 Innlegg: 1
|
Skrevet: Tor Mar 04, 2010 7:03 pm Tittel: papparingen på nøtterøy |
|
|
Hei,
Papparingen på nøtterøy starter 22.mars, og er et pilotprosjekt drevet frem av reform.no og Vofo. Helsestasjonen på nøtterøy var villig til å bidra med lokaler og organiseringen til dette pilotprosjektet (fordi det har blitt etterspurt et slikt tilbud lenge)
- finnes i Sverige og Russland om jeg ikke husker feil, med stor suksess.
Dette er altså et nasjonalt prosjekt.
Fordi som er bosatt utenfor kommunen ville jeg meldt min interesse likevel, med den eneste risken at man ikke får plass. Sjekk denne linken her
http://www.notteroy.kommune.no/artikkel.aspx?MId1=27&MId2=27&MId3=27&AId=2035&Back=1
Det skal være sosialt, man får et eget hefte kalt "pappa-permen" hvor det står mye vettugt og ikke minst muligheten til å møte andre fedre.
Blir et litt kort svar denne gangen,
Med vennlig hilsen
Sondre Varpe
Gruppeleder, papparingen på nøtterøy
ved evt spørsmål så nåes jeg best på
sondre.varpe@notteroy.kommune.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|