verdens beste pappa boken

Pappapermisjon når mor er student

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Pappapermisjon
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Boma

Ble Medlem: 03 Okt 2010

InnleggSkrevet: Tir Jan 11, 2011 1:55 pm    Tittel: Pappapermisjon når mor er student Svar med Sitat

Hei!

Vi venter vårt første barn i juni. Fruen går siste året på førskolelærer utdanninga og er ferdig ca. rundt Termin.

Har vært flere ganger inn på NAV sine sider, men blir bare mer og mer forvirret. Det skriver som om det var jurister som satt i andre enden. Er sikker på at jeg iløpet av en helg kunne laget en bedre oversikt. Jobber mor og far? Er svaret ja har du rett på dette: Jobber bare far? osvosv

Etter mye frustrasjon har jeg kommet frem til følgende;
- Siden mor ikke har opparbeidet seg retten til foreldrepenger ved å være student, så mister jeg retten til å ta ut permisjon. Dette er kallet "likestilling" Selv om jeg har jobbet i flere år og betalt oppunder millionen i skatt har ikke dette noe å si.

- Siden mor ikke har rett til foreldrepenger så har vi rett på en engangsstønad på ca. 30000 kroner. Dette kan søkes om 3mnd før fødsel.

- Skal mor få utbetalt det vi har hatt imnd under svangerskap, altså stipend/lån, må hun søke seg opp på et nytt studie for å derette søke permisjon. Vi får da utbetalt fullt lån og stipend utenom lånet. Hun trenger ikke å stå på noen eksamener.

- Dersom jeg skal ta ut permisjon må hun gå tilbake i 100% studie, men dersom hun stryker får ikke det noen konsekvenser slik jeg har forstått det. Vi får ikke noe studielån alikevel.

Konklusjonen min er da at hun må melde seg opp på ett eller annet studie, kanskje filosofi(?) for at vi skal kunne gå "rundt" systemet og få det vi har krav på.

Har jeg forstått det rett? Noen som har erfaringer? Kunne veldig godt tenkt meg de 10 ukene med pappapermisjon over 3 år. Vi planlegger at hun skal starte i fast jobb rundt 2012 og da hadde det vært greitt å ha noen uker til gode. Kunne tenkt meg å bli kjent med barnet i så ung alder jeg også!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Speedman

Ble Medlem: 16 Jan 2011

InnleggSkrevet: Søn Jan 16, 2011 11:22 am    Tittel: Svar med Sitat

Denne tråden skal jeg også følge med på da jeg er i ca samme båt. Samboer har vært student nå siden i fjor sommer, men har jobbet ca 3 dager i uken ved siden av. Venter barn i slutten av juni. Blir bare mer og mer forvirret av å sjekke rund på internett etter svar......... Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Boma

Ble Medlem: 03 Okt 2010

InnleggSkrevet: Søn Jan 16, 2011 5:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei Speedman,

Jeg kommer til å gjøre det på følgende måte:
- Mor tar ut engangsstønad
- Mor melder seg opp til fullt studie
- Mor tar ikke permisjon fra studiene

- Siden mor ikke tar permisjon fra studiene, har far rett på søke 29 uker permisjon. Disse må taes ut iløpet av 3 år.

Dersom du vil unngå at mor får studielån, kan far gå ned i 80% stilling eller mindre. Da vil mor få fullt fødselsstipend selv om du har overtatt all permisjonen som er tilgjengelig. (3 første mnd er forbeholdt mor)

Det kom noen nye regler ifjor som sier at dersom mor har tjent 1/2 G iløpet av de 6 siste mnd før fødsel har hun rett på foreldrepenger. Da kan hun til gjengjeld ikke ta ut engangsstønad slik jeg har forstått det.
Til Toppen
braakaas

Ble Medlem: 25 Jan 2011

InnleggSkrevet: Tir Jan 25, 2011 8:04 pm    Tittel: Re: Pappapermisjon når mor er student Svar med Sitat

Har vært i samme situasjon som deg. Informasjonen fra NAV er svært utydelig men dere rett på full permisjon. Studier teller som arbeid.
Dere kan ta ut permisjon akkurat som dere ønsker men dere bør vel kanskje justere dette mtp studiene til din kone.

Jeg har gjort det samme som kommentaren over her og fordelingen ble slik:
- Kone tok de obligatoriske 6 ukene og fortsatte på studiene for å fullføre på normert tid.
- Jeg tok resten av permisjonen men siden min kone er student kunne vi flekse på hvem som er hjemme. Dette gjorde det mulig for meg å bare ha ca 30% permisjon i ca 3mnd for så å gå ut i full permisjon etter dette. Nå har jeg vært hjemme med 100% og sønnen min er snart 1 år.
- I tillegg til dette mottok vi engangsstønad.

Kjempegøy å ha så mye tid hjemme. Anbefales!

les pappabloggen min www.braakaas.net
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
nisak

Ble Medlem: 02 Feb 2011

InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 7:51 am    Tittel: Svar med Sitat

Heihei Godtfolk.

Søkte egentlig på ett annet spørsmål på google og så tittelen til denne tråden.
Ble nyskjerrig på om dere hadde funnet frem til den opptimale løsningen, og dere nærmer dere, men får å få maks utbytte av systemet mangler dere noe.
Jeg er så heldig at jeg fikk førstemann med ei som gikk siste året på jussen så hun klarte og pløye paragrafene og finne hullet.
Nok fjas, her er det vi gjorde.

- Mor søker om engangsstønad da hun ikke har opparbeidet seg rett til fødselspermisjon.
- Mor må melde seg opp til ett fag (her er det ingen krav til å stå på noe examen), for å få fødselsstipend av lånekassen (dette er det samme som stipend og lån tilsammen bare at du får alt som stipend, les mer her http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel/Foreldrestipend/ ).
- For at mor skal få dette, krever lånekassen at mor har hovedomsorgen for barnet. Far som nå kan overta hele permisjonen med unntak av det som er forbeholt mor må derfor ta dette ut i tidskonto hvor han må jobbe mer enn 50%.

Vi gjorde det sånn som dette og jeg delte opp mine 37 uker med tidskonto hvor jeg hadde 2 dager fri i uken (mandag og tirsdag. Fint med langhelg hver helg i ca1,5 år). På den måten hadde jeg bare 40% permisjon og mor har derfor hovedomsorgen for barnet. Mor fikk da 30000 i engangsstønad i tillegg til stipend og lån utbetalt som stipend.

Lykke til gode fedre, missuner dere som har denne muligheten foran dere.
Til Toppen
AMH

Ble Medlem: 06 Aug 2007

InnleggSkrevet: Søn Feb 06, 2011 8:08 am    Tittel: kommentar til advokatsvar Svar med Sitat

Flyttet dette innlegget til ny tråd med lignende spørsmål.

Advokaten svarte forsåvidt rett på ditt spørsmål, men unnlater å gi deg vesentlig informasjon om et annet alternativ som du med fordel kan velge. Jeg gir deg et tips nederst i innlegget. Her er ditt spm og svaret fra advokaten. Sitat:
Sitat:
Mor studerer, far får foreldrepenger

Jeg er gravid, har ikke opptjent rett til foreldrepenger og tar fulltidsutdaning. Mannen min har dermed rett til 37 uker med foreldrepenger (ikke fedrekvote). Ifolge Lånekassen får jeg foreldrestipend i 44 uker så lenge mannen min ikke mottar foreldrepenger fra NAV. Spørsmålet mitt er: kan mannen min utsette perioden med foreldrepenger etter de 44 ukene fra Lånekassen har passert, slik at vi kan få gunstigst økonomisk løsning?

Dvs. Jeg fortsetter med fulltidsutdanning etter de 44 ukene dekket av Lånekassa, mens han påbegynner med sine 37 uker med foreldrepenger dekket av NAV.

På forhånd takk,
Liv

advokatene svarer

Hei,

Rundskrivet til bestemmelsen om utsettelse, § 14-11 sier:

"I den ordinære stønadsperioden er omfanget av fars foreldrepengeuttak avhengig av mors yrkesaktivitet. Forutsetningen for at far i denne perioden skal kunne utsette sitt ordinære foreldrepengeuttak er altså at mor samtidig er i arbeid eller under utdanning mv. i samsvar med vilkårene i § 14‑13. Det stilles krav om at mor er i aktivitet også i den perioden far arbeider heltid for å få utsettelse. I tillegg må mor være i aktivitet når far faktisk mottar foreldrepenger.

Dersom far etter ordinær stønadsperiode (uke 43/53) etter fødselen ønsker å utsette sitt uttak av ordinære forelderpenger, stilles det ikke krav at mor er i aktivitet når far er i arbeid. Det er tilstrekkelig at mor er i aktivitet når far faktisk mottar foreldrepenger.

Dersom det er fedrekvoten far ønsker å utsette, stilles det ikke krav om at mor er i aktivitet verken når far arbeider heltid for å utsette fedrekvoten eller han faktisk tar ut stønadsperioden som fedrekvote."

Planen din vil ikke fungere, siden det er krav om at mor må være i aktivitet også i perioden da fars foreldrepenger utsettes. Men for fedrekvoten ser det ut til å la seg gjøre.

Lykke til.

Med vennlig hilsen

Christian A. Kramer
advokat

Det advokaten ikke svarte deg, er at du kan motta foreldrestipend fra lånekassen samtidig som at mannen din mottar foreldrepenger i gradert uttak fra NAV. Lånekassens forskrift åpner for dette på vilkår om at "ektefellen eller samboeren benytter ordningen med gradert uttak av foreldrepenger", jf. forskrift om tildeling av støtte 2010–2011 Femte del. Spesielle ordninger. Se www. lanekassen.no for mer info.

Sitat:
Kapittel 42 Foreldrestipend
§ 42-1 Vilkår for foreldrestipend
Søker som får barn i utdanningsperioden får i en periode hele støtten som foreldrestipend når følgende vilkår er oppfylt: a)søkeren må ha hatt rett til støtte i de siste seks månedene før fødselen eller adopsjonen (opptjeningsperiode). Det kan gjøres unntak ved prematur fødsel b)søkeren må bo sammen med barnet, og c)søkerens ektefelle eller samboer kan ikke samtidig motta foreldrepenger fra folketrygden. Det blir gjort unntak dersom ektefellen eller samboeren benytter ordningen med gradert uttak av foreldrepenger. Når en søker tar permisjon fra studiet på grunn av fødsel, gis det foreldrestipend i permisjonstiden. Foreldrene kan ikke få foreldrestipend samtidig.

Jeg kjenner selv to par foreldre som har benyttet denne ordningen uten problemer med verken NAV eller Lånekassen. Ordningen med gradert uttak av foreldrepenger er beskrevet på www.nav.no, og den kan innrettes på ulike måter men felles for dem er at permisjonen ikke tas uavbrutt men i bolker. Din man kan f.eks. ta ut sine 37 uker ved å jobbe 50 prosent og ha 50 prosent permisjon, samtidig med og etter at du tar ut dine 44 uker fra Lånekassen. Det dere må passe på er at du oppfyller NAVs aktivitetskrav de dagene mannen din er i perm. At du f.eks. studerer 50 prosent og er 50 prosent i perm. Vær så god - du kan be gubben kjøpe champis nå Smile
DaddyQL

Ble Medlem: 26 Mar 2011

InnleggSkrevet: Søn Apr 17, 2011 4:17 pm    Tittel: Forvirrende Svar med Sitat

Hei alle!

Hadde akkurat samme problemet med NAV her.. Virker som om dem prøver skrive ting på nettsiden deres sånn at folk flest ikke skal forstå det..

Da jeg skulle ut i pappaperm var vi i kontakt med NAV-namsos siden det er der min kjæreste kommer fra. Alt ordnet seg og jeg fikk et brev i posten med informasjon om hvor mange uker jeg kunne ta ut osv.

Ettersom min sønn ble 2uker for sent født, måtte jeg flytte min permisjon da de 6 første ukene(hvis jeg husker riktig) er tilegnet moren. Jeg ringte NAV-oslo og fikk endret dato for perm-start. 2dager før jeg skulle starte min permisjon ble jeg oppringt fra NAV-Oslo hvor de da hadde funnet ut at jeg ikke hadde rett på perm alikevell.. Dette på grunn av at kjæresten min ikke hadde tjent nok de siste 6mndene før fødsel elns.. Litt frustrert spør jeg hvordan dette er mulig.. at jeg har fått godkjent permisjon, og at de 2 dager før jeg da skulle på ferie med familien forteller at jeg ikke har rett på perm... "Det var ofte NAV gjorde feil, men det var opp til hver enkelt å sjekke at det vi får godkjent er riktig, og at vi har krav på det".. FLOTT..

uansett.. det hele ente da i 4 uker med "perm uten lønn".. setter en liten demper på økonomien en stund det der altså:/
Til Toppen
Toillball

Ble Medlem: 18 Jan 2011

InnleggSkrevet: Lør Apr 30, 2011 2:31 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei hei! Er i samme båt her også, mor er student og selv har jeg jobbet 100% siste 7 år. Jeg vet ingenting om pappaperm, har bare lest litt på dette forumet om det og er usikker på hvordan det egentlig fungerer.
Ser ut som alle er mest hypp på å være mest mulig hjemme og jobbe minst mulig, og det er vel og bra det Smile Hadde jeg jobbet i kommunen eller en stor bedrift ville jeg sikkert vært ute etter det samme, men som eneste faste ansatt i en liten privat bedrift så ville jeg følt meg litt som en judas dersom jeg forlangte å bare jobbe 50% et års tid...

Sånn det ser ut nå så skal mor melde seg på studie, deretter ta permisjon og få stipend.

-Hva får jeg av pappaperm i denne situasjonen (om jeg får noe i det hele tatt)?

-Kan pappaperm gies til mor eller byttes i utbetaling av penger dersom man ikke ønsker å bruke alt?

Mor har termin i september og jeg kunne tenkt meg fri noen måneder i vinterhalvåret (lavsesong på jobb fra des-februar) dersom mulig.

Håper på svar! Wink
Til Toppen
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007

InnleggSkrevet: Lør Apr 30, 2011 9:07 pm    Tittel: Svar med Sitat

Toillball skrev:
Hei hei! Er i samme båt her også, mor er student og selv har jeg jobbet 100% siste 7 år. Jeg vet ingenting om pappaperm, har bare lest litt på dette forumet om det og er usikker på hvordan det egentlig fungerer.
Ser ut som alle er mest hypp på å være mest mulig hjemme og jobbe minst mulig, og det er vel og bra det Smile Hadde jeg jobbet i kommunen eller en stor bedrift ville jeg sikkert vært ute etter det samme, men som eneste faste ansatt i en liten privat bedrift så ville jeg følt meg litt som en judas dersom jeg forlangte å bare jobbe 50% et års tid...

Sånn det ser ut nå så skal mor melde seg på studie, deretter ta permisjon og få stipend.

-Kan pappaperm gies til mor eller byttes i utbetaling av penger dersom man ikke ønsker å bruke alt?

Mor har termin i september og jeg kunne tenkt meg fri noen måneder i vinterhalvåret (lavsesong på jobb fra des-februar) dersom mulig.

Håper på svar! Wink

Mener at du kan ta all permisjonen vist du vill uten om de ukene som er forbeholdt mor. Siden hun er student og ikke tjent opp penger kan du da gå ut i permisjon 80 eller 100% slik mødrene gjør vist de har jobbet.

så hør med nav ang dette.
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Lør Apr 30, 2011 10:25 pm    Tittel: Svar med Sitat

Mor må ha vært fulltidsstudent i x-antall måneder, mener det er 1 semester - før hun har opptjent rett til fødeslspermisjon. Og før den tid har dessverre ikke du rett på permisjon heller, irriterende nok.

Du kan ta så mye av permisjonen som du ønsker, med unntak av de første 6 ukene som er forbeholdt mor. Og du kan ta de når du ønsker (inntil barnet fyller 3 år), ikke nødvendigvis som de siste 10 ukene av den totale permisjonen. Det er det du og mor som avtaler. Og NAV må vite om dette på forhånd.

Moderator
Til Toppen
moffoffo

Ble Medlem: 14 Nov 2010

InnleggSkrevet: Fre Mai 13, 2011 9:28 am    Tittel: Re: Pappapermisjon når mor er student Svar med Sitat

braakaas skrev:

Jeg har gjort det samme som kommentaren over her og fordelingen ble slik:
- Kone tok de obligatoriske 6 ukene og fortsatte på studiene for å fullføre på normert tid.
- Jeg tok resten av permisjonen men siden min kone er student kunne vi flekse på hvem som er hjemme. Dette gjorde det mulig for meg å bare ha ca 30% permisjon i ca 3mnd for så å gå ut i full permisjon etter dette. Nå har jeg vært hjemme med 100% og sønnen min er snart 1 år.
- I tillegg til dette mottok vi engangsstønad.

Kjempegøy å ha så mye tid hjemme. Anbefales!

les pappabloggen min www.braakaas.net

Denne løsningen går jeg og min samboer for også. Med en liten forskjell. Hun studerer i Polen og skolen hennes begynner ikke før 3. eller 10. oktober. Hun har termin 02. august. Siden hun fortsetter med studiene får vi nesten en hel måned sammen alle tre før hun fortsetter på studiet. I tilleg er jeg i den velsignede tilstand at jeg ikke eier bolig og har svært få andre økonomiske forpliktelser (unntatt studielån) til moder Norge. Jeg flytter derfor ned til Polen med min norske lønn (80%). For oss, en helt fantastisk løsning. Fortalte arbeidsgiver om planen og de skjønte godt hvorfor vi løste det på denne måten. Mor har søkt om engangsstønad og snart sender jeg inn papirer på full permisjon til meg. Noen som vet hvor lang saksbehandlingstid NAV har på sånn saker om dagen?

Knut (snart far til en liten sønn)
Til Toppen
Toillball

Ble Medlem: 18 Jan 2011

InnleggSkrevet: Ons Jul 27, 2011 10:13 am    Tittel: Svar med Sitat

Genialt den løsningen over.

Hos meg har mor fått plass på noe spes-ped påbyggingstudie hvor de tar fravær og man mister plassen dersom oppmøte uteblir. Dermed går det mot at hun tar permisjon når ungen kommer i september.

Virker som skipet har seilt for mitt tilfelle. Confused
Til Toppen
AMH

Ble Medlem: 06 Aug 2007

InnleggSkrevet: Ons Jul 27, 2011 1:44 pm    Tittel: Svar med Sitat

Toillball skrev:

Håper på svar! Wink

Hvis mor ikke har opptjent rett til foreldrepenger så får heller ikke du krav på det. Ettersom hun er student så er det derfor sannsynlig at verken du eller hun har krav på foreldrepenger.
Celtex

Ble Medlem: 08 Aug 2011

InnleggSkrevet: Man Aug 08, 2011 10:04 pm    Tittel: Svar med Sitat

Skjønner meg heller ikke på det som står på sidene til NAV.

Her er situasjonen slik:

Mor starter nå på sitt 3.år som student og får en engangsstønad på kr 30K.
Hun har ikke krav på foreldrepenger og får derfor da engangsstønaden.

Jeg jobber som vikar og har hatt et vikariat på 100% det siste året samt at jeg har jobbet godt over 100% 3 år før det på samme plass. Så i teorien så har jeg jobbet 100% på samme sted i snart 4år.
Ligger på i overkant av 400.000,- i gjennomsnitt de siste 4 årene i inntekt.

Har jeg da krav på fedrekvote i 38 uker om jeg tar dette ut i 100% dekning ettersom jeg er ansatt som vikar?
Eller må arbeidsgiveren min gi meg 100% vikariat igjen for at jeg skal få disse godene med å gå hjemme med min kommende sønn som antageligvis får møte verden om litt over en mnd.?
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tir Aug 09, 2011 12:47 am    Tittel: Svar med Sitat

du har hatt inntektsgivende arbeid de siste 6 månedene, mor har hatt studier som likestilles med inntektsgivende arbeid - ergo har du rett på foreldrepenger. Mor får kun engansstøtten men hvis hun mottar lån fra Lånekassen har hun rett på fødselsstipend derfra.

Moderator
Til Toppen
Celtex

InnleggSkrevet: Tir Aug 09, 2011 12:19 pm    Tittel: Svar med Sitat

HoboDan skrev:
du har hatt inntektsgivende arbeid de siste 6 månedene, mor har hatt studier som likestilles med inntektsgivende arbeid - ergo har du rett på foreldrepenger. Mor får kun engansstøtten men hvis hun mottar lån fra Lånekassen har hun rett på fødselsstipend derfra.

Har da snakket med min arbeidsgiver som har gitt meg GO på at jeg kan ta ut 38 uker som jeg kan ha med min kommende sønn fra uke 7 etter at han har blitt født med full lønn. Smile
Har også snakket med NAV som bekrefter at jeg får 100% dekning i 38 uker.

Ser frem til å bli hjemmeværende husfar Smile

Arbeidsgiveren min ga meg muntlig garanti på at jeg hadde jobb selv etter permisjonen. Så det finnes faktisk noen snille sjeler der ute.
Til Toppen
kjodleiken

Ble Medlem: 03 Aug 2011

InnleggSkrevet: Tir Aug 09, 2011 6:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Celtex skrev:

Så i teorien så har jeg jobbet 100% på samme sted i snart 4år.

Hei, legg merke til følgende jeg fant i Arbeidsmiljøloven §14-9 punkt 5
Sitat:
(5) Midlertidige arbeidsavtaler opphører ved det avtalte tidsrommets utløp, eller når det bestemte arbeidet er avsluttet, med mindre noe annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale. Arbeidstaker som har vært sammenhengende midlertidig ansatt i mer enn fire år etter første ledd bokstav a og b, skal anses som fast ansatt slik at reglene om oppsigelse av arbeidsforhold kommer til anvendelse. Ved beregning av ansettelsestid etter andre punktum skal det ikke gjøres fradrag for arbeidstakers fravær.

Flott at han garanterer deg jobb etter permisjonen, men jeg forstår det slik at du bikker 4 år før du går i permisjon. Det gjør at han ikke har lov til å si annet.

KjetilS
Celtex

InnleggSkrevet: Tir Aug 09, 2011 10:00 pm    Tittel: Svar med Sitat

kjodleiken skrev:
Celtex skrev:

Så i teorien så har jeg jobbet 100% på samme sted i snart 4år.

Hei, legg merke til følgende jeg fant i Arbeidsmiljøloven §14-9 punkt 5
Sitat:
(5) Midlertidige arbeidsavtaler opphører ved det avtalte tidsrommets utløp, eller når det bestemte arbeidet er avsluttet, med mindre noe annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale. Arbeidstaker som har vært sammenhengende midlertidig ansatt i mer enn fire år etter første ledd bokstav a og b, skal anses som fast ansatt slik at reglene om oppsigelse av arbeidsforhold kommer til anvendelse. Ved beregning av ansettelsestid etter andre punktum skal det ikke gjøres fradrag for arbeidstakers fravær.

Flott at han garanterer deg jobb etter permisjonen, men jeg forstår det slik at du bikker 4 år før du går i permisjon. Det gjør at han ikke har lov til å si annet.

KjetilS

Kjenner til den loven, men ettersom jeg kun er "tilkallingsvikar" så gjelder ikke den der jeg jobber. Har ikke gått i vikariater i alle de 4 årene.

Men setter pris på at folk følger med.Smile Er nok mye forskjellig man ikke vet som er kjekt å vite Smile
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Pappaperm, mor er student
Mor student og far i pappapermisjon
Pappapermisjon forebygger skilsmisser

Lignende diskusjoner:

BBC would like to speak to fathers on pappapermisjon
Mor er fulltidsarbeider, far er student. hvor mye kan vi få?
Kan noen fliorklare meg om pappapermisjon og det økonomiske?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Pappapermisjon Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro