verdens beste pappa boken

Pappaperm våren 2012-Bergen

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Pappatreff og sosialt
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Bergenserpappa

Ble Medlem: 11 Des 2011

InnleggSkrevet: Søn Des 11, 2011 10:56 pm    Tittel: Pappaperm våren 2012-Bergen Svar med Sitat

Hei. Jeg er ny innpå her. Har lett litt rundt på fb og andre plasser etter "pappa i perm" sider hvor man kan møte andre fedre med like interesser.

Jeg skal være hjemme fra starten av januar og til sommeren. Vi har kjøpt pulk og bæremeis og har lyst å bruke begge deler mest mulig.

Gutten vår er nå 8 mnd og koser seg allerede i pulken.

Er litt tidlig ute, men tenkte å høre allerede nå for å være litt frempå.

Har også tenkt å være med turlaget på trilleturer, har gitt beskjed om at jeg kan ta på meg å lede noen pulkturer der i løpet av våren. Noen her som har vært med der tidligere?

Vi bor i Bergen sentrum
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
bjarte

Ble Medlem: 21 Feb 2010

InnleggSkrevet: Man Des 12, 2011 11:23 pm    Tittel: Er i pappaperm fra slutten av feb. til midten av aug.-Bergen Svar med Sitat

Hei!
Jeg skal ut i pappaperm fra slutten av februar til midten av aug 2012. Forrige gang jeg var i Pappaperm (vi har en gutt på snart 2, og en på 3.5 måned) så var det stor suksess å annonsere etter trillekompiser på forumet her. Vi var 3 stk som hadde det riktig så hyggelig med trilleturer og kafebesøk!

Jeg finner gjerne på noe til våren. Det blir nok kanskje mest trilleturer, evt. noe i bæremeis dersom han har blitt sterk nok. Kafeturer er også hyggelig!

Vi bor på Paradis. Kan ellers si at jeg er frilufts- og telemarkinteressert (men utlevelsen av de interessene har fått seg en KRAFTIG knekk etter vi fikk barn og kombinerte den med min nye hobby - kjøpe et ~60 år gammelt hus...). Er vel ellers kjent for å være teknikk og dippeduttfasinert, med en fraværende interesse for fotball.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Bergenserpappa

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2011 9:00 pm    Tittel: Svar med Sitat

60 år gammelt hus krever vel sitt tenker jeg. vi er på husjakt så plutselig sitter jeg vel i samme båt...

hadde vært morro å få til noe til våren. jeg håper å komme meg på tur hver dag.

vi får se om det er flere som henger seg på så kan vi samles i byen en dag. med eller uten vogn.
Til Toppen
bjarte

Ble Medlem: 21 Feb 2010

InnleggSkrevet: Tir Des 13, 2011 9:44 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tenker meg at huskjøp i dette markedet er en ganske krevende affære! Vi fikk tak i dette huset mens det enda var litt roligere (men på vei opp igjen) for drøyt 2 år siden, og håndtverkere var å oppdrive. Hvilke bydeler ser dere i?

Vi får snakkes når det nærmer seg! Jeg mistenker at denne permisjonen vil forløpe noe annerledes enn den forrige i og med at logistikken er større (en gutt skal t/r barnehage hver dag). Jeg er uansett klar for turer, kafetreff o.l. Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Bergenserpappa

InnleggSkrevet: Ons Des 14, 2011 7:15 am    Tittel: Svar med Sitat

Vi ser hovedsakelig i Fana området, men etter å ha overvært noen budrunder har vi begynt å snakke om Askøy. Vi har god tid og is i magen, men er spesielt å se hvordan folk mister helt hodet i budrunder og bruker usannsynlig mye penger på noe som i utgangspunktet ikke har så stor verdi.

Vi får samle trådene når det nærmer seg. Kaskje noen flere som henger seg på og...
Til Toppen
Bergenserpappa

InnleggSkrevet: Tir Jan 03, 2012 8:44 pm    Tittel: Svar med Sitat

da er jeg ute i perm.

har syslet litt med tanken på å lage en "pappaperm i Bergen" gruppe på facebook, men tror jeg lar det ligge.

andre her som er i perm nå og utover våren?
Til Toppen
Bergenserpappa

InnleggSkrevet: Fre Jan 13, 2012 10:47 am    Tittel: Svar med Sitat

Lite respons her. Jeg har kartlagt en håndfull fedre som er hjemme i vår gjennom bekjentskaper. Har sendt dem en mail på faceb med oppfordring om å bli med på DNT´s trilleturgruppe. Jeg var med nå på onsdag og ble fortalt at det ofte var menn med, men at det godt kunne vært flere. Jeg satser på å dra på tur med de hver uke og håper at de jeg har sendt mail til stiller på onsdag og at dersom det er noen her i perm at de også stiller. Her er et turprogram. Gruppen har også planer om å få til pulkturer. Dette kan vi også ta på egenhånd etter å ha møttes i trilleturgruppen. (Tror ikke du trenger å være medlem i DNT)

http://www.bergen-turlag.no/activity.php?fo_id=199&search_string=trilletur&action=S%F8k&ac_extra[0]&ac_extra[1]&ac_extra[2]&ac_cat&lo_id&ac_owner=83&acFromDate=12.01.2012&acToDate

Snakkes på onsdag ?
Til Toppen
KnutMarius

Ble Medlem: 26 Feb 2012

InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 10:08 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei! Kom over denne tråden og syns det virket som et godt tiltak! Jeg begynner på min 12-ukers pappaperm i morgen, og har ingen bekjente i nærområdet som er i samme situasjon. Jeg er 26 år, bor på Varden (Fyllingsdalen) og har en datter på 7 mnd. Har dere hatt noen treff/turer så langt?
Til Toppen
Bergenserpappa

InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 10:55 pm    Tittel: Svar med Sitat

har ikke hatt noe enda. men er vel flere som er ute i perm nå og utover i mars?
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Trilleturer våren 2010
Pappatreff i Bergen 6. juni
Mest diskutert i uke 13

Lignende diskusjoner:

Pappaperm i Fredrikstadområdet.
Pappaperm Mai-August i Lillestrømområdet
Pappaperm og ferie juni til oktober! (Oslo)

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Pappatreff og sosialt Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro