| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1998 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Man Jan 23, 2006 7:59 pm Tittel: Pappa-perm i Phuket |
|
|
vg.no skriver idag om noe som valgte å ta pappa-permen i Phuket. Det ser jo unektelig fristende ut  _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer

Ble Medlem: 07 Jan 2006 Innlegg: 960 Bosted: Sandnes
|
Skrevet: Man Jan 23, 2006 8:17 pm Tittel: |
|
|
| Tror ikke jeg hadde reist til Thailand med en 8 måneder gammel unge. Flyturen tar jo evigheter. Men så tror nå jeg at det nok er altfor varmt i Thailand til å reise der uansett. Liker meg bedre der hvor tempen ikke beveger seg for mye over 24 grader. |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Man Jan 23, 2006 8:44 pm Tittel: |
|
|
Homer har dessverre et poeng.
Men ja, det ser unektelig fristende ut  _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
5 Barns far

Ble Medlem: 22 Jan 2006 Innlegg: 74 Bosted: Nord-Møre
|
Skrevet: Man Jan 23, 2006 9:53 pm Tittel: ang.sykt barn. |
|
|
Hei.
Har et spørsmål. Min samboer er på sykehuset med vår minste sønn. Har fått RS virus.Vi har også en sønn på 2 år. Jeg spurte om jeg kunne få en sykemelding for å kunne ta vare på min eldste sønn, men sykehuset sa at det var fastlegen som måtte gjøre det. Fastlegen sa at det var sykehuset som måtte skrive ut en evt.sykemelding. Så jeg lurer på om det er noen som har noen tips om hvor jeg skal henvende meg for å en evt.sykemelding? Jeg har jo 10 dager å bruke på "syke barn" pr.år, men med RS virus, så kan jo gutten risikere å være inne i kanskje 14 dager. Å bruke de dagene i Januar er jo....litt dumt. Noen råd ?? _________________ Ikke gå med bøyd hode...carpe diem...og lev livet til det fulle !!
Jeanette-Madeleine 12.06.89
Eivind-Alexander 01.04.95
Camilla-Jasmine 31.07.97
Odd Simen 24.08.03
Ole Johnny 25.11.05 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kai H

Ble Medlem: 17 Jan 2006 Innlegg: 459 Bosted: Rælingen
|
Skrevet: Tir Jan 24, 2006 7:39 am Tittel: |
|
|
Herer et utdrag fra www.trygdeetaten.no
"Rett til pleiepenger når barnet er innlagt i helseinstitusjon
Den eller de som har omsorg for barn under 12 år som er eller har vært innlagt i helseinstitusjon, kan få pleiepenger fra trygden fra åttende dag.Det er vilkår at barnet trenger kontinuerlig tilsyn og pleie fra en av foreldrene. Også andre enn barnets foreldre kan få pleiepenger dersom det er nødvendig av hensyn til barnet.
Det kan ikke gis pleiepenger til begge foreldrene samtidig etter denne bestemmelsen"
Det er sykehuset som har papirene for pleiepenger. Så lenge mor er i fødselspermisjon har hun ikke pleiepenger, så da kan du få det.
Fastlegen ordner med sykemelding hvis du ikke får innvilget pleiepenger (såfremt han annser deg som syk, men det er bare å si at du følelsesmessig ikke er i stand til å gå på jobben) _________________ Pappa til Tobias siden 9. des 05 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kai H

Ble Medlem: 17 Jan 2006 Innlegg: 459 Bosted: Rælingen
|
Skrevet: Tir Jan 24, 2006 7:42 am Tittel: Re: Pappa-perm i Phuket |
|
|
| snokleby skrev: | vg.no skriver idag om noe som valgte å ta pappa-permen i Phuket. Det ser jo unektelig fristende ut  |
Jeg skal ikke være belærende, for alle skal få gjøre som man selv vil. Men jeg mener at pappapermisjonen ikke er en ferie. Den skal pappa ha alene, og ikke sammen med mor. Hvis hun styrer barna, så er jo pappapermisjonen bortkastet. Her er meningen at far skal være hjemme og ta seg av barnet på heltid for å lære det å kjenne. Ferie må man ta i ferien. Men som sagt, alle skal få gjøre som de selv vil. _________________ Pappa til Tobias siden 9. des 05 |
|
| Til Toppen |
|
 |
5 Barns far

|
Skrevet: Tir Jan 24, 2006 9:10 am Tittel: pappa parm |
|
|
Hei.
Er helt enig i at pappa permen er en "kvalitets" stund som far skal ha sammen med barnet. Er mor hjemme, så har hun lett for som det er sagt her, å påvirke far. Pappa permen skal ikke være noen "ferie", men en tid der far skal lære å kjenne sitt barn. Men....man gjør som man har lyst til.  _________________ Ikke gå med bøyd hode...carpe diem...og lev livet til det fulle !!
Camilla-Jasmine 31.07.97
Odd Simen 24.08.03
Ole Johnny 25.11.05 |
|
| Til Toppen |
|
 |
5 Barns far

|
Skrevet: Tir Jan 24, 2006 9:13 am Tittel: pleiepenger. |
|
|
Takk til deg Kai H. Tusen takk for tipset. Har skrevet ut den siden fra Trygdeetaten..  _________________ Ikke gå med bøyd hode...carpe diem...og lev livet til det fulle !!
Camilla-Jasmine 31.07.97
Odd Simen 24.08.03
Ole Johnny 25.11.05 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|