Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden
Naviger og bli medlem

Siste artikler
Tips til barnebursdag Delt bosted, 50/50 Verdens beste tv-pappaer
Delt omsorg? Foreldreansvar for samboers barn Foreldrestipend som student
One Button Bob Attføring, arbeidsavklaringspenger og foreldrepenger Uenige om barnebidrag ved delt omsorg

pappaperm fro offshorejobb

Start Nytt Tema   Svar på Tema   RSS for emnet Del på facebook    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Pappapermisjon
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Laban

Ble Medlem: 07 Feb 2010

InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 3:45 pm    Tittel: pappaperm fro offshorejobb Svar med Sitat

Jeg lurer på om noen vet noe om hva slags rettigheter jeg har. Jeg jobber på båt og jobber fast rotasjon 5 uker på og 5 uker fri. Vi har fast månedslønn. Det er et norsk firma.
Jeg ønsker å ta ut min permisjon i mellom to ute-turer slik at jeg får 15 uker hjemme.

Kan jeg ta ut permisjonen når det passer meg? Hvor lenge i forveien må jeg si fra til arbeidsgiver? får jeg lønn under permisjon, isåfall fra hvem Nav/arbeidsgiver?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Siggen

Ble Medlem: 06 Nov 2009

InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 11:25 pm    Tittel: Ikke lette sak Svar med Sitat

Hei sann, eg er i samme båt som deg kan vi vell si.. Eg er også sjømann og jobber 4 uker på og 4 av,, i mitt rederi har vi 14 dager permisjon med lønn.

men for min del blir det og ta ut 14 dager med lønn og 14 dager uten lønn, da båten eg er på skal opperere i grønnlands havet den turen min kone har termin. Eg valte tidlig og snakke med rederi og har vell funnet ut at det blir slik sjøl om eg taper penger så det holder på en slik løsning..
Di fleste har rett på 14 dager fri med føtsel, men det er opp til rederi om det er med eller uten lønn, slike orninger er på land og der hjelder det samme.

Men når vi kommer til Nav og litt lenger frem da du skal ta ut pappa perminsjon, så må du ta den ut når du er hjemme på din 5 ukers fri tur,, vist du ikke gjør det får du ikke 80% lønn den tiden du er hjemme.
¨
Så ergo tar du ut pappa perme en tur du skal være på jobb, jobber du ikke opp lønn og du får ikke 80% fra Nav så du det er et stort økonomisk tap for deg som sjømann.

Eg skal bli pappa no i juli og jobber intenst med saken, og har prøvd med mitt forbund... Men ser ikke ut som det hjelper...

Kjekt om vi kunne dratt lass i lag da vell,,, Hva fart er det du holder deg i da,,, eg er på et Forsknings skip som maskinsit eg da,,, og trives der i alle fall.
Laban

Ble Medlem: 07 Feb 2010

InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 12:52 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei, takk for svar

Jeg tok 14 dager fri i forbindelse med fødselen uten lønn da.

Jeg jobber som mekkaniker på en seismikk båt, vi har folk fra hele verden ombord, men veldig få normenn. Å siden vi er de eneste som har en slik ordning er det ingen hjelp å få ombord. Det er heller ingen som er organiserte ombord bortsett fra meg, jeg er organisert i parat. Men siden jeg ikke har noen klubb formann eller kontakt person opp mot parat så vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne dær eller.
Hvor er du organisert??

Men jeg skjønner ikke helt det du sier om at jeg må ta ut permisjonen på en fritur. Da er jo hele påenget borte siden jeg er hjemme uansett...
Jeg trodde hele poenget var at jeg er borte fra jobb i de 6 ukene jeg har krav på åsså betaler NAV lønna mi, eller deler av den da...Eller er jeg helt på bærtur nå??
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Siggen

Ble Medlem: 06 Nov 2009

InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 9:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei igjen,,,

Eg er organisert i Maskinist forbundet eg da,,, men ikke mye og hente der heller kan eg trykt si.

jepp hele vitsen er vekk som du seier når en må ta ut perm når ein alika vell er hjemm, men det er nok slik det er.

Men dere har vell en velferdsperm om bord på 7 -10 eller 14 dager, så det eg har tenk da er og ta ut mine 14 med lønn, fri i 15 dager uten lønn,,, og så tar eg ut perm da mot jula igjen når eg er på fri. Da vil eg jo ha full lønn fra rederi og 80 % fra Nav,, er ikke sikker på om det går da men skal under søke det i alle fall, og om det ikke går kommer eg til og gå videre over nav ,,, for da er systemet igjenom syra og i alle fall for oss sjømenn.
Forumet

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Oppfordrer ikke til pappaperm
Pappaperm etter lærlingtid
Pappaperm og skiftarbeid

Lignende diskusjoner:

Skjønner ingenting av pappaperm regler :P hjelp?
Pappaperm ved trillinger
Er det riktig å bruke pappaperm til jakt?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Pappapermisjon Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
rss feed rss feed topics only