|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
figo
Ble Medlem: 21 Okt 2009 Innlegg: 15 Bosted: Østfold
|
Skrevet: Ons Mai 26, 2010 12:14 am Tittel: Nye dama er gravid -når/åssen fortelle gutt på 5 år om dette |
|
|
Mulig dette er krisemaksimering av verste slag, men jeg vil være litt føre var. Også ltt med tanke på at vi har hatt en utfordring gående en stund, så vil jeg ikke stille uforberedt når temaet skal opp.
Settingen er slik at jeg har en sønn som skal begynne på skole til høsten. Han har over en periode på 1,5 år vært veldig til og fra i å knytte seg til den nye kjæresten min. Han har vært mest fra, og dama har fira veldig på "krava" og har vel innsett at hun ikke får gjort så veldig mye mer enn å være til stede, hvis han trenger henne.
Nå er saken sånn at sønnen min holder en viss avstand til dama. Han er veldig knytta til mor, og meg, men henne holder han litt på avstand. Vi har han kun annenhver helg og en gang i uka, så det er til en viss grad forståelig, men samtidig litt slitsomt.
Nå er den nye dama gravid, og vi er veldig glade... men en problemstilling dukker opp. Når og åssen forteller man dette til sønnen? Jeg ser for meg at det kan være vanskelig å komme med innspill her... ingen settinger er like, og det kan løses på mange forskjellige måter, men jeg vil gjerne høre om måter andre har gjort det på. Det bor en liten kynisk jævel i meg her, og hvis den nye dama kan score noen poeng i forhold til å gi han en lillesøster/-bror, så vil jeg veldig gjerne hente ut den bonusen.
Hit me! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
faxe
Ble Medlem: 23 Jan 2010 Innlegg: 49 Bosted: Østfold
|
Skrevet: Ons Mai 26, 2010 8:10 am Tittel: Re: Nye dama er gravid -når/åssen fortelle gutt på 5 år om d |
|
|
| figo skrev: | Mulig dette er krisemaksimering av verste slag, men jeg vil være litt føre var. Også ltt med tanke på at vi har hatt en utfordring gående en stund, så vil jeg ikke stille uforberedt når temaet skal opp.
Settingen er slik at jeg har en sønn som skal begynne på skole til høsten. Han har over en periode på 1,5 år vært veldig til og fra i å knytte seg til den nye kjæresten min. Han har vært mest fra, og dama har fira veldig på "krava" og har vel innsett at hun ikke får gjort så veldig mye mer enn å være til stede, hvis han trenger henne.
Nå er saken sånn at sønnen min holder en viss avstand til dama. Han er veldig knytta til mor, og meg, men henne holder han litt på avstand. Vi har han kun annenhver helg og en gang i uka, så det er til en viss grad forståelig, men samtidig litt slitsomt.
Nå er den nye dama gravid, og vi er veldig glade... men en problemstilling dukker opp. Når og åssen forteller man dette til sønnen? Jeg ser for meg at det kan være vanskelig å komme med innspill her... ingen settinger er like, og det kan løses på mange forskjellige måter, men jeg vil gjerne høre om måter andre har gjort det på. Det bor en liten kynisk jævel i meg her, og hvis den nye dama kan score noen poeng i forhold til å gi han en lillesøster/-bror, så vil jeg veldig gjerne hente ut den bonusen.
Hit me! |
Hei.
Jeg har samboer som har to gutter på 7 og 9. Dvs at de er litt eldre enn gutten din.
Men vi skulle på hyttetur i perioden rett etter at det var gått 12 uker (vi ville gjerne vente så lenge, blant annet på grunn av gutta som ville blitt VELDIG skuffet hvis de først hadde fått høre at de skulle bli storebrødre og så at de ikke skulle det). Da satte vi oss ned første kvelden på hytteturen, og sa at hun var gravid, og at de skulle bli storebrødre (igjen, for førstemann).
Vi ønsket å involvere ungene så mye som mulig. Dvs at vi vinklet det som at de skulle bli storebrødre, ikke at vi skulle ha et nytt barn/bli foreldre. Og ga så mye info som mulig, og har alltid vært tilgjengelig for å svare på spørsmål.
Det har fungert suverent. Gutta gleder seg veldig. De kom med en gang med innspill på navn (som vi hørte på... .
Lykke til! Det kommer til å fungere kjempebra, og vil sannsynligvis knytte sønnen din, samboeren din og deg enda tettere sammen som en familieenhet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|