| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Bekkis84
Ble Medlem: 21 Feb 2011 Innlegg: 6 Bosted: Fetsund
|
Skrevet: Man Feb 21, 2011 11:17 pm Tittel: Når fortelle den gode nyheten til foreldre og venner? |
|
|
Hei alle sammen.
Skal bli pappa i oktober, samboeren er altså ikke veldig mange ukene på vei. Vi har allerede spredt den gode nyheten litt. Jeg til min beste kompis, og hun til sin beste venninne. Følte dette var veldig godt å få sagt det til noen, men når mener dere tiden er inne til å spre den gode nyheten til foreldre og resten av vennegjengen?
Noen tips? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
pAppaNorD Moderator

Ble Medlem: 13 Mai 2008 Innlegg: 318 Bosted: Oppegård
|
Skrevet: Tir Feb 22, 2011 7:31 am Tittel: |
|
|
Det kommer egentlig helt an på dere selv, men som en regel så sier man at uke 12 er den magiske grensen. Da er fosteret ferdig og sjansen for at noe går galt er blitt svært liten. Om det skulle gå galt så kan det være godt å ha noen å snakke med, uten å skulle være nødt til å fortelle hvorfor man er lei seg. Men det går som regel bra  _________________ Galskap? Det er å tilbringe et liv i sofaen...
Pappa til Cecilia 03.01.2009 & Sunniva, født 16.08.2011 <3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Tir Feb 22, 2011 10:16 am Tittel: |
|
|
Jeg ville la fosteret være i ni måneder. Da er det enda mer ferdig...
Men ja, det tradisjonelle er å fortelle etter 12 uker.
På den andre side, hvis dere forteller det tidligere, og så skulle være så uheldige å miste, så veit folk hvorfor dere er deppa. _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
pAppaNorD Moderator

Ble Medlem: 13 Mai 2008 Innlegg: 318 Bosted: Oppegård
|
Skrevet: Tir Feb 22, 2011 10:57 am Tittel: |
|
|
| Gnubel skrev: | | Jeg ville la fosteret være i ni måneder. Da er det enda mer ferdig... |
Skulle likt å se den som klarer å vente i ni måneder med å fortelle det...da erru sta! _________________ Galskap? Det er å tilbringe et liv i sofaen...
Pappa til Cecilia 03.01.2009 & Sunniva, født 16.08.2011 <3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Feb 22, 2011 10:59 am Tittel: |
|
|
Mange jeg kjenner fortalte det tidlig, nettopp for å kunne slippe å komme med smertefulle forklaringer hvis det gikk galt.
Med første ventet vi de tradisjonelle 12 ukene, men med nr 2 nå har vi sagt det i det vi oppdaget det - selv om det var vel rundt uke 9 da  _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 755 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Tir Feb 22, 2011 11:21 am Tittel: |
|
|
Vi var ute med nyheten tidlig med begge to til de nærmeste, nettopp i tilfelle ting ikke gikk bra. Så venta vi til uke 12 med "resten". På den måten ville vi ha backing fra de nærmeste om ting ikke gikk veien, og samtidig ikke få så stort "trøkk" fra alt og alle om vi ikke orka det. _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk
Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Psion
Ble Medlem: 31 Jul 2006 Innlegg: 47
|
Skrevet: Ons Feb 23, 2011 10:24 am Tittel: |
|
|
Første gangen ventet vi til det var "sikkert".
Andre gangen mistet vi det rett før vi skulle si ifra.
Tredje gangen sa vi det tidlig til familien i tilfelle det skulle gå galt igjen, noe det også gjorde. Da var støtten fra familien god å ha. Denne gangen mistet vi faktisk etter det ble "sikkert"...
Fjerde gangen var vi også tidlig ute med den nærmeste familien (et kvarter ut i svangerskapet tror jeg ) og denne gangen går det bra  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Ons Feb 23, 2011 11:05 am Tittel: |
|
|
Vi venta alle tre gangene. Kona ville det slik. Første gangen syns jeg det var greit å vente. Andre gangen ville jeg fortelle det etter to måneder, tredje gangen ville jeg fortelle det en måned før ("vi har planlagt å prøve igjen snart").
Skulle jeg hatt flere ville jeg sagt fra tidligere. _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|